בחירת חומרי הבנייה הנכונים: מדריך לבעלי בתים וקבלנים

$(function(){setImageBanner('1917d6d3-a166-4800-a647-833816124826','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

רובנו מוצאים את עצמנו בשלב כלשהו משפצים את הבית או חלק ממנו או בונים בית חדש, והתהליך יכול להיות מאוד מבלבל. ההיצע גדול, שיטות הבנייה משתנות ומתחדשות, העיצובים רבים ויפים והבחירה קשה.

PEXELS

בין אם אתם מחליטים לשפץ בעצמכם ובין אם אתם שוכרים קבלן, שיפוץ או בנייה מצריכים תכנון ארוך והשקעה לא מבוטלת. גם אם אתם מחליטים על שיפוץ חלקי כגון החלפת מערכת הביוב, שבירת קירות או הוספת גלריה – כל אלה יצריכו תכנון ובחירת חומרי בניין שיתאימו לדרישות ולתקציב שלכם. ישנם סוגים רבים של חומרים, עיצובים ושיקולים וחשוב לעשות תהליך של חשיבה ותכנון לפני שנכנסים לכל פרויקט. אם מדובר בקבלן הבונה או משפץ מבנה, גם הוא נדרש לתכנון המתבסס על מאפיינים רבים של רצונות הלקוח, התקציב ותנאי הסביבה.

בונים חכם

בשנים האחרונות פותחו שיטות רבות וחדשניות לבנייה לצד טכניקות של בנייה ירוקה ושימוש במשאבים טבעיים ופחות מזהמים ורעילים. זאת ועוד, יש לא מעט בנייה העושה שימוש במגוון רחב של חומרים כמו אבן, עץ ומתכת כסגנון עיצובי. נתון זה גורם לצורך לרכוש את החומרים השונים במקומות שונים ולבחור את המוצר הרצוי והאיכותי בכל אחד מהם. את הבחירה בחומרים השונים ואת הכמויות חשוב לתכנן מבעוד מועד, כדי לא להיקלע לעיכובים, למחסור, או לגלות שהמוצר שאתם צריכים אזל גם בחנות.

לבחור את המוצרים הנכונים לבנייה

השוק מוצף במגוון רחב מאוד של בתי עסק שבהם ניתן לרכוש חומרים לבנייה מכל סוג והבחירה לאור ההיצע הגדול אינה פשוטה. חשוב לעשות סקר מחירים לפני ההחלטה ורצוי לקבל המלצות מאנשי מקצוע בתחומים השונים, בין אם מדובר על מערכת האינסטלציה, החשמל, השיש, העץ, המתכת, החלונות, הדלתות, הצבעים וחומרי הבסיס. לצד החומרים השונים יש עלויות מגוונות, וחשוב לדעת את מסגרת התקציב המיועדת לכך כדי לסייע בתהליך הבחירה וכדי להצליח לעמוד ביעד.

בחירת החומרים השונים תשפיע על התקציב, על האיכות, על האסתטיקה ועל הגימור ולכן יש לקחת בחשבון את כל המאפיינים הללו יחד עם בחירת הגורם המבצע.

לצד ההחלטה על הבנייה עצמה של המבנה, בין אם מדובר על בניין, מבנה ציבור או בית פרטי, חשוב להתייחס לתנאי הסביבה הכוללים את רמת הרעש הסביבתי, מזג האוויר ונתונים של מיקום ומטרת השימוש במבנה. ליעילות האנרגטית יש חשיבות גדולה בטווח הארוך המשפיעה על עלויות התפעול והשימוש, ולכן בבחירת החומרים לבנייה יש להתחשב ביעילותם בחיסכון באנרגיה ובבידוד במאפייני טמפרטורה ורעש סביבתי. אם מדובר על סביבה בעלת מאפייני לחות גבוהים כמו קרבה לים, חשוב לקחת בחשבון את החומרים בהם עושים שימוש בחיפויים החיצוניים כדי שלא יישחקו.  

יש החושבים שחומרים איכותיים הם בהכרח יקרים ומנסים להוזיל עלויות ולחסוך על ידי בחירה בחלופות זולות יותר. מדובר בטעות, שכן חומרים איכותיים יחזיקו זמן רב יותר וימנעו הוצאות מיותרות על תיקונים וליקויים שעלולים להתגלות בהמשך, וכמובן ימנעו עוגמת נפש. שיפוץ הוא שלב שמצריך תקציב ולא מעט סבלנות, בין אם אתם נשארים בבית ובין אם אתם עוברים למקום אחר לפרק זמן זה. לאחר שהסתיים השיפוץ, הניקוי, הבית חזר למצבו התקין למגורים, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לגלות ליקויים שיצריכו תיקונים נוספים. את זה ניתן למנוע בבחירה של חומרים איכותיים ושל בעלי מקצוע מנוסים וטובים. מומלץ לוודא שלחומרים שבהם עושים שימוש בתהליך הבנייה או השיפוץ יש תו תקן של איכות, כך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם במוצרים הנכונים.  

 

 

 

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה