איך מתמודדים עם בריונות ברשת?

$(function(){setImageBanner('7c1e1f2f-4486-4e3a-8d5f-e12ee43034d5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

בריונות ברשת היא לא גזירת גורל. חשוב לתת את הדעת על חומרתם של הדברים ולטפל בשורש הבעיה ברמה האישית, המשפחתית והמערכתית. הנה כמה דרכים להתמודד עם התופעה האלימה שהיא חלק בלתי נפרד מעולם האינטרנט

pixabay

העולם שלנו הפך להיות כפר גלובלי קטן. עבודה מהבית או מכל מקום אחר בעולם הפכו להיות עניינים שגרתיים למדי. היכולת להיות חשופים למידע מסביב לשעות כמעט בכל נקודה על פני הגלובוס מביאה איתה הרבה מאוד דברים חיוביים. כמו כל דבר, גם לקידמה הטכנולוגית יש צד אפל. אחת התופעות המכוערות שהביא איתו עולם האינטרנט והיכולת של כל אדם מכל מקום בעולם לפרסם תכנים בכל רגע נתון היא בריונות ברשת. בין אם מדובר בדברי בלע, הכפשות, קללות או איומים – בריונות ברשת היא תופעה שיש לשים לה סוף, ויפה שעה אחת קודם.

אחד הדברים החמורים שמתאפשרים תודות לרשת האינטרנט בכלל ולרשתות החברתיות בפרט הוא חרמות. חרם הוא תופעה חברתית, אשר במסגרתה קבוצה של ילדים מחליטה להתנכל באופן מכוון לילד או ילדה אחרים, לא תמיד מסיבה נראית לעין. אותו ילד בעצם הופך להיות מבודד חברתית, מושא ללעג ולצחוק מהילדים האחרים וחווה חווייה שלעיתים הופכת להיות קשה מנשוא. לא אחת התכנים הפוגעניים מופצים גם ברשתות החברתיות, מה שמגביר את החשיפה שלהם ושוב מבודד את הילד חברתית ורגשית וגוזר עליו דחייה חברתית קשה.

3 דרכי התמודדות עם בריונות ברשת

כמובן שיש הרבה יותר משלוש דרכים להתמודד עם הנושא, יחד עם זאת, נקיטה בשלוש הצעדים הללו יכולה להפחית את עוצמת התופעה ולסייע לילד שלכם להתמודד עם הדחייה החברתית שהוא חווה.

  1. יידוע גורם מקצועי – יועצת בית הספר, המורה, הדרג הניהולי, פסיכולוג בית הספר – חשוב להכניס את כל אלו באופן מיידי לטיפול בבעיה. בנוסף, כדאי ליידע את הוריו של הילד המתעלל במעשים ובהשלכות החמורות שיש להם. גם אם תיתקלו בתגובה צוננת מצד הורי הילד המתעלל, עצם הידוע שלהם הוא חשוב מאין כמותו. אם יש צורך, ניתן לשלוח אליהם צילומי מסך המראים את התכנים הקשים שנכתבו על ידי הילד שלהם.
  2. עזרה מקצועית – לצד הסיוע מבית הספר, חשוב מאוד לפנות עם הילד לקבלת סיוע מקצועי. סיוע מעין זה יאפשר לילד להבין שהוא לא אשם בסיטואציה הקשה שחווה. בדרך זו תהיה לו את האפשרות לשקם את הדימוי העצמי ואת תחושת הערך, לבטוח שוב בילדים הסובבים אותו בקבוצת השווים ולצמוח מתוך הקושי האדיר שחווה.
  3. פיתוח תחביב – שינוי הסביבה החברתית והתמקדות בתחום שאהוב על ילדיכם יכול לסייע לו לחוש מוערך ומועצם, ולשפר את התדמית האישית והחברתית שנפגעה כתוצאה מהחרם.

 

כך או אחרת, אין להכנע לבריונות ברשת. חשוב להיות קשובים ולטפל בתופעה במהירות, ברגישות וביעילות.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה