המלצות לארוחת בוקר בריאה ומזינה

$(function(){setImageBanner('0802c98b-7f05-49d7-bc26-08fa5fa1d65f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37829,'Image','');})

לקראת שנת הלימודים החדשה, הדיאטנית הקלינית שירה נחושתן ביטון מציגה המלצות וטיפים כיצד לייצר לילדים שלנו הרגלי אכילה נכונים לשגרה מאוזנת ובריאה.

ארוחת בוקר שירה נחושתן ביטון

ההמלצות של שירה:  כריכים- לגוון בלחמים-לחמנייה, פיתה, פרוסות ושילוב בין קמח מלא,כוסמין ושיפון

  1. מרחו ממרחים בריאים ומזינים: גבינות, חומוס, אבוקדו, טחינה, ממרח עדשים ועוד.
  2. שימו בכריך: ביצה קשה / חביתה / טונה וכדומה.
  3. הוסיפו ירקות מגוונים וצבעוניים ליד\בתוך הסנדוויץ' לפי העדפותיו של הילד.
  4. שתייה: שלחו עם הילד עם בקבוק מים והמנעו ממיצים\תרכיזים ממותקים.
  5. בנו תוכנת שבועית- מערכת כריכים מגוונים, מאוזנים ושתפו את הילדים, הסבירו להם מדוע אנחנו מקפידים על תזונה בריאה בבית, היעזרו בהם על מנת "להמציא" את הכריך הבריא והמעניין.
  6. כולנו אוכלים עם "העיניים" לכן תדאגו שהכריך יהיה אסתטי, חתכו אותו למשולים או מלבנים ואם אתם משקיענים במיוחד הכינו עיגולים או לבבות עם חותכני עוגיות. 
  7. דאגו לעטוף את הכריך כך שהמלית לא תישפך בשקית ואז יהיה יותר נעים לאחוז ולאכול.
  8. אם הילד איינו אוהב כריך, ניתן לשלוח את המאכלים בנפרד למשל- ביצה/טונה, ירקות ולחם בצד או פיתה ריקה או קרקרים מחיטה מלאה/קרקרים עם לאבנה/טחינה בצד וירקות חתוכים או להכין מיני מאפינס פשטידות של ירקות.
  9. לימים ארוכים ציידו את ילדיכם במנת אנרגיה נוספת: פירות טריים, פירות יבשים, אגוזים ושקדים.
  10. שמשו לילדים כמודל לאכילה: אכלו בריא, קחו כריך לעבודה, והקפידו על ארוחות משותפות בבית.
  11. תהיו קשובים לילדים! בררו עם הילד מדוע מסרב לאכול והתחשבו בהעדפותיו. מומלץ לעשות  התנסויות חדשות בבית, בסביבה המוכרת והבטוחה ובאווירה רגועה ומאפשרת.
  12. אם הילד לא אוכל בבית הספר, כדאי לשוחח עמם ברגישות, לנסות להבין מה הגורם לכך, ולתת מענה. במקרים אלו יש להקפיד על ארוחת בוקר מזינה לפני בי"ס.

 

המלצות הזהב של שירה לארוחות בוקר בריאות ומזינות גם לילדים וגם להורים:

לחמנייה מכוסמין +גבינת שמנת 5% +חביתה וירקות, פיתה עם לבנה, שמן זית ,זעתר וירקות, לחם מלא עם אבוקדו +חצי ביצה קשה וירקות, לחם מלא עם גבינה צפתית או ריקוטה  למריחה עם בזיליקום\פסטו ועגבניות שרי, פיתה מלאה עם פרוסת גבינה צהובה מותכת, רסק עגבניות ובזיליקום וזיתים (פיצה – פיתה), פנקייק עם שיבות שועל , פירות וירקות, מאפינס גבינות עם ירקות.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה