לא סתם יובש: איך לזהות אטופיק דרמטיטיס?

$(function(){setImageBanner('18b4bb7b-b152-45e9-9bb6-56e693d5f3e6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

אטופיק דרמטיטיס או אסתמה של העור, כפי שהיא נקראת בפי הציבור, היא מחלה כרונית, אשר מתבטאת בגרד ויובש של העור.

pixabay

אי אפשר לפטור את תלונות הסובלים מכך כי זהו רק גרד, מכיוון שיש למחלה זו גלים של התקפות חוזרות ונשנות המפריעים לשגרת החיים ולכן יש לטפל בה מהשורש. במרכז מקצועי למחלות עור, כמו אטופיקום, אפשר לקבל את הייעוץ הנדרש לטיפול הוליסטי וכוללני במחלה זו, לשם שיפור איכות החיים והקלה על התסמינים, גם אם לא ריפוי מלא. כדי לייעץ באופן היעיל והנכון ביותר, קודם יש לאבחן את המחלה ולהבין את התסמינים המאפיינים אותה.

תסמינים אופייניים של אטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס תתבטא במספר תסמינים אופיינים, הכוללים: גרד ויובש, תפרחת ונגעים אדומים על פני העור. כאשר המחלה נמשכת, העור במקומות הגירוי ייראה מעובה יותר וצבעו יהיה אדום כהה עד חום. מקומות הגרד, על פי רוב, יאופיינו על פי גיל החולה.

  • בקרב תינוקות, הגרד והתפרחת עלולים להופיע באזור הפנים, הקרקפת והגוף, אך לא באזור החיתול
  • לאחר גיל שנתיים הגרד יופיע באזורי קפלים כמו צוואר, מרפקים, ברכיים ויובש כללי
  • מתבגרים ומבוגרים ייסבלו מגרד ויובש באזורים מצומצמים יותר של הגוף, ובעיקר בשורשי כף היד. אך הם יכולים גם לסבול מהופעת גרד במקומות המאפיינים גילאים צעירים יותר.

איך מאבחנים אטופיק דרמטיטיס?

זיהוי ואבחון המחלה ייעשו על פי רוב, לפי התמונה הקלינית אותה מבטא החולה. בבדיקה פיסית ניתן יהיה להבחין בתפרחת ובגירוד במקומות האופיינים, ובתשאול החולה ניתן יהיה להתרשם מהמהלך הכרוני של המחלה ומהופעת התקפים מחזוריים או עקביים. כמו כן, החולה יישאל מתי וכיצד התגלתה המחלה והאם ישנם בני משפחה נוספים, הסובלים מרגישות דומה. אבחנה זו המבוצעת על סמך רשמיים בלבד, נעשית בהיעדר בדיקות מעבדה אבחנתיות חד משמעיות. אפשר אומנם לבדוק את רמת הנוגדנים בדם החולה (IgE), אולם נוגדן זה עלול להעלות במצבים רבים ולא ספציפיים.

איך אפשר להקל על תסמיני אטופיק דרמטיטיס?

בדומה למחלות כרוניות אחרות, גם אטופיק דרמטיטיס עלולה להופיע בהתקפים חוזרים, בעיקר לאור שינויי מזג האוויר ושינויים בתנאים הסביבתיים כמו לחות, מגע עם חומרים שונים ועוד. כדאי ורצוי לנקוט בגישה הוליסטית וכוללנית, כפי שאנו נוקטים באטופיקום, כדי להקל על התסמינים ולהביא לשיפור באיכות החיים. ישנה חשיבות לשמירה על אורח חיים מסוים ושימור העור מפני פגיעה, באמצעות שימון העור בתכשירים טיפוליים ואחרים, שימוש בסבון ללא בישום ועוד. בזמן התקף וגירוד, במקרים חמורים, ייתכן ויידרש טיפול בתרופות אנטי היסטמיניות, תכשירים על בסיס סטרואידים או קרמים רפואיים שאינם סטרואידים.  במקרים חמורים אף יותר, כאשר לא מתקבלת שליטה על אזורי הפריחה, ישנן אפשרויות טיפול נוספות ומתקדמות יותר כמו פוטותרפיה וטיפולים ניסיוניים הכוללים תרופות ביולוגיות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה