כיצד תבחרו פלטה ומיחם?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ae43d12c-00ee-48e8-a276-79e3a5306d9f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ae43d12c-00ee-48e8-a276-79e3a5306d9f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

בכל בית יהודי שומר שבת, ישנם כמה דברים שחשוב מאוד שיהיו. פלטה ומיחם ללא ספק מהווים דברים בסיסיים מאוד עבור שבת בכל בית מעין זה. חשוב להבטיח כי הפלטה והמיחם יהיו איכותיים ביותר וזאת בכדי שהם יאפשרו לכם לחמם בהם מים לשתייה חמה לכל השבת בצורה נוחה ובטוחה וכן לחמם אוכל לסעודות השבת בצורה בטוחה ואיכותית. אם אתם תוהים כיצד לבחור אותם עבור ביתכם, כדאי שתדעו כי כיום קיימים לא מעט סוגים ודגמים של פלטות ומיחמים ועל כן, יש לדייק בבחירת אלה המתאימים ביותר לבית שלכם, לצרכים שלכם, לתקציב שלכם ועוד.

FREEPIK

פלטה לשבת- במה מדובר?

פלטה לשבת היא למעשה כירה חשמלית. היא עשויה ממתכת והיא רלוונטית עבור שימוש ביתי. המטרה של הפלטה היא לשמור על חום הסירים אשר מונחים עליה ובאמצעותה ניתן לחמם אוכל לסעודות השבת. על פי ההלכה היהודית, ביום השבת יש לחדול ממלאכה ולנוח כפי שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם בשישה ימים וביום השביעי נח. מרבית המלאכה שלנו תלויה בחשמל ועל כן, השימוש בחשמל נאסר מרגע שנכנסת השבת ועד צאתה. אין להפעיל מכשירים חשמליים מסוגים שונים, אין להדליק את האור ולכבות אותו ועוד. מכיוון שחלק מהותי מעונג השבת הן סעודות השבת, הרי שכל משפחה וכל אדם יודעים כי אוכל חם הוא בסיסי עבור סעודות השבת. בכדי לשמור על האוכל חם בלי להיעזר בחשמל ניתן להשתמש בפלטה של שבת. הפלטה מכילה גוף חימום חשמלי אוטומטי אשר פועל לאורך השבת כולה בצורה בטוחה וניתן להעמיד עליו את הסירים וזאת בכדי לשמור על החום שלהם לאורך השבת כולה. בניגוד לפלטה חשמלית רגילה שבה ניתן להגביר ולהנמיך את החום, הרי שבפלטה חשמלית החום מתפרס לרוחב של הפלטה ומדובר על עוצמה נמוכה יותר של חום שלא תהווה סיכון. באתר של משכן התכלת תמצאו מגוון פלטות חמות וכמובן, יש להם מלא הנחות, כך שתוכלו למצוא את הפלטה המבוקשת לכם במחיר הנוח ביותר.

כיצד תבחרו פלטה לשבת?

מטרתה של הפלטה היא לאפשר לכם כאמור לחמם עליה את המאכלים לסעודות השבת ועל כן, חשוב מאוד לבחור אותה בצורה נכונה. עליכם לבחור פלטה שמצד אחד תסייע לכם בחימום האוכל בצורה איכותית ומצד שני לא תסכן אתכם ואת בני ביתכם באופן כלשהו. על כן, ראשית כל יש לוודא כי מדובר על פלטה שנבדקה והוכח כי היא בטיחותית ויעילה וכן פלטה אשר קיבלה אישור מאנשי הלכה שבדקו אותה ומצאו כי היא תקינה ומותרת לשימוש בשבת. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור בפלטה שמתאימה ביותר לצרכים שלכם. כדאי שתבחרו גודל פלטה מתאים לכם, כאשר כיום תוכלו למצוא חידוש מעניין והוא הפלטה המתקפלת, המאפשר לחסוך מקום. פלטה זאת מהווה פלטה איכותית ביותר ויתכן מאוד כי היא תתאים לכם. כמו כן, כדאי שתבדקו מהי כמות החום שהפלטה מפיצה והאם מדובר על כמות חום מספקת לצורך חימום כמות האוכל שאתם מעוניינים לחמם בשבתות. אם אתם נוהגים לחמם הרבה אוכל על הפלטה, בדקו לכמה סירים כל פלטה מתאימה ובהתאם לכך בחרו את המתאימה לכם.

ומה לגבי מיחם לשבת?

מיחם לשבתות וימים טובים גם הוא מהווה דבר חשוב ובסיסי ביותר לכל בית. במיחם למעשה מרתיחים מים לפני שבת והם נותרים חמים באמצעות גוף החימום לאורך השבת כולה. כלומר, באמצעות המיחם ניתן להכין משקאות חמים וזאת בשל העובדה שאי אפשר להשתמש בקומקום בשבת. גם כאשר הדבר נוגע למיחם יש לבדוק כי הוא קיבל את כל האישורים המתאימים מאנשי הלכה, כי הוא בטוח ותקין וכי הוא נוח וקל לשימוש. מעבר לכך, כדאי כמובן לבחור מיחם בגודל המתאים לצרכים שלכם.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה