אנימציות וסרטונים - האם כדאי להטמיע באתרים חדשים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('25ebaf54-559a-4dab-ad4a-ff8d53feea7f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('25ebaf54-559a-4dab-ad4a-ff8d53feea7f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

Pixabay

שילוב אנימציות וסרטונים באתר
התפתחויות טכנולוגיות בתחום המהירות של חיבור האינטרנט הביתי מאפשרות להשתמש בסרטוני וידאו ובאנימציות בקלות רבה יותר כיום. בעבר הזרמת סרטונים הייתה נתקעת בקלות ואילו כיום אין כמעט בעיה כזו למרבית המשתמשים הביתיים.

מאחר וקל יותר לשלב סרטונים ואנימציות באתרים, נשאלת השאלה האם כדאי להטמיע אותם באתרים חדשים שרק עולים לאוויר. האם אמצעים אלה יוכלו למשוך גולשים לאתר ולהשאיר אותם בו או שהם רק יעמיסו על האתר ויגרמו לנטישה של הגולשים?

כפי שכל חברת UI יודעת, שילוב של סרטונים באתר יכולה להשפיע לטוב בנושא שיפור חוויית המשתמש באתר, ומדובר בשיקול חשוב ביותר.

השפעות על קידום אתרים

מבחינת קידום אתרים אורגני, להכנסה של סוגי מדיה שונים לאתר יכולה להיות השפעה חיובית על הדירוגים בגוגל. באופן עקרוני, נהוג לחשוב שהאלגוריתם של גוגל מחשיב גיוון במדיה באתר כנקודת זכות. אתרים שיש בהם סרטונים ואנימציות בדרך כלל גורמים לזמני שהייה ארוכים יותר באתר, אם הם עשויים כהלכה, והדבר נחשב בדירוגים של גוגל.

על מנת ליצור סרטון איכותי שבאמת יגרום לגולשים לרצות לצפות בו, יש ליצור תוצר איכותי ומושקע. רק אם הסרטון יהיה אטרקטיבי באמת, הגולשים באתר יצפו בו לכל אורכו ובכך ישפיעו לטובה על נתוני האתר וגם על הדירוגים שלו בקידום האורגני.

איך יוצרים אנימציות וסרטונים כיום?

אם אתם רוצים ליצור סרטונים ואנימציות איכותיים, יש כמה פלטפורמות שדרכן תכלו למצוא מעצב או אנימטור שייצור אותם עבורכם. אחד מהאתרים המצליחים ביותר לצורך זה הוא אתר פייבר הישראלי. באתר פייבר תוכלו למצוא נותני שירותים שיוכלו לעצב ולהקליט עבורכם סרטונים. באתר זה המחירים מתחילים בחמישה דולר ועולים בהתאם לרמת האיכות הנדרשת ולמידת ההשקעה בסרטון. ישנם אתרי פרילנסרים אחרים, כמו Upwork, שגם בהם תוכלו למצוא אנשי מקצוע שישמחו להכין עבורכם סרטון או אנימציה בהתאמה אישית עבור האתר שלכם.

אתם יכולים לפנות גם לסטודיו לעיצוב מקצועי בארץ שלא דרך אתרים מהסוג שנזכר כאן. אך במקרה כזה העלות תהיה ככל הנראה גבוהה בהרבה. מצד שני, אם חשובה לכם קודם כל האיכות והמקוריות של הסרטון ויש לכם את התקציב המתאים, מדובר באפשרות מומלצת.

 העלאה לאתר או הטמעה ממקור חיצוני?

לאחר שיש לכם כבר סרטון מוכן, צריך להחליט אם להעלות אותו לשרת האתר או להעלות אותו לשירות כמו יוטיוב או Vimeo ורק להטמיע את הקוד שלו בצורת Embed. כאשר אתם מעלים את הסרטונים לאתר, הדבר יכול לקחת מקום רב בנפח האחסון של השרת שלכם. בנוסף, במידה ותהיה כמות גדולה יחסית של גולשים בצופים בסרטונים, הדבר יזלול את נפח הגלישה המותר בחבילת האחסון שלכם.

מצד שני, כאשר מבצעים הטמעה של סרטון מיוטיוב מסתכנים בכך שהגולש יבחר ללחוץ על הסרטון ולעבור לצפות בו באתר המקורי. לדבר זה יכולה להיות השפעה שלילית על נתוני הנטישה של האתר ועל מאמצי הקידום שלו. בנוסף, הטמעה ממקור חיצוני כוללת בדרך כלל תוספות בלתי רצויות לסרטון כמו פרסומות והמלצה על סרטונים אחרים שלא קשורים לאתר שלכם.

לסיכום

כאשר מבצעים בניית אתרים ויוצרים אתר חדש, כדאי להכניס לו סרטונים או אנימציה. כאשר הדבר מבוצע נכון, יש לכך השפעה חיובית על היכולת של האתר לרתק גולשים ולהתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל. חשוב רק לוודא שאתם בוחרים את יוצר הסרטון בצורה אחראית ודואגים שהתוצר שתקבלו יהיה איכותי באמת, ולא ייראה כמו סרטון שיצר אותו מישהו חסר ניסיון או כישרון.  

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה