$(function(){setImageBanner('26f544e6-90e4-4f1e-9fcd-6a143da3b825','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

מגוון חולים אשר סובלים מבעיית דום נשימה חסימתי בעת השינה עלולים לחוות במהלך הלילה מספר הפסקות נשימה באופן עקבי אשר נמשך בין 10 ל-30 שניות ברוב המוחלט של המקרים, בעת בה יש מקרים שזה עשוי להגיע אף ליותר.

frepick

תסמונת דום נשימה למעשה מתרחשת בעקבות קריסה של הרקמות הרכות אשר נמצאות בדרכי הנשימה שלכם, דבר אשר מונע מאוויר להיכנס אל תוך הריאות שלכם. בעקבות היקצינות המרובות שמטרתן להסדיר את הנשימה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי זמן ואיכות השינה נפעים באופן משמעותי, ויש לציין כי החולים עלולים לסבול ממצבים של תשישות ועייפות קיצונית ואף לעיתים להירדם במהלך היום. על מנת להקל עליכם בכל הנוגע לנושא, במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר דרכים שעשויים לעזור לכם למנוע דום נשימה.

שינוי תנוחה במהלך השינה

אחת הדרכים הפשוטות והנפוצות ביותר בהקלה ושיפור במצב של דום נשימה במצב קל עד בינוני הוא באמצעות שינוי בתנוחת השינה שלכם במהלך הלילה. המטרה בפעולה זו הינה למצוא את התנוחה האידיאלית ביותר עבורכם, תנוחה כזו שתעורר את הסימפטומים של התסמונת בצורה הפחותה ביותר, ופשוט להשתדל לדבוק בה ככל הניתן. ההמלצה המרכזית הינה לא לישון על גבי הזה, תנוחה שכזו למעשה גורמת לצניחה של החך והלשון שלכם בקלות יתרה, וכתוצאה מכך לחסימה של דרכי הנשימה.

פעילות גופנית באופן עקבי

כמובן, כפי שכולנו כבר יודעים, לפעילות גופנית יתרונות רבים ומגוונים, אחד היתרונות הבולטים ביותר בעת בה אנו עושים פעילות גופנית היא התרומה להשגת שינה איכותית ונעימה הרבה יותר. פעילות גופנית גורמת לתמריץ של השרירים והגוף באופן כללי, גורמת לשחרר של אנדורפינים ומעניקה הקלה בפריקת מתחים ולחצים שמצטברים לאורך כל היום. הפעילות הגופנית גם תורמת בשמירה על משקל בריא ואף ירידה במשקל במידת הצורך, וגם מעייפת את הגוף במידה מספקת כך שבלילה תזכו לשנת לילה איכותית ונעימה. נוסף על האמור, פעילות גופנית עשויה לעזור גם לאותם אנשים המתקשים בהירדמות כתוצאה ממחשבות טורדניות כאלו ואחרות.

שמירה על אורח חיים בריא

שמירה על אורח חיים בריא ותזונה בפרט, עשויה להשפיע באופן קיצוני על מידת החומרה של דום הנשימה שלכם. באופן כללי, כולנו יודעים כי משקל עוקף ידוע כגורם בריאותי מסכן בצורה משמעותי בכל הנוגע לפיתוח תסמונת דום נשימה. שכבות עודפות של שומן למעשה מכבידות על הצוואר ועל שרירי הצוואר והרקמות הרכות, דבר שעלול להוביל לתסמונת של דום נשימה. שמירה על אורח חיים בריא והפחתה במשקל יכולה לעזור באופן משמעותי בכל הנוגע להקלה על הסימפטומים של דום הנשימה, ולעיתים אף להעלים אותם באופן מוחלט.



---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה