תמונה ראשית

אמא, תקני לי: להינצל ממתקפת בלק פריידיי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dddffbb4-62e4-4a89-b86a-c0d413e92d22','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dddffbb4-62e4-4a89-b86a-c0d413e92d22','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

להכין יחד איתם את רשימת הקניות, להטיל עליהם משימת השוואת מחירים ולהזכיר להם שלכל מבצע יש תחליף. כמה דברים שכדאי שהילדים שלכם ישמעו בתוך בולמוס חודש הקניות הכי סוער בשנה

רגע לפני שחודש נובמבר הגיע והשתלט על סדר היום הצרכני של העולם כולו, נכנסתי לכוננות שופינג.

התכונה המוגברת בקרב ארבע הבנות שלי עלתה מדרגה, וככל שהן הגבירו את ההתלהבות, היה לי ברור שאני צריכה להגביר את סעיף משמעת הקניות.

חודש נובמבר מוצף בימי קניות מרוכזים, עד שאין לאן לברוח. בלק פריידיי, יום הרווקים הסיני, אתרים שמציעים עשרות אחוזי הנחה, והמשוואה הידועה מראש: ככל שההנחה תגדל, החשבון הסופי יגיע למספרים גדולים יותר.

כאמא לארבע בנות שאוהבות מציאות, ידעתי בוודאות: לא אצליח לעבור את החודש הזה בשלום ללא תכנון מיטבי או סיכול ממוקד.

מתוך היכרות מעמיקה עם הרגלי אתרי השיווק, החלטתי לרענן את השיחה השיווקית שהבנות שלי כבר שמעו בעבר, אבל הן תמיד שמחות לשכוח.

המחשה: shutterstock

היצרנים אינם נחמדים סתם ככה ומוכרים לנו בזול, הזכרתי להן. ההתמחות שלהם היא להכניס אותנו לחדר לחץ קנייני, כדי שנבחר מוצרים שאנחנו לא בהכרח צריכים, ובכמות גדולה מזו שתכננו.

את כל זה הם עושים בעזרת הטקטיקה העתיקה: הם גורמים לנו לחשוב שזה הכי במבצע, הכי כדאי בעולם והכי בהזדמנות שלא תחזור.

אני לא משלה את עצמי שהבנות שלי יגידו, 'סבבה, לא צריך' ויוותרו. אני יודעת שהן מחכות לימי הקניות האלה, שיש בהם גם מן התועלת.

שאלת מיליון הדולר היא איך לנצל אותם לטובתנו, מבלי לטבוע במינוס ובים של מוצרים שאין לנו בהם כל צורך.

כמה דברים שחשוב לזכור לפני ששולפים בהתלהבות את כרטיס האשראי:

לאורך כל השנה יש מבצעים בשמות שונים ואין הזדמנות שלא תחזור. כי היא תחזור. תמיד. שוב ושוב.

גם אם נצטרך לחכות שבוע, שבועיים או חודש, חודשיים למבצע הבא, הוא יגיע. זאת תשובה מצוינת לילדים שמנסים להלחיץ את ההורים ומודיעים להם בנחישות שמוכרחים לקנות עכשיו, מיד וללא דיחוי.

כדי שהבנות שלי יהפכו לצרכניות נבונות, הצעתי להן כבר לפני חודשים להכין רשימה של מוצרים, שכדאי להמתין עם רכישתם למבצעי סוף השנה.

ברשימה שלנו הצטברו טלוויזיה חדשה לחדר השינה, טאבלט לקטנה, מחשב נייד לסטודנטית וגם שואב אבק רובוטי שיגאל אותנו סוף, סוף  מייסורי המשימה - לטאטא את הבית.

באתרי האופנה המוכרים לנו, שמציעים את המוצרים שאנחנו אוהבות לקנות, הכנו מבעוד מועד סל קניות. הרעיון הוא למלא את העגלה, להכין אותה, אבל עדיין לא להזמין. כך הקנייה הופכת להיות הרבה פחות אימפולסיבית והרבה יותר מתוכננת.

חשוב מאוד להשתמש באתרים השוואתיים לפני שמתחייבים לרכישה במקום מסוים. הרשת מלאה באתרים שעוזרים לבצע רכישה חכמה.

שווה לתת לכל אחד מהילדים לעקוב אחר מוצר מסוים  ולבדוק את השינויים במחירים שלו. כך הילדים שותפים לרכישה וגם לומדים על הדרך פרק בצרכנות נבונה.

כך תלמדו אותם לקנות נכון יותר בתקופת המבצעים:

הנחו אותם לשים לב לאותיות הקטנות ולהבדלים בין הדגמים. לא כל מחיר זול הוא מציאה.

בדקו אם המוצר מתאים. זה יהיה מאוד לא יעיל להזמין מוצר זול שלא מתאים לשימוש בארץ.  

זהו מתי מופיעים מבצעים של דגמים זולים במיוחד כיוון שאין להם שירות או שהם פחות מוצלחים. יתכן שמדובר בפריטים שהחברה תקועה איתם ומחפשת איך להיפטר מהם.

חשוב להשוות בין תפוחים לתפוחים ולא בין תפוחים לאגסים. אם אתם רוצים לבדוק איזו חנות זולה יותר, השוו דגמים זהים או לפחות דגמים של חברות באותה רמת איכות.

אפשר לבחור חברה מסוימת ואז לערוך השוואה בין דגמים שונים של אותה חברה. לעיתים אם נקנה דגם אחד ישן יותר, ההבדל בתכונות יהיה ממש זניח אבל החיסכון הכספי מבחינת המבצע ממש מטורף.

חשוב שתקנו את מה שאתם באמת צריכים, וזה לאו דווקא הדגם הכי חדש ומתקדם. לעיתים קרובות אין לנו תועלת בחלק נכבד מהפונקציות שנלוות למוצר ומייקרות את מחירו משמעותית.

שיהיה לכם נובמבר צרכני שמח, חסכוני וחכם.

עדנה קורן, אמא לארבע בנות, מנכ"לית אודם, חברה להכשרת עובדים ומנהלים, שעוסקת גם בהכשרה בעולם החינוך www.odem4u.co.il

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה