הכול היום באונליין: טיפים לשמירה על המידע הבנקאי שלכם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fcdb3f47-64b0-45cc-8289-09fb2b958b8f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fcdb3f47-64b0-45cc-8289-09fb2b958b8f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

איך שומרים על המידע הבנקאי בעידן הדיגיטלי? ומה עושים אם חושדים שמשהו לא תקין?

Shutterstock

העולם היום הופך ליותר ויותר דיגיטאלי. כמות הפעולות שפעם דרשו יציאה מהבית היום נעשות ישירות מהמחשב או מהטלפון הסלולרי. כבר לא צריך לצאת מהבית כדי לחדש מרשמים אצל הרופא, להזמין מונית או לבצע פעולות בבנק. למעשה, היום כמעט ואין צורך להגיע פיזית לסניף הבנק ויש פעולות רבות שנעשות אונליין, אפילו פתיחת חשבון בנק באינטרנט. אך כאשר המידע עובר לדיגיטלי, גם הסכנות הדיגיטליות מתרבות והיום יותר מתמיד אנשים (ועסקים) נתונים לאיום מתמיד מצד פושעי רשת ומתקפות מסוגים שונים. נושא אבטחת המידע הפך להיות חשוב מתמיד. לכן ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים לשמירה על המידע הפיננסי שלכם ולמנוע פריצה לחשבון הבנק.

סיסמאות חזקות

סיסמאות חזקות מקשות על הפורצים. על מנת להוסיף שכבת הגנה הגדירו סיסמאות חזקות, כאלו המשלבים אותיות קטנות וגדולות, מספרים ותווים מיוחדים. דאגו להגדיר סיסמה ייחודית שונה עבור כל אתר, במיוחד לכל האתרים הרגישים המכילים מידע פיננסי. סיסמה טובה אינה קשורה למידע אישי נגיש ונפוץ כתאריך לידה או נישואין, שמות ילדים או בני זוג, שמות חיות מחמד וכדומה. שנו סיסמאות ברירת מחדל. שקלו להשתמש במנהל סיסמאות שעוזר לייצר סיסמאות חזקות ולאחסן אותן על מנת לנווט בין כל שכבות הגנת הסיסמאות שיצרתם.

זהירות במסירת מידע

הזהרו כאשר נשלח אליכם לינק בדוא"ל, וואטסאפ או SMS הדורש מכם להיכנס לאתר המכיל מידע רגיש באמצעות סיסמה. אם קיימת בעיה – כנסו לאתר הנדרש באופן עצמאי ולא דרך הלינק שנשלח. ישנן תקיפות רבות המתרחשות באמצעות שליחת לינק לכתובת שיכולה להיות דומה מאד לאתר המקורי, המוביל לדף הדומה מאד לדף לגיטימי ומטרתו היחידה היא לגרום לכם להכניס שם משתמש וסיסמה – מידע שהתוקף ישתמש בו כדי לפרוץ לאתר שאותו הוא מדמה.  מסרו מידע מסוג זה אך ורק לגורמים שאתם סומכים עליהם, ורצוי לא דרך לינק שנשלח אליכם.

אתרים מוצפנים ומאובטחים

וודאו שאתם ניגשים לאתרים רק דרך קשרים מאובטחים. כאשר אתם גולשים לאתר הסתכלו על כתובת האתר. אם כתובת האתר מתחילה באותיות HTTPS מדובר על חיבור מאובטח ומוצפן. וודאו כי מסירת מידע פיננסי ורגיש מתבצעת רק באתרים שמתחילים באותיות אלו. בדפדפנים מסוימים תראו גם מנעול סגור בקצה שורת הכתובת לסימול אתרים מאובטחים.

עקבו אחר המידע הפיננסי

בדקו באופן שוטף מידע המגיע מהבנק ומחברות האשראי. אם תראו הוצאה או הכנסה שאינכם יודעים מה המקור שלה – וודאו עם הבנק או חברת האשראי. זיהוי מוקדם של פריצה לחשבון הבנק ימנע נזקים עתידיים שהפורצים עלולים לגרום.

מסירת מידע דרך הטלפון החכם

אם אתם גולשים לאתרים פיננסיים דרך הטלפון החכם, וודאו כי הגלישה נעשית באמצעות אתרים מאובטחים שכתובתם מתחילה באותיות. הימנעו מגלישה לאתרים פיננסיים דרך רשתות ציבוריות. המנעו משימוש במכשירים שאינם שלכם לצורך גלישה לאתרים פיננסיים.

תוכנת אבטחה לסמארטפון

שיקלו שימוש בתוכנת אבטחה לסמארטפון אשר תוריד את הסיכוי לפריצה באמצעות תוכנות זדוניות או לינקים מזויפים. תוכנות אבטחה לסמארטפון יכולה גם להסיר תוכנות זדוניות גם לאחר שהדביקו את הטלפון החכם.

עדכונים של תוכנת אבטחת המידע

השתמשו בתוכנה לאבטחת המידע – אנטי וירוס וודאו כי תוכנה זו מעודכנת בכל פעם שיוצא עדכון חדש. כיוון שכל הזמן יש תוכנות זדוניות חדשות המגיעות לשוק חשוב לעדכן את תוכנת האנטי וירוס מהר ככל האפשר על מנת שתגן גם מהאיומים החדשים.

מה עושים כאשר יש חשד לפריצה?

אם אתם חושדים שמשהו אינו כשורה, יש להפעיל את האמצעים הבאים במהירות הרבה ככל האפשר. כל שהתגובה תהיה מהירה יותר כך הסיכויים יורדים לנזק רב ומתמשך:

  • התנתקו מהרשת, נסו לקבל גישה בדרך חלופית לאתרים הפיננסיים
  • שנו סיסמאות גישה לאתרים המכילים מידע רגיש או פיננסי
  • הפעילו תוכנות אנטי וירוס להסרת האיום
  • אם אינכם יכולים לגשת אל חשבון הבנק ונכסים פיננסיים אחרים, פנו לעזרת מומחה באבטחת מידע ויידעו את הבנק.

אם תעקבו אחר טיפים אלו תוכלו להקטין את הסיכוי להיות חשופים לתקיפת סייבר וגניבת מידע פיננסי רגיש.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה