חנוכייה לי יש: 10 אטרקציות שוות בחנוכה לזוגות ולמשפחה

$(function(){setImageBanner('2d200e77-4af5-45b7-88a9-b1a65011306b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

חופש חנוכה בפתח והאטרקציות כבר מתוכננות – מה מחכה לנו בכל רחבי הארץ לבילוי מושלם בזוג או עם הילדים והמשפחה?

כל פעם שיש חופש מתוכנן – עם הילדים או בהשבתה של המשרד, עולה השאלה איך הכי כדאי לנצל אותו? מה הם מקומות הבילוי השווים ביותר לחג החנוכה, כאלו שיותירו זיכרון מתוק ורצון לעוד. אספנו בשבילכם 10 אטרקציות שוות לבילוי בחג החנוכה הקרוב, עם או בלי הילדים, אז קדימה להכין את כל מה שדרוש לנסיעה: כובע רחב שוליים, מים, חטיפים ומוסיקה טובה ולא לשכוח ביטוח חובה , על כל צרה שלא תבוא – וקדימה, לרכבים, להרפתקה הבאה עלינו לטובה.

1 הצגות ילדים

חנוכה זה חג הצגות הילדים הגדול בארץ. לצד הפסטיגל מועלים מדי שנה מספר מחזות זמר מושקעים באולמות ענק ועם מיטב השחקנים. הרפרטואר השנה לא מבייש: "לאסי שובי הביתה" של תיאטרון מדיטק, "תיבת נח", "סינדרלה" ו"הכל אגדה", לדוגמה. מסורת בפני עצמה הוא המחזמר "עוץ לי גוץ לי" של תיאטרון הקאמרי, ובשילוב עם תיאטרון אורנה פורת הם מעלים מחזמר קלאסי נוסף לחג – "פיטר פן". בית לסין משיבים עם הצגה מוזיקלית משלהם – "המלאך", והבימה מחזירים עם "הכבש השישה עשר". אפילו הבלט הישראלי מצטרף לחגיגה עם הפקה מרהיבה לכל המשפחה של "אגם הברבורים".

מיומנה מחזירים לבמה לכבוד החג את המופע "מאסאנמה לילדים" וגם מופע חדש שכבש את אירופה – "זרמים". כל אלו הם רק חלק קטן ממחזות הזמר שפוצחים פה ומשמיעים את קולם בחנוכה הקרב עלינו לטובה. הצגות נוספות שכדאי לשים אליהן לב הן ההצגות במסגרת פסטיבל הצגות הילדים הרב לשוניות של תיאטרון אלמינא ביפו.

2 טיולי קטיף

מה יותר טוב מלאסוף את עצמנו, את הילדים (אם יש), לצאת לחיק הטבע ולדעת שלא צריך להכין אוכל לפיקניק, הפיקניק כבר מחכה לנו במקום? דרך מעולה לעשות היכרות יסודית עם מגוון הפירות והירקות הגדלים בארצנו, ואפילו לזכות לאכול, ישירות מהשיח – טעם שלא תטעמו בסופרים העירוניים. שלהי הקיץ מספקים הזדמנות אחרונה להנות מפירות הקיץ – תירס ועגבניות שרי בקלחים ומבוכים בהוד השרון, מספקים גם תעסוקה וגם חווית קטיף – 3-4 קלחי תירס לכל משתתף, מהסוג המתוק מתוק שאינו מצריך בישול ואם נשאר גם סלסלת עגבניות שרי. לפני הסעודה אתם מוזמנים להכנס לאחד משני מבוכי התירס, הקצר והארוך, מבוך חבלים, טפטפות או תעלות, לזרוע תירס ולקחת הביתה או להכנס לארגז החול הענק ולעשות בו חפירות ארכאולוגיות לגילוי עקבות של  חיות בר. המבוכים פתוחים בשבתות לא גשומות בבקרים.

אבל למה להסתפק בפירות הקיץ? חוות שדות ליד חדרה מזמינה אתכם לקטיף תותים, פרחים וחמניות לקטיף עצמי, והכל ללא ריסוס, באגרונן בגדרה תוכלו לקטוף שלל פירות – פטל שחור ואדום, תותי עץ ושדה, אוכמניות, שסק, פיטנגו ורימון בחממות מונגשות שמתאימות לקטיף של אוכלוסיות שונות – מגדולים עד קטנים וגם לבעלי מוגבלויות. החויה החקלאית בבית לחם הגלילית פותחת את שעריה לקטיף ירקות – כל עונה, לפי הירקות והפירות המאפיינים אותה: סלק, קולרבי, חציל, שומר, צנוניות, ברוקולי, תפוחי אדמה ועוד הפתעות רבות המחכות בין רגבי החווה. כדאי להתעדכן כי החווה פתוחה בהתאם לתנאי מזג האויר והתוצרת הקיימת. ואם כבר מדברים על יבול חורף אל לנו לשכוח את הפירות שכל כך מזוהים עם ארצנו – ההדרים. מסלולים בפרדס ליד חוף פלמחים מציע חווית קטיף הדרים וסיור בבוסתני פרי וחוות תבלינים, ובכיף בפרדס ליד נס ציונה תוכלו גם לקטוף קלמנטינות או להכין פיתה על הסאג'ים במקום. אפשרות נוספת היא לצאת לטיול על טרקטור.

3 רכיבה על סוסים

דרך נוספת להתחבר אל הטבע היא דרך טיולי רכיבה. חוות סוסים שונות ברחבי הארץ מציעות טיולי רכיבה ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות – מטיולים בני שעה במתחם עצמו שמיועדים גם למי שלא ראה מקרוב אוכף מימיו ועד טיולים בני יום ויותר למיטבי שבת והלוחשים לסוסים. כל אחת מהחוות מציעה חוויה שונה ונופים שונים, וחלקן פונות לקהלים וגילאים שונים. מעט מההיצע הקיים: חוות המאלף במושב סתריה שליד רחובות מציעה שלל טיולים בינות לפרדסים לילדים מגיל שמונה ומעלה, בחוות אביטל שבנחל אלכסנדר, צפונית לנתניה, תוכלו לצאת לטיול פרטי או בקבוצה, אם אתם בני 9 ומעלה – גם ללא ניסיון קודם, כאן גם תוכלו להזמין חבילה רומנטית. בחוות שיר ונטלי שבמושב בן שמן, צפונית ללוד – חוות הלימוד המובילה בארץ לרכיבה מערבית תוכלו לצאת לטיולים, שלווים או מאתגרים, בנופי יער בן שמן הסמוך. חווה באהבה במושב עופר מציעה שלל טיולים חווייתיים בנופי הכרמל לילדים מגיל 3, כולל טיולים ארוכים הכוללים לינת שטח וטיולים זוגיים הכוללים עצירת גבינות ויין ובחוות דור בכרמל תזכו בחוויית טיולים רכובים לאורך החוף לבני 9 ומעלה, וטיולי פוני בחווה לקטנטנים. חווה נוספת, הפעם בדרום, מציעה שלל טיולים בקבוצות, כולל הסבר והדגמות – חוות הרועים במושב רווחה, צפונית לקריית גת, ובקיבוץ קליה תוכלו ללמוד רכיבה מגיל 9 ומעלה בחווה עצמה או באזור ים המלח על נופיו.

Shutterstock

4 טיול חנוכיות

אין דבר המזוהה עם חנוכה יותר מאשר החנוכייה, אולי למעט סופגניות. סיורי חנוכיות ייקחו אתכם לנבכי שכונות חרדיות בירושלים, בבני ברק ברובע היהודי ובצפת ויאפשרו התרשמות והסברים על החג ומנהגיו, וזאת לאור החנוכיות המציצות מכל חלון. אפשר גם לצאת לסיור חנוכיות ביפו העתיקה, בין בתי האמנים והגלריות שלרגל החג יוצרים ומציגים חנוכיות עתיקות ואמנותיות.

5 טיולי מורשת

בחג החנוכה השנה יערכו פעילויות להכרת מורשת החג במוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין מכבים רעות – סיורים מודרכים, חדר בריחה והיכרות קרובה עם מורשת המקום מתקופת החשמונאים ועד ימינו אנו תוך צפייה בסרט רב אפקטים וחוויה אינטראקטיבית רב חושית.

6 קישוטי חג מולד

בתקופת השנה בה חל חג החנוכה גם חל חג המולד הנוצרי. אזורים רבים בארץ לובשים אור ומאירים את הרחובות והבתים בשלל בובות סנטה קלאוס, איילים, מרכבות מעופפות ועצי אשוח מקושטים וזוהרים. כבר לא צריך להגיע לחו"ל כדי להתרשם מהאווירה הייחודית, לבקר בירידי כריסטמס ליליים, לטעום מטעמים מסורתיים לחג ולשמוע את ניגוני החג. שלל כפרים בגליל ישמחו לקבל את פניכם בחג: מעיליא, פסוטה, עילבון, ירכא, ג'יש או שפרעם לצד מרכזים נוצריים בערים כנצרת, ירושלים וחיפה. בשנים האחרונות הצטרפו לתמונה גם פארק תמנע בדרום וכיכר השעון ביפו שיקשטו את המתחמים בעצי אשוח מוארים ומקושטים.

7 מסיק זיתים

קיבוץ יד מרדכי מזמין משפחות לפעילויות בחנוכה בעקבות נס פח השמן – כתישת וסחיטת זיתים ירוקים ויצירת שמן זית. בבית האוסף בקיבוץ הילדים גם יפגשו כלים חקלאיים של פעם, וגם יפגשו עם תהליך ייצור הדבש מפיו של דבוראי שיעניק להם הצצה חיה לעולמן הקסום של הדבורים והכוורות ויסיירו בקיבוץ בעגלה רתומה לטרקטור.גם בחוות הזיתים אלאדין שבכפר רות פותחים את החנוכה לחוויה שכולה זיתים – "באנו חושך לגרש" – סיור בבית הבד ותהליך הפקת שמן הזית, איך הדליקו שמן בחנוכה בבית המקדש? מה עוד ניתן להכין מעצי זית? המסיק כבר ממש מאחורינו אבל הילדים יוכלו להנות מסוף העונה, למסוק ולכבוש זיתים בעצמם ואפילו לקחת הביתה את מעשה ידיהם, יאכילו תרנגולות חופש, יטחנו קמח לחיטה ויהפכו אותה לפיתה טעימה.

8 טיול בעקבות המכבים

אפשר גם לייצר אטרקציות לחנוכייה באופן עצמאי, חופשיות מתשלום ומלאות תוכן, כיף וגיבוש משפחתי. דוגמה טובה לכך היא טיול בעקבות המכבים, כל מה שאתם זקוקים לו הוא רכב, משפחה ו.. בוא נצא לדרך. נתחיל באום אל עומדאן – שרידי בית כנסת וכפר שלו מתקופת החשמונאים הנמצאים בעיר מודיעין. זה האזור בו התחיל המרד לאחר גזרות אנטיוכוס. מאום אל עמדאן ממשיכים לפארק קנדה – הפארק אשר נמצא על התפר בין השפלה להרי ירושלים ולו חשיבות אסטרטגית רבה. אחד הקרבות המפורסמים ביותר בתקופת החשמונאים התרחש באזור זה: קרב אמאוס . לאחר שני ניצחונות של יהודה המכבי, המצביא גורגיאס וצבאו התרכזו באזור אמאוס שליד לטרון במטרה לתקוף עם שחר. הדבר נודע ליהודה המכבי שפיצל את כוחו והפתיע את הצבא משני כיוונים – מלפנים ומאחור וזכה בניצחון סוחף. את שרידי הקרב לא תראו כאן, אבל תוכלו לבקר במרחצאות אמאוס. מפארק קנדה נמשיך לצומת שילת וקברות המכבים. אמנם, חוקרים מודרניים טוענים שאלו לא קברות המכבים, אך האגדה כבר נוצרה סביבם. לצד הקברות העתיקים ישנה גם אנדרטה מודרנית לזכר חללי מלחמת העצמאות. ניתן לעצור בדרך ולבקר בכפר החשמונאי ולראות את שרידי פעילותם של בעלי המלאכה השונים שפעלו באזור בתקופה ההיא. משם ממשיכים ליער בן שמן ולחורבת הגרדי שגם היא מזוהה על ידי חלק מהחוקרים כמיקומה של מודיעין העתיקה ממנה המרד החל.

Shutterstock

9 טיול ביקב דלתון

מרכז המבקרים של יקב דלתון פותח את שעריו בחנוכה ומציע למבקרים כוס יין חם וסופגניות, טעימת יינות שיראז ב-10 ₪ בלבד ופינת יצירה לילדים: יצירה וצביעה של חנוכיות לכבוד החג. בנוסף, היקב מציע לאורחיו סיורים בליווי מקצועי הכוללים את אולם החביות, מכלי התסיסה, אולם הביקבוק וטעימת יינות.

10 ביקור בקרקס

קרקסים רבים פוקדים את הארץ ומקווים לא להחליק על פח השמן בחג החנוכה הקרוב – תיאטרון האינקובטור עם "שובו של הקרקס", קרקס בראבו מגיע עם "תעלומת היער המסתורי", קרקס קולומביה נוחת במעלה אדומים וקרקס אירופה יציג נוכחות כלל ארצית. במושב יוגב תוכלו להתנסות בעצמכם במיומנויות קרקסיות במסגרת הקרקס החקלאי – סדנאות ג'אגלינג וחד אופן, בועות סבון והופעות קרקס לצד חקלאות בת קיימה, קטיף עצמי ופיקניק בחיק הטבע והשדות.

הדרך פתוחה, האתרים מחכים, אז למה אתם מחכים? תעמיסו את המטיילים, תבחרו פלייליסט לדרך, וצרו חוויה לשנים רבות.  

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה