5 רכיבים חיוניים לגופינו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5ca24294-d45a-414e-ac7d-3ade43979f33','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37829,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5ca24294-d45a-414e-ac7d-3ade43979f33','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37829,'Image','');},15]]);})

אינכם צורכים מספיק פירות, ירקות או מוצרי חלב? אתם לא לבד, ואולי אתם מפספסים כמה מן החומרים המזינים החיוניים ביותר לגופכם.
הכתבה באדיבות הרבלייף

צילום הרבלייף

5 רכיבים מזינים חיוניים לגופינו:

  1. חומצה פולית:

מדוע אנו זקוקים לה? חומצה פולית היא אחד משמונת הוויטמינים בקבוצה B הדרושים לייצור ולתחזוקה של תאים, במיוחד בתקופות המאופיינות בגידול מהיר בתאים. זו הסיבה שכל כך חשוב שנשים יצרכו כמויות מספיקות לפני ההיריון ובמהלכו. חומצה פולית מסייעת במניעת מומים בעובר (לכן נטילת חומצה פולית מומלצת לנשים בהיריון), ופועלת לייצור כדוריות דם אדומות המסייעות בהעברת החמצן בגוף.

מקורות לחומצה פולית. מקור השם חומצה פולית הוא במילה הלטינית folium שמשמעותה עלה, ולא בכדי; ויטמין זה נמצא בשפע בירקות עליים ירוקים. ניתן למצוא חומצה פולית גם באספרגוס, ברוקולי, אבוקדו, פירות הדר, אגוזים ושעועית.

  1. ויטמין A:

מדוע אנו זקוקים לו? תפקידו העיקרי של ויטמין A הוא לתמוך בראייה תקינה, בהיותו שחקן קריטי בהעברת אותות חשמליים מהעין למוח. הוא תומך גם בבריאות העור והריריות הפועלים כמחסומים בפני זיהום ובתפקוד מערכות הרבייה והחיסון.

מקורות לוויטמין A. ויטמין A נמצא בצורתו הפעילה (מוכן לשימוש בגוף) בכמה מזונות מהחי ביניהם כבד, ביצים וחמאה. מרבית האנשים צורכים את רוב הוויטמין כבטא-קרוטן, תרכובת המספקת צבע ירוק, צהוב וכתום עמוק לפירות וירקות רבים. הגוף יכול להמיר בקלות בטא-קרוטן לצורתו הפעילה כוויטמין A. בטא-קרוטן נמצא במזונות צבעוניים רבים הכוללים גזר, דלעת, אפרסקים, משמשים, פפאיה, בטטות, עלים ירוקים וברוקולי.

  1. סידן:

 

מדוע אנו זקוקים לו? סידן הוא המינרל השופע ביותר בגוף האדם, וכמעט כולו מאוחסן בעצמות ובשיניים. רובנו יודעים לספר עד כמה סידן חשוב בשמירה על בריאות העצמות והשיניים, אך חשוב לדעת שהוא ממלא גם תפקידים קריטיים נוספים; לסידן יש תפקיד חשוב בהתכווצות השרירים, בוויסות פעימות הלב, והוא מסייע לתאים במערכת העצבים שלכם לתקשר זה עם זה.

מקורות לסידן. למרות שרוב האנשים פונים תחילה למוצרי חלב - והם אכן המזונות העשירים ביותר בסידן - תוכלו למצוא אותו גם בירקות עליים ירוקים, טופו, שעועית ושקדים.

  1. ויטמין D:

מדוע אנו זקוקים לו? ויטמין D ממריץ את ספיגת הסידן והזרחן ממערכת העיכול, לכן הוא ממלא תפקיד חשוב במיוחד ביצירה ובשמירה על שיניים ועצמות בריאות, שם מאוחסנים מינרלים אלה. ויטמין D נחוץ גם לתפקוד תקין של השרירים והוא תומך בפעילות מערכת החיסון.

מקורות לוויטמין D. לעתים ויטמין D מכונה "ויטמין השמש", משום שהגוף מסוגל לייצר ויטמין זה בעור כאשר הוא חשוף לאור שמש. עם זאת, אנשים רבים אינם נחשפים לשמש במידה מספקת הנדרשת לייצור כמות מספקת של הוויטמין בשל גורמים רבים, ביניהם אורח חיים ושימוש בקרם הגנה. ישנם רק מעט מקורות מזון טבעיים לוויטמין D, העיקריים שבהם כוללים דגים עשירים בשומן, חלמון ביצה וכבד, וזו הסיבה שחלב עשוי להוות מקור חשוב (במדינות רבות החלב מועשר בוויטמין D).

 

  1. אשלגן:

מדוע אנו זקוקים לו? אשלגן מסייע למערכת העצבים המרכזית לשלוח פולסים לכל הגוף; הוא מסייע גם בשמירה על לחץ דם תקין ובהפקת אנרגיה יעילה מהמזון שאתם צורכים. כל השרירים שלכם (כולל שריר הלב) זקוקים לאשלגן כדי להתכווץ כראוי.

מקורות לאשלגן. פירות וירקות מהווים מקור נפלא לאשלגן. הפירות העשירים ביותר באשלגן כוללים מלון, בננות, אבוקדו, משמשים, פירות הדר ותותים. הירקות העשירים ביותר באשלגן כוללים עגבניות, גזר, תרד וברוקולי. גם חלב, המכיל גם סידן וויטמין D הוא מקור טוב לאשלגן.

 

כדי להבטיח שתגיעו לצריכה המומלצת של חומרים חיוניים אלה גם אם אורח החיים העמוס שלכם מקשה עליכם לעשות זאת, הרבלייף פיתחה את אבקה להכנת משקה פורמולה 1, ארוחת בוקר מאוזנת בשלמות המכילה למעלה מ-20 ויטמינים ומינרלים (כ-50% מהתצרוכת היומית המומלצת), 17 גרם חלבון איכותי, אבות מזון חיוניים ואת כל החומרים המזינים החיוניים לגופכם; פתרון יעיל, נוח ומהיר לשמירה על תזונה מאוזנת, מומלץ לשימוש יום-יומי כחלק מאורח חיים בריא ופעיל.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה