כל מה שרציתם לדעת על טעינת רכב חשמלי

$(function(){setImageBanner('527303a4-6e4a-40ad-a396-94d71c0d3302','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

רכבים חשמליים הופכים להיות נפוצים יותר ויותר. מדובר על רכבים חסכוניים, איכותיים, נוחים וידידותיים לאיכות הסביבה. הרכב החשמלי למעשה אוגר את האנרגיה שלו בסוללות אשר ממוקמות בתחתית של הרכב, אותן סוללות שכולם מכירים מהמכשירים הסלולריים רק בגרסה הרבה יותר מוגדלת ומשופרת. הסוללות הללו כמובן דורשות טעינה כמו כל מכשיר חשמלי אחר המבוסס על סוללה וכדי לטעון אותן יש צורך להתחבר לעמדת טעינה.

freepik

טעינת רכב חשמלי- כיצד?

עמדות טעינה לרכב חשמלי למעשה מהוות מכשיר קבוע לרוב אשר מחובר לרשת החשמל. למכשיר המדובר יש שקע או כבל אשר מאפשר חיבור לרכב חשמלי. בזמן חיבור הרכב עמדת הטעינה למעשה יוצרת קשר עם הרכב במטרה להבין את הצרכים שלו ולאחר שנוצר החיבור המדובר העמדה תחל להזרים חשמל אל הרכב. אולם, חשוב מאוד לדעת כי עמדת הטעינה איננה בדיוק תחנת דלק, זמן הטעינה וכן ההתנהלות עם רכב חשמלי שונים באופן מהותי מתדלוק של הרכב בבנזין או סולר. אם אתם תוהים כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי הרי שחשוב שתבינו כי הטעינה צריכה להתבצע במהלך הלילה או היום בעמדת טעינה אשר מוצבת בחניית הרכב. מדובר ללא ספק בשדרוג משמעותי שכן כל מה שיש לעשות זה להגיע לחניה, לחבר את הרכב ולאחר מכן הרכב יהיה טעון במלואו.

כמה זמן לוקח לרכב חשמלי להיטען?

טעינת רכב חשמלי למעשה מתחלקת לשני סוגים עיקריים: טעינה רגילה וטעינה מהירה. הטעינה הרגילה מתבצעת מעמדת טעינה פשוטה יחסית אשר מותקנת לרוב בבית, ברחוב, בבתי מלון או בעבודה וזמן הטעינה עומד על מספר שעות וזאת בהתאם לסוג הרכב וכן בהפסק של עמדת הטעינה. הטעינה הזאת לרוב תתבצע בזמן חנייה ממושך כגון: כל הלילה או כאשר מגיעים לעבודה ומשאירים את הרכב להיטען במהלך היום. זמן טעינה יכול לנוע פחות או יותר בין ארבע שעות ברכב קטן יחסית ועד עשר שעות ויותר ברכבים שיש להם סוללה עם קיבולת גדולה מאוד. טעינה מהירה היא טעינה בהספקים גבוהים מאוד והיא מאפשרת להטעין את הרכב בזמנים קצרים יחסים. חלק גדול מהרכבים מאפשרים טעינה של 80 אחוזים מהסוללה בחצי שעה וישנם שיפורים מתמידים בטכנולוגיה אשר ממשיכים לקצר את זמני הטעינה. כיום כל הרכבים החדשים מאפשרים טעינה מהירה אך כדאי מאוד לזכור שיש דגמים ספציפיים או רכבי יד שניה שאינם תומכים בטעינה מלאה ועל כן חשוב מאוד לפני שרוכשים את הרכב לברר זאת.

היכן ניתן למצוא עמדות טעינה ציבורית?

לחלק גדול מהחברות אשר פורסות עמדות טעינה ציבוריות בארץ יש אפליקציה שניתן לאתר באמצעותה את המיקום שלהן בצורה קלה ונוחה. מעבר לכך ישנם שירותים שונים כגון גוגל מפול או וויז אשר מכניסות מיקומים של עמדות טעינה ציבוריות לאפליקציה שלהן ועל כן אם אתם מתכננים להגיע לעמדת טעינה ציבורית חשוב מאוד שתבדקו קודם כל את הזמינות שלה שכן, חלק מהאפליקציות גם מאפשרות לראות האם העמדה פנויה או לא.

התקנת עמדת טעינה בבית

כיום כמעט כל אדם שיש לו רכב חשמלי, מתקין עמדת טעינה ביתית בחניה הפרטית שלו. עמדות הטעינה המותקנות בבתים פרטיים הן עמדות רגילות ולא מהירות ויש לכך מספר סיבות לרבות העלות הגבוהה של עמדות טעינה מהירות וכן תשתית החשמל הנדרשת לצורך התקנת עמדה מעין זאת. ניתן להתקין עמדת טעינה גם בבית משותף אך חשוב מאוד לברר לפני שרוכשים את הרכב מהן אפשרויות התקנה וכן האם הדיירים מתנגדים להקמת עמדת טעינה מעין זאת.

מה לגבי מטען נייד לרכב חשמלי?

מטען נייד לרכב חשמלי מהווה כיום את הפתרון האידיאלי לכל אדם שמעוניין לבצע טעינה לרכב שלו בכל מקום ובכל זמן בלי קשר להימצאותן או אי הימצאותן של עמדות טעינה ציבוריות. רכישת מטען נייד לרכב חשמלי היא אמנם לא דבר מאוד זול והמחיר ישתנה בהתאם לסוג המטען ועוצמת הטעינה אך היא בהחלט יכולה להעניק לכם שקט נפשי בנסיעות ארוכות שבהן אינכם יודעים האם תספיקו להגיע לעמדת הטעינה וחוששים להיתקע בדרך. ברכישת מטען נייד לרכב יש לא מעט יתרונות כאשר אחד היתרונות הבולטים הוא הנוחות שהוא מספק. ניתן להשתמש בו בצורה נוחה וכל שיש לעשות בכדי לטעון את הרכב החשמלי באמצעותו זה לחבר אותו לשקע חשמלי סטנדרטי. מעבר לכך הוא נייד ועל כן ניתן לקחת אותו לכל מקום, לטיולים של כמה ימים ועוד.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה