$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8786c32b-5120-4fa7-a977-c3b571ea7ff1','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8786c32b-5120-4fa7-a977-c3b571ea7ff1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

קידום אתרים בגוגל הוא מלאכה מורכבת ביותר. לכן יש חברות ואנשי מקצוע המתמחים באופן ספציפי בתחום זה. קידום אתרים הפך להיות חלק חשוב בעולם השיווק הדיגיטלי. הסיבה לכך היא שכיום לא מספיק לבעל עסק שיהיה לו אתר. לעסקים רבים יש אתרים והתחרות בתחומים רבים היא גדולה מאוד על תשומת ליבם של הגולשים.

Pixabay

לכן, על מנת שגולשים ימצאו את אתר העסק בתוצאות החיפוש – מוכרחים לבצע לו קידום מקצועי. הקידום נועד לכך שהאתר יהיה מדורג בתוצאות הראשונות של החיפוש בביטויים שמופיעים באתר. בעולם קידום האתרים מתייחסים לדירוג ביחס לביטוי מסויים. כלומר, כאשר הגולש מחפש "אופניים להשכרה בתל אביב", הקידום של עסק שמשכיר אופניים יגרום לכך שהאתר יעלה בין התוצאות הראשונות. לאתר כזה לא חשוב שאדם שמחפש מסעדה בתל אביב, לדוגמה, לא ימצא את האתר של השכרת האופניים.

התאמה לדרישות גוגל

ההבחנה הזו חשובה גם למנוע החיפוש של גוגל. גוגל עושה מאמץ רב כדי לשמור על המעמד הייחודי והכמעט מונופוליסטי שלה בתחום החיפוש באינטרנט. המעמד הזה הושג במאמץ רב ועל ידי יעילות רבה ומוכחת של האלגוריתם שלה. לכן החברה עושה מאמצים רבים על מנת לעדכן את מנוע החיפוש כל הזמן ולדאוג לכך שרק התוצאות הרלבנטיות והאיכותיות ביותר יהיו מדורגות במקומות הראשונים בכל חיפוש.

לשם השגת מטרה זו, גוגל מפרסמת הנחיות לבעלי אתרים. הנחיות אלו מראות מה הם הדברים החשובים באתר שצריך להקפיד עליהם כאשר בונים אותו. הנחיות אלו כוללות הנחיות לגבי תוכן (כמו הימנעות מתוכן חוזר או מועתק, לדוגמה), לגביי מבנה האתר וגם לגביי נושאים טכניים שונים הקושרים בבנייתו.

מהי אופטימיזציה לאתרים

בנוסף להנחיות של גוגל, ישנם דברים חשובים שמקדמי אתרים יודעים שחשוב להקפיד עליהם מתוך ניסיון מצטבר רב שנים. לשם כך נעשית לאתרים רבים אופטימיזציה לאתר.

אופטימיזציה, בעולם השיווק הדיגיטלי, היא שיפור מרכיבים שונים באתר קיים על מנת להתאים אותו לדרישות של גוגל. ההנחה היא שככל שהאתר יהיה בנוי טוב יותר מבחינות שונות – הוא יקבל עדיפות בדירוגים בתוצאות החיפוש.

דוגמא מובהקת לשיפור שנעשה במסגרת אופטימיזציה היא הדאגה לכך שתהיה רק כותרת ראשית אחת בכל דף באתר. בשפת הקוד HTML, שמשמשת לבניית אתרים, ישנן דרכים לסמן כותרות. אחת מהמוסכמות שעל פיהן פועלים מקדמי אתרים היא שחשוב שבכל עמוד תהיה כותרת ראשית אחת כזו, וכותרות משניות לאחר מכן.

הדבר יוצר סדר והיגיון מבחינת סידור התוכן, וזהו אחד הפרמטרים שמנוע החיפוש בודק כאשר הוא מאפיין איכות תוכן של אתר.

השפעה על הקידום

אך אופטימיזציה של אתרים אינה מתייחסת רק לכותרות. היא כוללת דברים רבים נוספים. במסגרת ביצוע אופטימיזציה מוודאים שמהירות העלאת האתר היא תקינה ומהירה, לדוגמה. בודקים שהתוכן קריא ואיכותי ואינו חוזר על עצמו. ישנה בדיקה גם שתוכן הדפים השונים מסודר באופן היררכי מבחינת החשיבות של הדפים השונים וכי ישנם קישורים פנימיים הגיוניים המעבירים את הגולש מעמוד לעמוד.

בשנים האחרונות פותחו כלים רבים שמסייעים למקדמי אתרים ובוני אתרים לבצע אופטימיזציה לאתר שלהם. כלים אלו סורקים את האתר, מנתחים פרמטרים שונים וגם במקרים רבים מציעים הצעות לשיפור וייעול.

בסופו של דבר, אופטימיזציה היא כלי חשוב ביותר שיש לו השפעה גדולה על איכות האתר בעיניי גוגל. זהו תחום שמתפתח ומתעדכן כל הזמן, כפי שהרשת עצמה מתפתחת וכפי שגוגל מקפידה לעדכן את הדרישות והאלגוריתם שלה לעתים קרובות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה