$(function(){setImageBanner('be5d472f-e2af-4bce-b949-f7c174061764','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

קריפטו הינו שם מקוצר למטבעות קריפטוגרפיים, או מטבעות מבוזרים. מדובר בעצם בכסף דיגיטלי בו ניתן לעשות מגוון רחב של שימושים שונים. כיום, בכל מקום כמעט כבר שומעים את המושג "קריפטו" ולא מעט אנשים לא באמת יודעים במה מדובר.

pixabay

ובכן, בשביל זה אנחנו כאן.

קראו את המאמר הבא ותוכלו לדעת קצת יותר על קריפטו, כך שבפעם הבאה שמישהו יזכיר את המושג, כבר תדעו במה מדובר, ותוכלו אפילו להיות מעורבים בשיחה, או אפילו להחליט אם גם אתם רוצים ללמוד יותר על התחום ולהתחיל להתעסק בו.

כיצד נקבע הערך של הקריפטו?

ערכם של המטבעות הדיגיטליים, בין אם זה ביטקוין שכולם מכירים, או כל מטבע אחרת, לא נקבע לפי ערך של סחורה מסויימת או גוף מרכזי מסויים, כפי שקורה במטבעות הרגילים. הערך של המטבעות נקבע למעשה באמצעות הסכמה של רשת המשתמשים במטבעות האלו.

מדובר ברשת של מחשבים, בלוקצ'יין, אשר מהווה מאגר של נתונים המאפשר לנהל את העסקאות השונות ולבצע העברה של מידע ללא גורם יחיד אשר מנהל את הכל, שוב, כפי שאנחנו מכירים מעולם המטבעות הפיזיים.

בשל העובדה שהניהול הוא מבוזר בין רשת של מחשבים רבים, רמת אבטחת המידע היא גבוהה מאוד וגם אם פורצים למחשב מסויים ברשת, לא ניתן לפרוץ את המערכת כולה.

מהם הסיכונים?

הסיכון הראשון הקיים במטבעות הקריפטו (שיש גורמים שלוקחים אותו דווקא כיתרון) הוא העובדה שכמעט ואין רגולציה או פיקוח עליה, ולכן בשנים האחרונות יש מדינות שמחילות תנאים והגבלות על הקריפטו.

בנוסף, לא בכל בנק ניתן לעשות שימוש במטבעות הקריפטו ובמידה והמטבעות נגנבו או אבדו, או אפילו שכחו את הסיסמא לארנק הדיגיטלי שלהם או איבדו אותה, הם יכולים לאבד סכומים גבוהים מאוד של כסף, ולכן הם חשופים יותר להונאות.

ומה קורה בישראל?

החל משנת 2018 החלה רשות המיסים להביע עמדה בנוגע למיסוי הכרוך בהשקעות במטבעות מבוזרים. על פי רשויות המס בישראל, מטבעות הקריפטו עומדים תחת ההגדרה של נכס חסר פחת, ויש לא מעט אירועים המתרחשים סביב המסחר במטבעות הללו המצריך דיווח כמו המרה של מטבעות כאלו בכסף מסורתי, כרייה של קריפטו, קבלת תשלומים עבור מוצרים או שירותים במטבעות מבוזרים ועוד.

כאשר יש רווח אשר נוצר כתוצאה מעליית הערך של המטבעות, הוא יוגדר בתור רווח הון.

מבחינת הרשות לניירות ערך, מטבעות קריפטו אשר מקנים זכויות הדומות לזכויות הניתנות עם ניירות ערך מסורתיים, כמו מניות, אגרות חוב וכדומה, נחשבים לניירת ערך לכל דבר. לעומת זאת, מטבעות אשר בהם משתמשים בכדי לבצע תשלומים, או מטבעות אשר מגלמים זכות לקבלת מוצר או שירות מסויים גם לא ייחשבו בתור ניירות ערך.

האם משתלם להשקיע בקריפטו?

כמו כל השקעה אחרת, יש סיכונים ויש סיכויים, אתם רק צריכים לדעת לנהל אותם נכון ולהיכנס לתחום אחרי שאתם בקיאים בו לחלוטין.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה