בית המשפט זיכה מתביעה רב שהזהיר מפני פדופיל

$(function(){setImageBanner('9ca13278-2290-442d-b186-3b5d3bb09cb4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50323,'Image','');})

רב שהזהיר מפדופיל מורשע זוכה בתביעת לשון הרע נגדו. השופטת קבעה כי הפרסום המרכזי של הרב הינו אמת.

הרב הורביץ מתוך צילום פייסבוק

בית המשפט השלום בירושלים זיכה את הרב הורביץ,  חרדי מארה״ב שנאבק בפדופילים בקהילות חרדיות ברחבי העולם, מתביעת לשון הרע בסך 200 אלף ש״ח שהגיש נגדו פדופיל חרדי מורשע. עם זאת פסקה נגדו 3000 שקל על פרסומים אחרים שלא היו נכונים.

התביעה הוגשה בעיקרה בגין פרסום בו עודד הרב להתייחס לפדופיל כ"אל טרוריסט עם מצ’טה".

באחד הפרסומים שעמד במרכזה של התביעה צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו: "תושבי הר נוף, יונה ויינברג הינו עבריין מין מורשע בדרגה 3!!! התייחסו אליו כאל טרוריסט עם מצ’טה".

הפדופיל אף ניסה למנוע מהרב לקיים הרצאות על מוגנות מינית לילדים בקהילה החרדית ולהוציא נגדו צווי הרחקה.

השופטת מיכל הירשפלד, השתכנעה שהרב "חש כחדור שליחות ציבורית", זאת לאחר "שנחשף למקרים רבים של פגיעה מינית בקטינים, שלטענתו אף שלחו יד בנפשם, ולאור זאת ראה במי שביצע פגיעות שכאלה, כמי שרצח את נפשם של הקטינים".

התובע יונה ויינברג הינו חרדי אמריקאי שעלה לישראל בסוף 2014 והתגורר בשכונה החרדית הר נוף.

חמש שנים בטרם עלה לישראל הורשע ויינברג בעבירות מין בשני קטינים אותם הכין לבר המצווה ונגזרו עליו 13 חודשי מאסר, מתוכם ריצה 11 חודשים. עם היוודע דבר עלייתו של ויינברג ארצה והתיישבותו בשכונה חרדית, החל הרב הורוביץ להזהיר מפניו.

לאחר קבלת פסק הדין הרב הורוביץ סיפר כי בכוונתו להמשיך ולהתריע מפני פדופילים ועברייני מין בקהילה החרדית. "התורה מצווה עלינו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’, מוטלת עלינו חובה קדושה להזהיר מפני פדופילים ועברייני מין, כדי שלא יפגעו בנפשות של ילדינו. אני שמח מאוד שבית המשפט הכיר בזכות להמשיך בפעילות הזאת".

הרב הורוביץ הוסיף כי "הגיע הזמן שיוקם בישראל מאגר משפטי של עברייני מין שעולים ארצה מטעם חוק השבות, כדי שהרשויות הרלוונטיות יוכלו לפקח עליהם".

מעורך הדין יצחק בם, שייצג את הרב הורביץ, נמסר –

"יונה וינברג הוא פדופיל נקלה ומסוכן שהורשע בפגיעה מינית בקטינים. עם הצדיקים מדקדקים כחוט השערה ולאחר שבית המשפט דקדק עם הרב הורוביץ כחוט השערה וקבע שחלק מן הפרסומים לא היו מדויקים, הוא  פסק לויינברג פיצויים לבוז בסכום פעוט שמשקף את הסלידה לה ויינברג ראוי. הקביעה שמותר לומר על פדופיל מסוכן שראוי להתייחס אליו כאילו היה מחבל עם מצ'טה היא חשובה ואנו מברכים עליה".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



אולי יעניין אותך גם

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה