הפלה עד שבוע 12 - באמצעות כדורים או ניתוח

$(function(){setImageBanner('f0c1ab47-8972-4c12-aa7e-46a17a204958','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50362,'Image','');})

חלק מהנשים בוחרות או צריכות לעבור הפלה בשלבים הראשונים של ההריון, וישנם מקרים בהם קיים צורך לבצע הפסקת הריון גם לאחר מכן. הדבר נובע בעיקר ממועד גילוי ההריון, שלא תמיד מאובחן בטרימסטר הראשון, וזיהוי מומים בעובר. הפלה החל משבוע 12 והלאה משפיעה על אופן הטיפול והמענה הרפואי שניתן. מסיבה זו ועוד, חשוב להבין את משמעות הפסקת הריון עד שבוע 12.

Depositphotos

הפלה עד שבוע 12 – מה זה אומר?

זה אומר שיש לך יותר אפשרויות לביצוע ההליך.

ניתן לבצע הפלות כבר כאשר ניתן לזהות הריון על ידי בדיקת הריון חיובית או בדיקת אולטרסאונד, שנערכות ברוב המקרים בין השבוע החמישי לשבוע השישי להריון. סוגי הפסקת ההריון שניתן לבצע בשלב זה הם: הפלה כירורגית (גרידה) או באמצעות כדורים.

 

הפלה כירורגית עד שבוע 12

מדובר בהליך כירורגי, מעין ניתוח שמבוצע במוסד פרטי או בבית החולים על ידי רופא/ת נשים מומחה/ית בביצוע הפלות. ההכנות להליך זה כוללות בדיקות דם ואולטרסאונד, סקירה של ההיסטוריה הרפואית ובחינת מצבך הרפואי.

ההליך מתבצע בהרדמה מקומית או מלאה שאורך 30 דקות, במהלכו מוחדרת צינורית קטנה לתוך הרחם באמצעותה נתין להסיר בעדינות את תוכן ההריון ורירית הרחם. לאחר שחומר ההרדמה פג ווידאנו שמצבך הרפואי תקין, תוכלי להשתחרר לביתך. ברוב המקרים מדובר ב-3 שעות לכל היותר מתחילתו של הניתוח.  כשבועיים עד חודש ממועד ההליך, יש לחוזר לבדיקה נוספת לראות שהרחם נקי.

 

הפלה באמצעות כדורים עד שבוע 12

הפסקת הריון מסוג זה ניתן לבצע עד 9 שבועות מאז הווסת האחרונה שלך. מחקרים מראים כי השילוב של מיפריסטון ומיסופרוסטול  ברוב המקרים מסיים את ההריון במלואו. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, תוכן ההריון לא יצא במלואו, דבר שידרוש המשך התהליך באמצעות שאיבה. מדובר כאמור בשילוב של שתי תרופות שנלקחות בשני שלבים ויחד גורמות להפלה. גם ההכנה להפלה מסוג זה כוללת בדיקה גניקולוגית, ווידוא כי את מתאימה להליך הכולל סקירה של ההיסטוריה הבריאותית שלך, בדיקות דם ואולטרסאונד להערכת שבוע ההריון, והכנה רגשית לקראת ההליך.

הכדורים עצמם נלקחים בשני שלבים עם טווח של 24-48 ביניהם, במרפאה ,במהלכם ייתכנו תופעות לוואי הכוללות דימום, בחילות, והתכווצויות ברחם.

כמעט כל הנשים מתאימות להפלה תרופתית, אם כי כמה מצבים רפואיים מסוימים עשויים לגרום לכך שלא תתאימי. דוגמאות לכך הן הפרעת דימום או נטילת תרופות מדללות דם, בעיות בבלוטת יותרת הכליה ומחלות רקע מסוימות שלא מאפשרות לבצע הפלה באמצעות כדורים.

 

הפלה עד שבוע 12 - מה אומר החוק בישראל?

על פי החוק בישראל, ניתן לעשות הפסקת הריון בכל המוסדות הרופאים או הציבוריים המאושרים, וזאת רק לאחר אישורה של הוועדה להפסקת הריון - רשימה המתעדכנת באתר משרד הבריאות. החל משבוע 24 להריון, מדובר על הפסקת היריון בשלב החיות, המחייבת אישור של ועדה מיוחדת הפועלת רק במספר בתי חולים ציבוריים.

את המאמר כתב ד"ר גוטמן גיא, גינקולוג.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה