$(function(){setImageBanner('ba0528c5-d762-453e-8bf2-59b5ddfb6043','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

מים, סם החיים, הם משאב חיוני החשוב ביותר לרווחתנו ובריאותנו. בישראל, הידועה בהישגיה הטכנולוגיים המתקדמים, רואים חשיבות עליונה בהקפדה על איכות מי השתייה, והמים שמגיעים אלינו לברז ממקורות מגוונים, עוברים תהליך קפדני אשר מפוקח על ידי חברת מקורות ומבטיח איכות ברמה בלתי מתפשרת. זו הסיבה שמי הברז בישראל נחשבים לאיכותיים ובטוחים לשתייה.

freepik

יחד עם זאת, כן חשוב להכיר את כל הצעדים שננקטים בדרך, ומאפשרים לשמור על איכות זו, כמו גם את כל הפתרונות הביתיים שקיימים ומאפשרים לכם לשפר את איכות המים בביתכם במידה משמעותית.

מהכנרת ועד לבית – מה הסיכונים לאיכות המים?

מי הברז בישראל מדורגים במקום גבה ביחס לשאר העולם, זאת הודות לתקנות ותקני איכות מים של משרד הבריאות, המחייבים את הספקים השונים לפקח על איכות המים באופן שוטף ולהקפיד על עמידה בקריטריונים מחמירים. במידה וישנה חריגה מהתקנות והתקנים, יש להעביר דיווח על כך למשרד הבריאות להמשך טיפול.

בכל מקור מים ישנם מזהמים פוטנציאליים , בין היתר: חלקיקים גלויים כמו חול, חלודה וחיידקים, מינרלים מומסים וחומרים אורגניים. הכנרת למשל, אחד ממקורות המים העיקריים שלנו בישראל, כוללת מזהמים רבים ולכן המים שמגיעים ממנה צריכים לעבור במתקני התפלה ייעודיים שם נפטרים ממזהמים כמו סחף, אצות, שפכים ודשנים.

למרות שמתקני ההתפלה משפרים משמעותית את איכות המים, המסע המסועף דרך מערכת הצינורות ועד לברז חושף את המים למזהמים נוספים כמו חלודה ומשקעים. לכן כדי לשמור על איכות המים בבית, מומלץ להתקין מסנן אשר מבטיח מים נקיים יותר לצריכה ושימוש ועל הדרך שומר על אריכות חייהם של מכשירי החשמל ומערכות האינסטלציה.

בדיקות חוזרות ונשנות עוזרות לשמור על איכות מי השתייה

כדי לשמור על איכות המים משרד הבריאות בודק ללא הרף את איכות מי השתייה, כך ניתן לוודא שהם נקיים מחומרים מזיקים. בדיקות אלו מגלות אם יש במים מיקרואורגניזמים וכימיקלים שמקורם בשכבות סלע, או במקורות לא טבעיים כמו מזהמים תעשייתיים וחקלאיים.

בהתאם לתוצאות, יבוצעו פעולות שונות המבטיחות את איכות המים. ואם אתם רוצים להיות מעורבים ולקבל את כל המידע הנוגע לאיכות מי השתייה שלכם, המידע זמין עבורכם באתר הממשלתי, כך שהכל מתנהל בשקיפות מקסימלית.

עם כל הבדיקות, יש לציין שמשרד הבריאות אינו מבצע בדיקות אבנית למים, שכן אבנית אינה מהווה סיכון בריאותי, ולכן אין מגבלה בריאותית הנוגעת לכמות האבנית במים. אך מכיוון שאבנית יכולה להשפיע על היעילות של מכשירי החשמל ומערכות האינסטלציה, כן מומלץ להתקין מסנן ביתי, שיסנן את האבנית ויספק לכם שקט נפשי מהנזקים הפוטנציאליים שעשויים להיגרם בעקבות משקעי אבנית שמגיעים אליכם הבית.

ואיך לשמור על איכות המים בבית?

גם לאחר כל הבדיקות של משרד הבריאות, כדי להגיע אלינו לברז המים עוברים ברשת סבוכה של צינורות, לעיתים הדרך ארוכה ובמהלכה הם צוברים מזהמים ומשקעים. אבנית יכולה לגרום ללא מעט בעיות ולפגוע בתפקודם היעיל של מכשירים שונים, מה גם שאינכם רוצים להכניס מזהמים שונים שנאספו בדרך למי השתייה שלהם.

כדי למנוע מצבים כאלו, ישנם סוגים שונים של מסנני מים , החל במערכות מרכזיות ועד לפתרונות נקודתיים, כאשר אתם יכולים לבחור את המסנן המתאים ביותר לצרכים שלכם.

כדי לבחור במסנן או במערכת טיהור המים המתאימה, מומלץ לעשות בדיקה שתיתן לכם אינדיקציה טובה לגבי איכות המים בברז שלכם. בהתאם לממצאים ניתן לבחור בפתרונות מעולים המשלבים טכנולוגיות חדשות, מרחיקים מזהמים, מונעים היווצרות של משקעי אבנית ושומרים על איכות המים. מסננים מציעים פתרון אמין ונוח וכאשר המסנן הנבחר מותאם אישית לצרכים שלכם, תוכלו ליהנות ממים טהורים וחפים ממזהמים בלי הרבה מאמצים!

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה