למי פונים במקרים של דימום בשתן?

$(function(){setImageBanner('2677c95d-d43c-4de5-94f7-6aac98664d48','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

שתן דמי, דם בשתן או המטוריה, מילה אשר לקוחה מהשפה היוונית, "המט" זאת אומרת "דם", "אוריה" זאת אומרת "שתן", מצב שבו יש נוכחות גדולה או קטנה של כדוריות דם אדומות בדרכי השתן. הן באות אל השתן מדרכי השתן לדוגמא, הכליות, שלפוחית השתן וכדומה, והן אמורות להראות או להזהיר יותר נכון על מחלה כלשהי בכליות או בדרכי השתן שלכם. המטוריה שאפשר לזהות אותה נקראת בשפה המקצועית המטוריה מקרוסקופית.

FREEPIK

ניתן לומר שבמצב של המטוריה מקרוסקופית ניתן לאפיין אותה בעזרת השתן, אם השתן בצבע ורוד או אדום. היא נגרמת בגלל כמות של חמישה מיליליטר דם לליטר שתן. לעומת זאת, המטוריה מיקרוסקופית הוא אירוע שבו ישנו כדוריות דם אדומות בשתן עצמו, אבל הריכוז שלהן יותר מידי נמוך בשביל שנוכל לראות בעין אנושית ולכן הצבע של השתן נראה נורמלי. במצבים כאלה, יש צורך בביצוע בבדיקה כימית או בבדיקה מיקרוסקופית, בשביל לאבחן דם בשתן. חשוב להדגיש ולהוסיף, דם בדרכי השתן הוא תסמין מאוד נפוץ בקרב בני האדם, אשר מופיע אצל כעשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה.

 

תרופות וטיפולים

בגלל שהסיבות השונות להופעות של דימום בדרכי השתן הן מרובות, הטיפול בדרך כלל תלוי בגורם המרכזי לדימום. ניתן לומר באופן חד משמעי שהסובלים מדימום  בגלל דלקת בדרכי השתן, צריכים טיפול אנטיביוטי אשר יעיל בשביל לרפא את הזיהום. אם אתם זיהיתם שהסיבה לדימום היא לדוגמא ממאמץ גופני משמעותי, אז לא צריך טיפול ואפשר להסתפק במעקב בית החולים או הרופא בלבד. ניתן לומר שבמצב של המטוריה מקרוסקופית אפשר לאפיין אותה בעזרת השתן, אם השתן בצבע אדום או ורוד. אם וכאשר מקור הדימום הוא אכן אבנים בכליות או אבנים בדרכי השתן, אחרי הטיפול באבנים באמצעות ריסוק מיוחד שלהן בגוף, הדימום אמור להיעלם מהר. אם ומתפתחים אצלכם קרישי דם במערכת השתן, מדובר במצב חירום מיידי המחייב התערבות רפואית מיידית. חשוב לומר שהסובלים ממחלות כליות אכן זקוקים לאבחון מקצועי ויעיל, מעקב וטיפול על ידי נפרולוג או נפרולוגית.

חלק מהסיכונים הרבים

תחילה נגיד שישנם סיבוכים ייחודיים ושונים לכל המצבים הרפואיים המגוונים אשר יכולים לגרום לדימומים מדרכי השתן. הדימום עצמו יכול לגרום לחסימה של דרכי השתן בעזרת קרישי דם. החסימה אכן יכולה להיות בכיס השתן עצמו או בשופכן, והתסמינים כוללים בתוכם כאב וחוסר יכולת לתת שתן. לפעמים יש מצב של דימום מסיבי שיגרום לחוסר דם בגוף ואפילו לצורך בקבלת מנות דם. חשוב לדעת שצריך לפנות לרופא שלכם בכל מקרה שבו מופיע לכם דם בשתן, גם אם מדובר באירוע חד פעמי. צריך לעשות את זה באופן דחוף במיוחד כאשר ביחד עם הדימום יופיעו אצלכם גם צמרמורות, חום, או חוסר יכולת לתת שתן או כאשר מדובר בדימום מסיבי בכמות משמעותית אשר אינו פוסק.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה