כבר לא צריך להתפשר – קינוחי פרווה שמתאימים לכל ארוחה

$(function(){setImageBanner('690f17b7-59e9-420e-8053-3aa5b226048c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

קינוחי פרווה הפכו לברכה עבור שומרי הכשרות שכן בעבר לא היו עבורם אפשרויות רבות, בוודאי לא בסיום ארוחת חג או שישי. בשנים האחרונות, תחום קינוחי הפרווה חווה צמיחה מדהימה, הודות למוצרים חדשניים ויצירתיות קולינרית שהעלו את הפינוקים הללו לרמה שבה הם מתחרים בעמיתיהם החלביים בטעם ובמרקם, לעיתים קרובות הם אפילו מנצחים בקרב זה ואפילו אניני הטעם מתקשים להבחין בין עוגות חלביות לפרווה. בכתבה זו נסע למסע חקר על עולמם של קינוחי הפרווה, מהפיתוחים האחרונים בתחום ועד למתכונים ורעיונות שונים הנותנים מענה לטעמים ולצרכים תזונתיים מגוונים.

freepik

התפתחות קינוחי הפרווה

עולם קינוחי הפרווה התפתח משמעותית בשנים האחרונות. הודות להתקדמות במרכיבים שאינם חלביים, כמו חלב צמחי ותחליפי חמאה טבעוניים, יצירת קינוחי פרווה טעימים מעולם לא הייתה קלה יותר. קונדיטורים ואופים ביתיים כאחד מתנסים במגוון רחב של מרכיבים כדי לייצר קינוחי פרווה שהם מעל לכל – טעימים.

מתכוני קינוח פרווה טעימים

בעבר קינוחי הפרווה היו מורכבים בעיקר מפירות ופיצוחים, לכן אלה נחשבים למאכלים מקובלים ביותר בבתים בהם נשמרת הכשרות, במיוחד לאחר ארוחות שישי וארוחות חג. נכון, סלט פירות הוא תמיד טעים, אך מי שאוכל כשר כבר מזמן שבע מעודף הפירות שהונחת עליו לאור השנים, לכן קינוחי הפרווה שנכנסים לתמונה הופכים פופולאריים כל כך. היום אפשר לאכול גלידה צמחית או להכין סורבה בבית, אפשר להכין קצפת צמחית ולעשות שימוש נרחב במתכונים לעוגות שיהיה קשה להבדיל שהן אינן חלביות.

קינוח פרווה אחד שחייבים לנסות במיוחד בתקופת החגים הוא של תפוח פרוס עם ציפוי פירורים מתובל בקינמון ואגוז מוסקט. את התפוחים פורסים דק בצורה שבוחרים ומניחים בתבנית. מעליהם ניתן לפזר את פירורי הלחם, רצוי לבחור אותם מאיכות מעולה. לאחר אפייה שהופכת את התפוחים לזהובים, לוקחים כדובר של גלידת וניל פרווה ומגישים.

קינוחי פרווה לאוהבי השוקולד

מי שאוהב שוקולד לא יכול באמת לוותר עליו בתור קינוח ולרוב, קינוחים קנויים משוקולד יהיו חלביים. עם זאת, לא חסרות אפשרויות בגזרת השוקולד והקקאו, למעשה, עוגת פרווה שוקולד יכולה להיות מוצלחת במיוחד ואף לשמש גם בתור עוגת בסיס לסוגים שונים של צרכים ובהם עבור גני ילדים ובתי ספר בהם יש צורך בעוגות פרווה בשל ילד אלרגי או רגיש ללקטוז.

בין שלל הקינוחים אנחנו רוצים להכיר לכם דרך פשוטה ויעילה במיוחד ליצור בסיס עבור עוגת שוקולד פרווה בה תוכלו לעשות שימוש. להלן מתכון אחד: לוקחים קערה גדולה ושמים בה כוס ושלושת רבעי קמח תופח, כוס סוכר, חמש כפות קקאו, כוס שמן, כוס מים פושרים, כפית תמצית וניל ושלוש ביצים. משמנים תבנית בקוטר 24 ומחממים תנור ל-180 מעלות, אופים עד שהקיסם יוצא נקי ואם רוצים לאפות בתבנית גדולה יותר – פשוט מכפילים את הכמות. להכנת קרם שוקולד מענג שיונח על העוגה ניתן לחמם בבן מארי שתי חפיסות שוקולד מריר עם שמנת צמחית אחת, ניתן לקשט איך שרוצים – עם סוכריות צבעוניות, עם קצפת צמחית ופירות, עם קוקוס או כל בחירה אחרת.

קינוחי פרווה לרגישות ללקטוז ואלרגיות לחלב

לא רק שומרי הכשרות נהנים מהקינוחים החדשים שכובשים את המטבחים בארץ, גם מי שמתמודד עם אלרגיה מסכנת חיים ממוצרי חלב יכול ליהנות כיום הרבה יותר ולהבין על מה המהומה בכל מה שקשור לקינוחים. בכלל, היום ישנם מוצרים חליפים רבים שיכולים להפוך כל מאכל לטעים ממש כמו המאכלים החלביים וניתן למצוא אותם בכל רשת שיווק.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה