הכירו את רונית שרפי הנציגה של גן יבנה בתחרות "סבתוש" הסבתא היפה של ישראל 2023

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d53902c2-ed75-4800-b7a6-8d13a795186c','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d53902c2-ed75-4800-b7a6-8d13a795186c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

רונית שרפי (58), תושבת גן יבנה מזה 23 שנים, נשואה לאברהם, אמא ל 4 ילדים וסבתא ל 8 נכדים (התשיעי אמור להתווסף בע"ה בקרוב). היא משמשת בתפקיד מנהלת אדמיניסטרטיבית של מרפאת בריאות הנפש באשדוד, באחת מקופ"ח, ומעידה כי "זהו תפקיד שדורש המון תעצומות נפש, קבלת החלטות נבונה ורגישות." השנה, משתתפת רונית בתחרות "סבתוש" הסבתא היפה של ישראל 2023.

תחרות "סבתוש" מתקיימת, זו השנה התשיעית, בהפקתו של הצלם והעיתונאי אורי קריספין. השנה משתתפות בתחרות 32 נשים מכל רחבי הארץ, מועד התחרות נקבע ל 30/05/2023, ויתקיים במרכז דוהל תל אביב. זהו קונספט מרשים של העצמת נשים, לאחר גיל 50.

אורי קריספין

את הסבתות היפות תאפר בליל התחרות רווית אסף, יעצב את שיערן אלי אלמוזנינו, יצלם ויפיק אורי קריספין. הבנות המשתתפות בתחרות חייבות להיות סבתות, והפעם יש סבתא צעירה מאוד וטווח הגילאים נע בין 40 ל 62!!!

עד למועד התחרות, הבנות נפגשות אחת לשבוע, בכל פעם בלוקיישן אחר, בקוד לבוש ספציפי לאותו שבוע. כל הסבתות מצטלמות תמונה קבוצתית ואורי קריספין מצלם גם כל אחת בנפרד.

אורי קריספין

הן לומדות הליכה, יציבה על הבמה, לומדות את סודות ורזי האיפור ומתלבשות בבגדים שלהן. רונית מספרת כי: "נוצרה אחוות סבתות". נשים מקסימות מכל רחבי הארץ, כולן עובדון בעבודות שונות, חינוך, עריכת דין, ראיית חשבון, ניהול וכו'.

את התחרות ישפטו שופטים מהתעשייה, אם כי הבנות עדיין לא יודעות מי הם יהיו. ביום התחרות בלבד, תפגשנה הבנות עם השופטים, ובסופה, תבחר במקום הראשון "הסבתוש" היפה ביותר בישראל לשנת 2023. בנוסף, יוענקו 7 פרסים נוספים, לבנות הזוכות בתארים הנוספים.

מה גרם לך רונית להשתתף בתחרות כזו?

" הבת שלי ראתה בפייסבוק מודעה של אורי קריספין, בה קורא לסבתות שמעוניינות להשתתף בתחרות. הבת שלי חושבת שאני מתאימה המליצה עלי ורשמה אותי לתחרות. אני שמחתי על ההזדמנות, והחלטתי ללכת על זה."

אורי קריספין

האם נתקלת בהרמת גבה, בקשר להשתתפותך בתחרות?

"האמת שלא, לא נתקלתי בהרמת גבה, לגבי העצמת נשים וסוג התחרות. אנו משתתפות בבגדים שמחמיאים לגוף, צנועים ולא בוטים, לא תראו אותנו צועדות בבגדי ים, היופי כמודל הוא לא האישיו, מכיוון שהתנאי היחידי להשתתפות בתחרות הוא עצם העובדה שאנו סבתות."

מה את חולמת לעשות?

"סיימתי קורס NLP, ואני מכינה את עצמי לפנסיה. אני רוצה להמשיך את הלימודים  למאסטר, בתקווה להמשיך לטפל ולעזור לאנשים גם בעתיד."

מהם התחביבים שלך?

"אני מטיילת המון בארץ ובחו"ל. בארץ אברהם ואני חברים בקבוצת רכבי שטח. אנו יוצאים לטיולים בד"כ בימי שישי, היות ואברהם בעלי הוא איש דתי,ואנו מקיימים בית המושתת על דו קיום כבר 39 שנים, מכיוון שאני חילונית לגמרי."

רונית שרפי

איך את נתפשת לדעתך ביישוב?

מכירים אותי ביישוב בגלל תפקידי בקופ"ח וגם מכיוון שאני מאוד אוהבת להתנדב בקהילה. התנדבתי בעבר במשך שנתיים בזיקה גן יבנה ונהניתי מאוד מהנתינה. בנוסף, הייתי חברה בהנהגות ההורים של אורט רבין, בכיתות של כל ארבעת ילדי."

מה לא יודעים עליך?

"אני אוהבת להתנדב ולעזור, אך בעיקר עושה מתן בסתר."

מה יהרג ובל יעבור מבחינתך?

"אני נאמנה לעקרונות שלי ולאמת."

מה את הכי אוהבת בגן יבנה?

"את הכל!!! את הקהילה המדהימה שביישוב, כולם נרתמים לעזרה וזה דבר נפלא ונהדר."

מה חסר לך בגן יבנה?

"לי כבר פחות חסר, אך אולי בגלל שאני בגילאי הביניים, קצת פעילות שתתאים לנו לגילאים האלה כמו סרטים, הצגות, שירה בציבור וכו'."

מהו המאכל האהוב עליך?

שוקולד - חד משמעית! מעדיפה מתוקים על מאכלים מבושלים."

המלצה/טיפ ממך לתושבים?

"אם תסתכלו קצת יותר בסביבתכם הקרובה ותתחשבו זה בזה, יהיה לנו הרבה יותר קל יחד."

זכרון ילדות משמעותי?

"אני דור שני לניצול שואה. זוכרת בית מאוד מגונן ומלא באוכל "לעת צרה"."

מתי הבנת במה תרצי לעסוק?

"לא החלטתי שהנתינה תהיה המהותית בחיי, אך כך התגלגלו הדברים וכל חיי הייתי במקצועות הנתינה."

צילום ג'ני זרח

מיהי הדמות שהשפיעה עלייך במיוחד?

"אמא שלי, שעברה חיים לא קלים. אמא היתה אישה מאוד חזקה וורבלית. היא היתה מזכירה לנו תמיד שצריך כל יום להודות על כל מה שיש ולהיות מאושרים מהדברים הקטנים. עבורנו הילדים היתה מודל לדוגמא אני מאוד מתגעגעת אליה, היא נפטרה לפני כ 3 שנים בהיותה בת 90."

עם מי היית רוצה לשבת לכוס קפה?

"עם נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון. אני מוצאת בו אדם עם קסם אישי עצום, חכם, יודע להביע את עצמו בצורה רהוטה, כריזמטי בצורה מעוררת השתהות, והייתי רוצה ללמוד ממנו את הדברים האלה. את הפרשיות שלו עם נשים כאלו ואחרות, אני שמה בצד, אני מסתכלת עליו כמנהיג ומוביל."

אם היינו שואלים את בני המשפחה איך זה לגור איתך מה היינו מגלים?

"אני חושבת שיאמרו שאני מודל לחיקוי עבורם, מאוד כיף להם הקרבה איתי, הם משתפים אותי כמעט בכל מה שקורה איתם, מקשרים, מתייעצים, תומכים וגאים בכל מה שאני עושה ואומרים "רוצי קדימה, תעשי מה שבא לך."

רונית שרפיהאם את אדם של בוקר או לילה?

"מתה על הבוקר. גם כשעוד למדתי בתיכון ובאוניברסיטה, הייתי קמה מוקדם, משננת את החומר, וככה היה יושב לי כמו שצריך. אני הכי ממוקדת בבוקר."

מה הפחד הכי גדול שלך?

"שיקרה חו"ח משהו למי מקרובי. בעלי, ילדיי, נכדיי."

איך מתחיל הבוקר שלך?

"כבר אמרתי שאני אדם של בוקר, אז הבוקר שלי מתחיל כשאני מעירה את השעון המעורר, מתארגנת, שותה קפה ויוצאת לעבודה. אני מגיעה למשרד באשדוד ב 07:15. אני אוהבת להגיע מוקדם לפני כולם, פותחת ומארגנת את המרפאה לקראת קבלת הקהל."

איך נראית השבת שלך?

"משפחתית בד"כ. חוץ מאברהם, אף אחד לא שמור שבת, אך כולם מכבדים את האב ואת אמונתו. חלקם ישנים אצלנו לסופ"ש וחלקם מגיעים לקידוש ולארוחת ערב, וחוזרים לביתם. אני מאוד אוהבת את הבלאגן, אך אחרי ההבדלה כולם "נבעטים" כל אחד לביתו."

אילו מוזיקאים מרכיבים את הפלייליסט שלך?

"בראש ובראשונה יהורם גאון. אין הופעה שלו, שלא אסע ואראה, אני גרופי שלו מאז ילדותי. בנוסף אני מאוד אוהבת את אריק איינשטיין, שלום חנוך, יהונתן גפן ושלומי שבת. היום אני שומעת בעיקר מוזיקה ישראלית."

מה לא שאלתי ואת רוצה לומר בנוסף?

"אני בן אדם שמח מטבעי, זה מה שמאפיין אותי - החיוך על הפנים. המטופלים במרפאה אומרים לי שהחיוך שלי נותן להם תקווה."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה