העולם שייך לצעירים: 5 דגמי מכוניות לנהג הצעיר

$(function(){setImageBanner('8b422cd4-2333-4e2e-88d1-ca521b97dfde','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

יש כמה פרמטרים חשובים בבואנו לרכוש את המכונית הראשונה שלנו, כמה אפשרויות מימוניות לעשות זאת, וכמה דגמים שכדאי לנו לקחת בחשבון

shutterstock

כולנו זוכרים איפה היינו כשהתבשרנו על כך שעברנו את הטסט, ואנחנו עומדים להצטרף אל אוכלוסיית הנהגים העולמית. מפה לשם, מדובר באחת מאבני הדרך החשובות ביותר במעבר שלנו מילדות לבגרות, שמביאה איתה גם עצמאות, אחריות ואפילו שינוי באורח החיים. בדרך כלל הדבר הבא שיקרה זה שנתחיל לפנטז על המכונית הראשונה שלנו. נדמיין את הצבע שלה, את המוזיקה האהובה עלינו בוקעת מהרמקולים שלה, את תחושת החופש שבוודאי תשתלט עלינו. אלא שקצת אחרי ההתלהבות הראשונית מגיעים החישובים המורכבים יותר. למשל, איזו מכונית תתאים לנו ביותר כנהגים צעירים? האם אנחנו צריכים לשקול כל רכב למכירה שבו אנחנו נתקלים? איך בכלל נממן את הרכישה הזאת, ועוד. אוקיי, אז בואו ננסה לענות על השאלות החשובות ביותר בהקשר הזה.

אז איך בוחרים מכונית לנהגים צעירים?

עוד לפני שנידרש לפרמטרים לפיהם כדאי לנהגים צעירים לבחור את המכונית שעליה יעשו את הסיפתח, בואו נגיד כמה מילים על אפשרויות המימון. בין אם מדובר ברכב חדש מהחברה ובין אם הכיוון הוא מכונית משומשת (במצב טוב!!), בכל מקרה אנחנו מדברים כאן על סכום של כמה עשרות אלפי שקלים לכל הפחות. אז כמובן שאם מראש התברכנו בכל הסכום הדרוש לטובת העניין – הרי זה משובח. אלא שרוב הנהגים הצעירים לא מתאפיינים בחשבון בנק מנופח, ולכן נעזרים בדרך כלל בעזרה מימונית כזאת או אחרת. את הצורך הבוער הזה ממלאות בשנים האחרונות בהצלחה גדולה חברות הליסינג למיניהן, שמצליחות להציע גם מגוון רחב יחסית של רכבים מיד שניה, וגם מסלולי מימון שנהגים צעירים יכולים לעכל. כמובן שתמיד קיימת האפשרות להיעזר באפשרויות הוותיקות יותר כמו הלוואה מהבנק, מחברת כרטיסי האשראי או מגופים חוץ בנקאיים אחרים, מה שמוביל אותנו באלגנטיות אל רשימת הפרמטרים בהם נהגים צעירים צריכים להתחשב בבואם לרכוש את המכונית הראשונה שלהם:

  • מחיר. או יותר נכון, תקציב. בפועל, לא בטוח שזהו הפרמטר החשוב ביותר ברשימה הזאת, אבל אנחנו מתחילים איתו כי לרוב מדובר בנתון אבסולוטי שאין הרבה איך "לשחק" איתו. בגדול, חשוב להגדיר מראש את התקציב שלכם לרכישה הזאת, אבל לא לשכוח את ההוצאות הנלוות. הווה אומר עלות הביטוח למכונית שצדה את עיניכם, רמת הסחירות שלה (כמה קל יהיה למכור אותה בעוד כמה שנים), ואפילו עלות חלפים או טיפולים שוטפים. במילים אחרות, המחיר ששילמתם על המכונית עצמה הוא רק ההתחלה, וחשוב לזכור זאת.
  • בטיחות. כמובן שסעיף הבטיחות רלוונטי לכל נהג בכל גיל, אבל הוא בוודאי רלוונטי שבעתיים כאשר מדובר בנהגים צעירים וחסרי ניסיון. דגמים שונים של יצרניות שונות מציעים רמת בטיחות שונה בכל מה שקשור לבקרות נהיגה מתקדמות, אבזור בטיחות וכד'. כדא תמיד ללכת על דגמים עם חבילת בטיחות גדולה ומרשימה, וגם לזכור שהדבר יכול לסייע לכם לקבל פוליסה משתלמת יותר מחברות הביטוח, שתמיד מעדיפות שננהג ברכבים בטוחים יותר.
  • אופי השימוש. זה לא מקרי שהמון נהגים צעירים בוחרים רכבי סופר מיני או מיני משפחתית בתור המכונית הראשונה. מדובר בדגמים לא יקרים, זריזים וקומפקטיים, שממלאים לגמרי את הצרכים של נהגים צעירים שלא זקוקים לתא מטען גדול במיוחד, או מושב אחורי שיכול להכיל בקלות כסאות תינוק וכאלה. במילים אחרות, אין סיבה לשלם יותר על פיצ'רים במכונית שלכם שאתם לא באמת צריכים, אז ערכו רשימה של אופי השימוש הצפוי שלכם ברכב, ולפי זה את רשימת הדגמים שרלוונטיים לכם. אה, ואם אתם זקוקים לקצת עזרה עם זה, הנה כמה דגמים שיכולים להתאים מאוד לנהגים צעירים:
    • קיה פיקנטו.

אחד הדגמים הפופולריים בישראל בקרב נהגים צעירים, אבל לא רק. מאז שהוצגה ב-2017 מציעה הקומפקטית של קיה רמת אבזור גבוהה יחסית, היצע יפה של מערכות בטיחות אקטיבית, צריכת דלק חסכונית במיוחד ואפילו תא מטען שמסוגל להכיל יותר ממה שחשבתם.

  • טויוטה יאריס.

מפה לשם, הסופר מיני האצ'בק של טויוטה מסתובבת בינינו כבר כמעט 25 שנה. הנתון הזה בלבד מסביר עד כמה מדובר בדגם פופולרי בקרב נהגים צעירים המחפשים דגם ותיק ומוכר, חסכוני בדלק ועם נטייה לפגוש מסוכניקים רק לטובת הטיפולים התקופתיים. אה, ורמת סחירות גבוהה מאוד.

  • מאזדה 2.

הדגמים השונים של היצרנית היפנית הזאת מככבים בצמרת טבלאות המכירה של רכבים חדשים בישראל, כבר לא מעט שנים. גם למאזדה 2 שמור מקום של כבוד שם. היא מציעה היצע גדול יחסית של מנועים ורמות גימור, עיצוב חיצוני מרשים יחסית לקטגוריה ונוחות נסיעה טובה.

  • סיאט איביזה.

אולי המכונית היפה ביותר בקטגוריה שלה. משלבת שורשים ספרדיים עם איכות גרמנית כדי לייצר מכונית עם ביצועי כביש טובים, רמת אבזור גבוהה, ומערך בטיחות מרשים.

  • פיג'ו 208.

מכונית השנה באירופה לפני שנתיים. מציעה עיצוב מסובב ראשים, רמת אבזור גבוהה, התנהגות כביש מרשימה וכיפית, ואפילו צריכת דלק שקל לחיות איתה. טוב, ויש לה שיק שאין כמעט לאף מכונית אחרת בקטגוריה הזאת.

לסיכום, בבואנו לרכוש את המכונית הראשונה כנהגים צעירים, יש לא מעט מידע שעלינו לעכל. זה מתחיל מרשימת הפרמטרים ההכרחית, ומסתיים בדרך כלל בצמצום רשימת המועמדות. חשוב לזכור שאת המכונית הראשונה שלנו נזכור כל החיים, וזאת רק עוד סיבה לבחור אותה נכון. סעו בזהירות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה