בראוניז מפנקים: תכניסו קצת שוקולד לחיים שלכם

$(function(){setImageBanner('764de2ff-ba4b-4d6e-8580-ba44a52e0f20','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

עוגות שוקולד היו מאז ומתמיד הקינוח הקלסי, ויש מעט מאוד אנשים שיכולים להצהיר שהם לא אוהבים את העוגות השוקולדיות, המתוקות והנימוחות, שעושות טוב כל כך על הלב ומשמחות בכל שעה. לעוגות שוקולד יש אין־ספור גרסאות וסוגים, תוספות וקישוטים, כך שכל אחד יכול למצוא את העדפותיו.

pixabay

לעוגות החומות והמתוקות הללו יש שלל סוגים, חלקם כוללים קרמים, מוסים ובסיסים מסובכים, ואחרים מצריכים רק ערבוב של כל המצרכים בקערה אחת ואפייה קצרה. יש סוגי עוגות שוקולד שאפילו אין צורך לאפות – כך שאם מחפשים את המתכון המנצח והאהוב על רוב האנשים – כדאי שיהיה בו שוקולד. קטגוריה בתוך עולם זה של בחושות היא החומיות, הידועות בעולם בשם בראוניז . קינוח זה הוא עוגת שוקולד או עוגיות רכות, עשירות ומלאות טעם ונימוחות. הן יכולות להיות קלסיות ויכולות להכיל תוספות שונות, יכולות לכלול אגוזים, פירות, גבינה או להיות פרווה ולהתאים כקינוח אחרי ארוחה בשרית.

חוּמִיּוֹת בסיסיות

הבְּרָאוּנִיז קרויות כך על שום צבען החום ונחשבות לעוגה שיש לה היסטוריה ארוכת ימים המתועדת עוד משנת 1897. החומיות הן ריבועים של עוגת שוקולד נמוכה ודחוסה, שהפְּנים שלה נימוח ורטוב מעט. היא בסיסית וקלה להכנה, ואפשר להוסיף לה כל מה שאוהבים שיוצר עניין ותוספת טעם. אם אורחים מפתיעים אתכם או שהבטחתם להביא למסיבה עוגת ולא נערכתם – הבראוניז יהיו הפתרון הקל והטוב ללא מאמץ וכולם ישמחו לנשנש משולחן המתוקים. המתכון הבסיסי יכול להיות חלבי או פרווה, ונציין כאן את השינויים הנדרשים. תוכלו להשתמש בכל חפיסת שוקולד שיש לכם בבית, חלב, מריר, עם אגוזים או תוספות אחרות. הכינו גם קקאו, סוכר, חמאה, ביצים, קורנפלור או קמח לבן, מיץ לימון ואפשר להוסיף ליקר שוקולד או ברנדי. אם תעדיפו להכין חומיות פרווה, פשוט מחליפים את החמאה במרגרינה ואת השוקולד בגרסת מריר פרווה.

מוסיפים טעמים

לאוהבי חמאת בוטנים, ויש הרבה מאוד כאלה, הבראוניז הן בדיוק העוגות שמתאימות לתוספת המתוקה מלוחה הזאת שתשדרג אותן. כיוון שמדובר בעוגה בחושה שלא מצריכה הכנה מסובכת, את חמאת הבוטנים אפשר להוסיף לבלילה וליצור גם תוספת של גוון מקושקש המזכיר עוגת שיש. את חמאת הבוטנים מחממים בתוספת חמאה ואבקת סוכר ויוצקים לתבנית עם הבלילה החומה הכהה והשוקולדית, מקשקשים באמצעות קיסם ומקבלים עוגת חלומות נימוחה שאי אפשר להפסיק לנשנש. לאחר שהעוגה יוצאת מהתנור חותכים אותה לריבועים ומגישים על צלחת שטוחה, וממלאים אותה שוב ושוב. לעוגה הבחושה ניתן להוסיף גם אגוזי מלך קצוצים, קוקוס, פצפוצי שוקולד בצבעים שונים שיהפכו כל ביס לחוויה של הפתעה.

מוסיפים צבעים

אף על פי שלחומיות יש את המעמד שלהן גם בלי צורך בתוספות, לפעמים רוצים לגוון ולשדרג, ותוספת של גבינה למתכון הבסיסי יכולה לחולל פלאים ולהפוך את ריבועי השוקולד להרבה יותר צבעוניים ומיוחדים. השילוב המושלם הזה מאפשר לאוהבי עוגות השוקולד ולאוהבי עוגות הגבינה ליהנות משני העולמות, ואפילו בלי לעבוד קשה. העוגה משלבת את בלילת השוקולד הבסיסית עם גבינה לבנה, ביצים, קורנפלור, אבקת סוכר ותמצית וניל. שופכים את בלילת הגבינה על בלילת השוקולד ויוצרים משחקי צבעים של קשקושים יצירתיים.

עוגת בלונדי

עם כל הכבוד לעוגות השמרים, המוסים והקרמים, יש משהו מגרה הרבה יותר כשמדובר בעוגות בחושות, ביתיות וריחניות. אם יש בהן גם שילוב של שוקולד, זה כבר בונוס, ואם יש בהן שילוב של שני צבעי שוקולד – זו כבר ממש חגיגה. המרכיבים נשארים פשוטים וביתיים, כך שלא צריך להיערך מראש עם קניות ומוצרים מורכבים. מלבד המרכיבים הבסיסיים צריך שוקולד מריר ושוקולד בלונדי – שניהם מומסים. שני המוצרים הללו משולבים בעוגה בחושה ויוצרים שיוש צבעוני מיוחד, נימוח, ריחני ומתוק.

תוסיפו פרי

עוגות בחושות ופירות הם שילוב מנצח, וכשמחברים שוקולד ופירות יער חמצמצים נראה שהשניים נועדו זה לזה מלכתחילה. את המתכון מכינים לפי ההנחיות של חומיות קלסיות ואז משלבים פנימה פירות יער ומטביעים אותם בתוך הבלילה החומה. המשדרגים יכולים בשלב הזה להכניס פנימה גם כמה קוביות של שוקולד לבן או נטיפים, כך שייתנו עוד טוויסט של צבע ועניין. לאחר האפייה מומלץ להתאזר בסבלנות ולתת לכל הטוב המתוק הזה להתקרר מעט ולהתגבש לפני החיתוך.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה