איגוד האינטרנט הישראלי באזהרה להורים מפני אפליקציית NGL 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('429dd4e7-1ac8-4ca2-a1e1-15d76ed29be1','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('429dd4e7-1ac8-4ca2-a1e1-15d76ed29be1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

באיגוד חוששים כי אפליקציית השאלות האנונימיות החדשה עלולה להוביל לבריונות והטרדה בין ילדים ברשתות החברתיות. ההמלצה להורים: "בדקו ברגישות אם ילדיכם משתמשים באפליקציה ותווכו להם את הסכנות ואת העובדה שאנונימיות עלולה להקצין תופעות בריונות" 

depositphotos נער צופה במחשב

אפליקציה אנונימית חדשה בשם NGL מכה גלים ברשתות החברתיות בישראל בשבוע האחרון וכבר הפכה לאחת הפופולריות ביותר בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד ברחבי העולם.

האפליקציה החדשה מזכירה בקונספט שלה אפליקציות אנונימיות אחרות שהתפרסמו בשנים האחרונות, וספגו ביקורת ציבורית ומקצועית חריפה לאחר שהואשמו בעידוד בריונות ומתקפות חברתיות וחלקן אף הוסר מחנות האפליקציות על רקע הביקורת.

באיגוד האינטרנט הישראלי מסבירים כי האפליקציה מאפשרת למשתמשים ליצור לינק פומבי המזמין עוקבים לשלוח להם שאלות בעילום שם. באמצעות הלינק כל גולש יכול לשלוח הודעות ושאלות אנונימיות למשתמש שיצר את הלינק והוא אמור לענות להם ולפרסם את התשובות באופן פומבי.

באיגוד מזהירים כי הפלטפורמה האנונימית והחינמית החדשה, שייתכן ונראית תמימה במבט ראשון, עשויה ליצור פתח לבריונות והטרדות כלפי משתמשים ברשתות, בדומה לקודמותיה. האפליקציה כבר מעוררת ביקורת ודיון סוער בקרב מומחים וארגונים לבטיחות ברשת בעולם.

"NGL היא גלגול נוסף למשפחת האפליקציות המאפשרות העברה וקבלה של תכנים באופן אנונימי בין משתמשים ופרסומם ברשתות החברתיות", מציינים באיגוד האינטרנט הישראלי. 

באיגוד מוסיפים כי: "בדומה לאפליקציות עבר בעייתיות כמו סיקרט, בליינדספוט ואחרות – NGL מאפשרת העברת תוכן מבלי שמקבל התוכן יודע מי השולח. במקרים רבים ראינו שימוש לרעה באנונימיות הזו לצורך בריונות והטרדה ממוקדת של צעירים ברשתות".

אורנה היילינגר, מומחית איגוד האינטרנט הישראלי לפגיעות ברשת ומנהלת מרכז "נטיקה" של האיגוד, מחדדת אודות הסכנות בשימוש באפליקציות שכאלו: "למרות שהמשתמש הוא זה שמזמין את חבריו ומכריו לשלוח לו תוכן אנונימי, לא ברור עד כמה הוא מבין לעומק, במיוחד בגיל צעיר כל כך, כמה תוכן כזה עלול להיות אלים ופוגעני, מה יהיה היקפו או האם הוא בעל חוסן נפשי מספק כדי להכיל תוכן כזה". 

"יותר מזה" - היא מוסיפה. "חשוב לא פחות, לקרוא לילדים לא לפגוע באחרים בדיוק מאותן סיבות. למדנו ממקרי עבר שגם אם המוטיבציה הראשונית של המפרסם הייתה סקרנות או שעשוע ייתכן שהתגובות שקיבל היו מסוג אחר לגמרי. וכך, באפליקצית NGL החדשה, ילדה או נערה יכולה לפרסם שאלה תמימה לחלוטין ולמצוא עצמה מקבלת תשובות שיטלטלו את עולמה, כאשר מאחורי ההודעות יעמדו גולשים שחומת האנונימיות עלולה להקצין את התנהגותם".

הטיפים של מומחי איגוד האינטרנט הישראלי למשתמשים ולהוריהם:

- בדקו ברגישות האם ילדיכם משתמשים באפליקציה

- חשוב לתווך את האתגרים והסכנות של השימוש ולנסות ללמוד מה מושך את הצעיר או הצעירה להשתמש באפליקציה בה ייחשף למחשבותיהם האנונימיות של אדם לגביהם

- הסבירו לילדיכם שבכתיבה אנונימית ישנה נטייה להגזים ולהקצין

- הניסיון מלמד שאפליקציות כאלו נעלמות זמן קצר אחרי שהצעירים מיצו אותן – קרי, חשוב לקיים השיח עם הילדים בימים הקרובים

- בבחינת מסר הרגעה מסויג - מפתחי האפליקציה טוענים ששילבו בה מנגנוני סינון ודיווח מתקדמים שאמורים למנוע שימוש לרעה

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה