הכירו את עדי בן חמו תושבת גן יבנה ואת מיזם "חמ"ל: חמ"ל מבשלות לחיילים"

$(function(){setImageBanner('d4762a26-b7dc-43eb-99c4-d5999900c36f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26400,'Image','');})

עדי בן חמו, אמא ל 2 תושבת גן יבנה מזה 27 שנים. היא מרצה ומטפלת רב תחומית Nlp, מיינדפולנס, פרחי באך, הדרכת הורים ומומחית בהוראה מותאמת ובעלת קליניקת בית ההצלחות. כבר בימים הראשונים ללחימה, בשקט בשקט, ובקטן, החלה, כמו רבים במדינה, לזהות צרכים ולסייע במימושם, למען החיילים והחיילות בשטח, בהתנדבות, מיותר לציין. נכון להיום, כחודשיים אחרי, ל"חמ"ל: חמ"ל מבשלות לחיילים" יש וועד מנהל ו כ 150 נשים מגן יבנה, המבשלות לחיילים, בכל סוף שבוע

עדי בן חמו

ספרי קצת על עצמך, מי זו עדי בן חמו?

"גדלתי התחנכתי בגן יבנה בבית ספר מכבים ובבית ספר רבין. בצעירותי עבדתי במתנ"ס כרכזת נוער ומדריכה בקייטנות בישוב, התגייסתי לחיל חינוך במסלול משקיות הוראה ושירתי כמפקדת טירונים של נערי מקאם במחווה אלון. לאחר מכן הייתי רס"פ קורס נתיב בירושלים. כשהשתחררתי מהצבא נרשמתי ללימודי חינוך מיוחד במכללה האקדמית אחווה. והתחלתי עבוד בישוב כמורה בפרויקט yrf בפנימייה בבית אפל  מורה מחליפה בבתי הספר היסודיים באזור."

"עם סיום לימודי המשכתי ללימודי מומחיות לעיוורים ולקויי ראיה" היא ממשיכה ומספרת,  "והייתי 12 שנים במשרד החינוך כמורה לעיוורים ולקויי ראיה. במקביל למדתי את התואר השני בחינוך מיוחד גם הוא במכללה האקדמית אחווה ולמדתי מומחיות תחום בלקויי למידה. עם סיום התואר השני נכנסתי לעבוד כמרצה במכללת אחווה בהכשרת דור הגננות והמורות לחינוך מיוחד. המשכתי את לימודי באקדמיה בין היתר בהדרכת הורים Nlp מיינדפולנס ופרחי באך."

עדי, האם את יכולה לספר על הרגע בו החלטת לקום מהספה, ולעשות מעשה?

"כמו כל המדינה, בימים הראשונים היינו בהלם, באבל לאומי ובדאגת אין קץ. הרגשתי שאני נשאבת לצורך להיות מעודכנת 24/7. הייתי חייבת לעשות משהו עם עצמי, כדי לצאת מהמצב הזה, ושמתי לי למטרה לעזור ולסייע לחיילים והחיילות שבשטח", עדי משתפת ומוסיפה "ב 7 באוקטובר כמו כל עם ישראל נכנסתי להלם וליגון עמוק שקעתי והתכנסתי בתוך עצמי. היו לי יומיים קשים ואז החלטתי שאני חייבת לקום ולהיות בעשייה נכנסתי לקבוצות תמיכה של מטפלים רגשיים והתחלתי לטפל ולסייע לאנשים בישוב ומחוץ לו בתמיכה רגשית בהתקפי חרדה בפרחי באך לאיזון רגשי."

איך יצרת את הקשר הראשוני עם היחידה?

"האמת, שמפקד היחידה פנה אלי, עקב היכרות אישית. הוא יודע שאני גרה בגן יבנה, וביקש לבדוק איתי, האם אני יכולה לארגן עזרה וסיוע לחיילות ולחיילים, הנמצאים בשטח." התחלתי את הקשר לחיילים דרך אותו קצין ששירת איתי בסדיר ויצא עם חייליו להפגה באזור גן יבנה. התחלתי לדאוג ליחידה לכל חסרונה מאוכל ועד סיוע אישי."

עדי בן חמו

מה היו הצרכים שזיהית ויכולת לתת להם מענה, כאזרחית מן השורה?

"וואוו, הרשימה בלתי נגמרת. אסור לשכוח, שרוב רובם של החיילים והחיילות, יצאו בבוקר ה 7.10 מביתם, לעיתים רק עם הבגדים שעליהם. הם ראו קודם כל את טובת המדינה לנגד עיניהם, ולרבים מהם היה חסר ציוד בסיסי. מעבר לאוכל ושתייה, ארגנתי להם משלוחי נעליים אזרחיות, נעליים צבאיות, ביגוד, מוצרי הגיינה לחיילות ולחיילים, מה שהיו צריכים."

ואת כל הבישולים והשתייה הכלת על התקציב הביתי האישי?

"בהתחלה כן. התחלתי לבשל, לאפות ולרכוש מוצרים. לאט לאט חברות הציעו לעזור, אם בבישול ואם בתרומות מוצרים וכסף. התחלתי לרכז ולשנע אוכל ומוצרים ליחידת החיילים, הקרובה כל כך לליבי. "כך התחלנו אני וכמה שכנות מדהימות לבשל ולארגן להם אוכל במשך השבוע. הקשר עם חמ"ל הנשים התרחש לאחר חודש וחצי שחברנו יחד לשיתוף פעולה אדיר למען חיילים נוספים."

עדי בן חמו

איך את מוצאת את המורל ביחידה?

"המורל מאוד גבוה, החיילים עושים הכל ברוח טובה למען המטרה אלייה התגייסו, נצחון המדינה על חמאס והחזרת החטופים."

ובכל זאת, עדי. מכאן, מההתנדבות האישית, איך נוצר הקשר עם חברי הוועד המנהל של "חמ"ל: חמ"ל מבשלות לחיילים"?

"את קארין לוי, היחידה מביננו, שאינה גרה בגן יבנה (גרה באחד מיישובי האזור), הכרתי מקבוצת נשים מבשלות שהקימה בגן יבנה והאזור. בתחילה היינו משוייכות לקבוצה של אשדוד, ובמשך הזמן נוצר הצורך להפריד את הקבוצות, וליצור קבוצה עצמאית רק לגן יבנה. קארין מנהלת את החמ"לים בכל הארץ, 32 במספר(!), יחד עם יפית עמר, איילה קמחי, דניאל זמור, רונית אבישר ואנוכי. הקשר עם איילה קמחי, דניאל זמור, יפית עמר ורונית אבישר, נוצר דרך פרסומים בקבוצות בגן יבנה והתאחדנו כדי לבשל יחד, במקום שכל אחת תבשל לבד."

האם הכוונה לחמ"לים שהוקמו על ידי הרשויות המקומיות?

"לא. החמ"לים שהקמנו, הם חמ"לים אזרחיים, שאינם קשורים לרשויות המקומיות ולחמ"לים שהקימו. אם כי אני חייבת לציין את שיתופי הפעולה המדהימים, בין חמ"לי הרשויות לחמ"לים הפרטיים שאנו מתפעלים, ברחבי הארץ."

זה המקום להכיר את השותפים לדרך קצת יותר מקרוב:

קארין לוי

קארין לוי: היחידה במנהלות שאינה תושבת גן יבנה, גרה בתלמי יחיאל. קארין היא אמא ל 4 ילדים, עובדת בחברת  Igos-mn אחראית שיווק וקשרי לקוחות. "אני מפיקה במקצועי ובעלת תואר בקולנוע וטלויזיה ממכללת ספיר, שם למדתי וגרתי תחת אזעקות צבע אדום במשך 3 שנים.  ומבחינתי ב 7.10 גוייסתי למילואים באופן לא רישמי במטרה להעלאת המורל וסיוע ללוחמים ולוחמות בארץ." "מבחינתי", היא מוסיפה, "היכולת והזכות  שלנו  לסייע ללוחמים ולוחמות שלנו כשחוזרים מפעילות לחימה לאכול אוכל חם של בית נותנת לי המון כוח ותקווה וזה מה שמחזיק אותי בימים אלו נפשית ומנטלית. המבשלות שלנו בקבוצות השונות בארץ מרגישות שליחות אמיתית, ומתרגשות כל שבוע לבשל  ולאפות מטעמים בריאים ומזינים עבור הלוחמים והלוחמות שלנו. מודה כל בוקר על הזכות לתרום את חלקי למלחמה, ובתפילה עמוקה שיחזרו הביתה לשלום."

איילה קמחי

איילה קמחי: נשואה לאיש קבע בפנסיה אמא לשלושה בוגרים, הקטן שבהם התגייס לא מזמן. עובדת כאשת מכירות של ציוד משרדי. "הצטרפתי לקבוצת אמהות גן יבנה כחלק ממערך ההתנדבות המדהים שהוקם לחלוקת אוכל לחיילים, כבר בימים הראשונים של המלחמה. לאחרונה הורחבו תחומי האחריות שלי ואותם אני מקבלת באהבה ובגאווה", שיתפה איילה והוסיפה "אני מאמינה שגם התרומה הקטנה שלנו למאמץ חשובה, כדי לתת לחיילים קצת טעם ותחושה של בית. חשוב שהחיילים ידעו שכולנו בעורף חושבים עליהם, אוהבים אותם ודואגים להם, עד שיחזרו הביתה לשלום."

דניאל זמור

דניאל זמור: תושב גן יבנה, אבא ל 4 ילדים קטנים, נשוי לאשת צבא, קבלן שיפוצים ובניה דור שלישי בענף. "עליתי מצרפת  ב2005  ונלחמתי במלחמת לבנון השניה" הוא מספר.  "ב 7.10 החלטתי שאני פה בשביל הלוחמים לכל מה שהם צריכים. מאז, כל בוקר אני נוסע ופוגש את הלוחמים בשטח,בגבולות השונים בעוטף, ומביא להם על מה שחסר להם. אוכל ביתי מבשלניות גן יבנה הנדירות,  ציוד, והרבה אהבה. אני פה בשבילם עד שתיגמר המלחמה!"

יפית עמר

יפית עמר: תושבת גן יבנה, אם חד הורית לאייל דוד המתוק ומיישמת SAP בעלת תואר בהנדסת תעשייה וניהול. "יש לי חלום", היא אומרת לגן יבנה נט, "להפיץ אהבה לרפא את ליבנו השבוי ולבשל ארוחת שישי חמה לכל 300,000 המגוייסים והמגוייסות שלנו. למען האמת המיזם הזה הציל אותי מהתהום שנפערה תחתיי ב-7.10 ובזכות הנשים המדהימות האלו אני זוכה להיות כל יום מוקפת באהבה, תקווה, הערכה והעצמה ולא רק ייאוש כאב ופחד!"

רונית אבישר

רונית אבישר: תושבת גן יבנה, אמא ל 2 מתבגרים, מנהלת חשבונות וחשבת שכר 25 שנה ש"נימאס לה מהתחום" עפ"י דבריה. "התפטרתי, וכרגע מובטלת. התנדבתי לפתוח את ביתי לחמ"ל של גן יבנה במשך חודש וחצי. הח"מל עבר מביתי בצער, אבל עדיין נאמנה לו ואחרית עליו יחד עם איילה שמנהלות אותו. החלום להאכיל כמה שיותר חיילים מהאוכל שנשות גן יבנה המדהימות מכינות כול עוד החיילים ממשיכים להילחם."

כמה נשים מבשלות מונה הקבוצה של גן יבנה, האם הייתה היענות ביישוב?

"מההתחלה ועד היום, כחודשיים אחרי, מונה הקבוצה בגן יבנה בלבד כ 150 נשים, תושבות היישוב, שמפנקות במטעמיהן מעל ל 500 חיילים בכל סוף שבוע!" עדי מספרת בהתרגשות. ולא רק בסופי שבוע, הן מתנדבות. "אם הקבוצה יודעת על חיילים שיוצאים להפגה באמצע השבוע, תמצאו אותנו שם" היא מוסיפה.

גדלתם למיזם ענק ומדהים, 32 חמ"לים ברחבי הארץ. אין ספק שזהו מבצע לוגיסטי מורכב?

"נכון, 32 חמ"לים ברחבי הארץ. חמ"ל גן יבנה הגיע לחלוקתן של מעל ל 500 מנות ובכל הארץ, הגענו לחלוקת 4,000 מנות בשבוע. את הכל משנע דניאל זמור, נכון להיום, הגבר היחיד במנהלי הקבוצה, שמגיע עם כל הארגזים לכל נקודה שיידרש בארץ, ובנוסף תרם את ביתו בגן יבנה, לטובת ארגון ואיסוף התרומות."

אני מבינה שנוצר קשר עם נוער גן יבנה ורתמתם גם אותם למיזם?

"נכון מאוד, זהו שיתוף פעולה מרגש ומדהים עם נוער גן יבנה. נערות ונערים, מהיישוב, מגיעים במסגרת שעות המחוייבות האישית שלהם. הם תורמים את מיטב שעותיהם למען החיילים. האוכל מגיע אלינו בקופסאות, תבניות ובמיכלים, גדולים, אותם צריך לחלק למנות אישיות בחמגשיות. הנוער המצויין הזה, עוזר בחלוקה למנות אישיות ומהווה כוח עזר משמעותי מאוד במיזם."

עדי בן חמו

בנימה אישית לגן יבנה. מה את אוהבת ביישוב?

"מעבר לאיכות החיים, לחינוך, לשקט, למרחבים, יש פה קהילה מדהימה, ואני לא אומרת סתם! ההתנדבות של האנשים, לכל צורך ולכל דבר, רמת המעורבות הקהילתית של תושבי היישוב, מדהימה בהיקפה וישנן עוד המון יוזמות יפות ומרגשות של קבוצות נוספות ברחבי היישוב. אני גאה לומר שחמ"ל גן יבנה, מתוך 32 ברחבי הארץ, הוא החמ"ל הטוב והמדהים מבחינתי, הוא קרוב לליבי ולו רק בגלל החומר האנושי המדהים של היישוב."

לסיום, עדי, אני בטוחה שתרצי להודות להמון אנשים. למי תרצי להודות?

"אני רוצה להודות לכל כך הרבה אנשים וגורמים, ומקווה שלא אשכח אף אחד. אז בראש ובראשונה, אני רוצה להודות לצוות המנהלים, שבלעדי השותפות הנפלאה שלנו, כלום לא היה קורה. כמובן לקארין ויפית המארגנות של הפרוייקט ביד רמה, לרונית, איילה ודניאל על תרומת ביתם לארגון ואיסוף המנות והמצרכים."

"תודה מיוחדת לכל שכנותי המדהימות שסייעו רבות ולקחו חלק משמעותי בפרוייקט האכלת החיילים."

"אני רוצה להודות לכל הנשים הנפלאות, שמבשלות ולכל הסו-שפים שלהם, שעומדים לצידן ויחד יוצרים מטעמים נפלאים תחת ידיהם. וכמובן לכל התורמים הנפלאים, אלה שפתחו את ליבם וכיסם, תרמו וסייעו ברוחב לב לאיסוף הכספים עבור מצרכים חסרים."

"לסיום אני רוצה להודות למרלו"ג גן יבנה ולכל הצוות המדהים, שתפעל אותו ועדיין מתפעל, עוזר ומסייע בכל דבר שניתן לחשוב עליו."

להצטרפות לקבוצת פייבוקס לתרומות, היכנסו לקישור הבא:

מחכים לך בקבוצת "תרומות למען החיילים", לחיצה להצטרפות לקבוצה:

https://payboxapp.page.link/zuDoBnR47SCsfSyR7

 

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "גן יבנה מבשלת ארוחת שבת לחיילים", היכנסו לקישור הבא:

 

https://chat.whatsapp.com/F2H3DdhBxicL2vcBb7dQ8J

 

 התמונות באלבום המצורף לכתבה, באדיבות: "חמ"ל: חמ"ל מבשלות לחיילים"

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה