התקנת פרגולות עץ בגן יבנה והסביבה

$(function(){setImageBanner('03df0b8d-04b9-4886-863e-f81e2281a513','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

הקיץ עוד רגע בשיאו ואם אתם רוצים להנות מישיבה במרפסת שלכם לפני שש או שבע בערב, אין ספק שהתקנת פרגולה מעץ מהווה את אחד הפתרונות היותר אפקטיביים שבנמצא. בניגוד לסוכך שהשטח עליו הוא יכול להצל הוא יחסית מוגבל, פרגולה יכולה להצל על שטחים גדולים יחסית לאורך ולרוחב.

FREEPIK

באיזו פרגולת עץ כדאי לבחור אם אתם גרים ביבנה והסביבה?

רוב העצים בהם משתמשים לבניית פרגולות עץ הם עצי אורן מסוגים שונים. האורן הוא עץ זול שנוח לעבוד אתו. לרוב משלבים בין שני סוגי האורן העיקריים: אורן מסוג "אורן לבן" הרך יותר ו"אורן צהוב" שהוא חזק ועמיד יותר. לכן עצי אורן מהסוג האחרון מתאימים יותר לבניית שלד הפרגולה.

אם מדברים על התקנת פרגולות עץ ביבנה והסביבה, צריך גם לקחת בחשבון את הלחות הגבוהה בקיץ ולהיוועץ במתקין מקצועי לגבי סוג העץ המתאים ביותר.

אפשרות נוספת היא לעשות שימוש בעץ גושני. עץ גושני הוא כינוי לגושי עץ גדולים שנוצרו מהדבקה של מספר לוחות עץ שדחוסים ביחד ולכן העמידות שלהם גבוה במיוחד (שימו לב שלא מדובר על עץ ספציפי...).

שימו לב: יש גם כאלו שמתייחסים לקורות עץ רחבות במיוחד כ"עץ גושני", אך במצב זה מדובר דווקא בשיטת הקצאה (חיתוך) שלא בהכרח מבטיחה עמידות גבוהה מכיוון שהקורות הללו נוטות להיסדק בקלות.

צורת הפרגולה והקירוי

הפרגולה הבסיסית ביותר היא פרגולה שנשענת על ארבע עמודים. אם לא ניתן לחבר את הפרגולה לקיר קיים, זו האופציה המועדפת.

הסוג השני של הפרגולה היא פרגולת עץ תלויה. הפרגולה הזו כשמה כן היא, פרגולה שתלויה על גבי קיר קיים ולכן היא ניצבת על שתי רגליים בלבד. הפרגולה הזו יכולה להתאים מאוד למרפסת בקומה עליונה, אבל גם למרפסת תחתונה כמובן.

מלבד שני הסוגים הבסיסיים האלו, קיימת פרגולה עם חיבורים סמויים שבה לא רואים את מחברי הברזל והברגים. זוהי טכניקה מתקדמת ודרושה התקנה מקצועית ביותר כדי ליישם אותה.

עוד חלק של הפרגולה שחשוב להכיר הוא הקירוי, הכיסוי שלמעשה מצל עליה (על פי החוק לא ניתן לבנות פרגולה מגג עץ אטום לחלוטין). מכיוון שפרגולה מעץ היא פרגולה חזקה יחסית, ניתן להשתמש בכל סוג קירוי שאתם רוצים. הקירויים הכי מתאימים למזג האוויר בישראל הם הסנטף והפוליגל מכיוון שהם מיוצרים בארץ.

גם קירוי רעפים יכול להתאים לפרגולה מעץ, אך יש לקחת בחשבון שרעפי חרסינה פחות עמידים למזג אוויר סוער.

אפשרות אחרונה המועדפת על רבים בשל האטרקטיביות והיופי שלה היא קירוי באמצעות קורות במבוק דקות. עם זאת, מכיוון שהבמבוק לא מספק קירוי מלא, יש כאלו המשלבים אותו עם קירוי נוסף, אז מתקבל לא  רק קירוי יפה ואסתטי, אלא גם כזה שמעמעם את רעש טיפות הגשם בחורף.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה