מהו תהליך הפצת מניות?

$(function(){setImageBanner('c8aa98cd-6fe1-477a-9fa8-b6382c13be43','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

הפצה של מניות היא למעשה מכירה של מניות בכמות גדולה, אשר מבצע בית השקעות עבור אנשים שמחזיקים במניות רבות של אותה החברה. על מנת לא לגרום לצניחה גדולה במחיר המניה, המכירה לא נעשית בבת אחת. במקום זה, את המניות מחלקים לגושי מניות קטנים יחסית, וכך מוכרים אותן בכמה פעימות.

depositphotos

איך זה עובד?

כדי להבין את התהליך, יש להבדיל בין סוחר בודד שמעוניין למכור מניות, לבין בית השקעות גדול שנדרש לסגור עמדות הכוללת כמויות מסיביות של מניות. הפצת מניות היא הדרך של בתי או קרנות ההשקעות, לשמור ככל הניתן על הרווחים שציפו לקבל.

למשל, אם יש סוחר שרוצה למכור כמה מאות מניות של חברה בעלת מוניטין טוב, הוא לא אמור להיתקל בקשיים מיוחדים. יחסית במהירות הוא ימצא כנראה רוכש, מבין שלל הסוחרים אשר מחכים לאפשרות להחזיק במניות של אותה חברה. כל מה שעליו לעשות, הוא להציע את המניות שלו למכירה (באמצעות ברוקר או באופן עצמאי), וסביר להניח שזה יקרה תוך זמן יחסית קצר.

לעומת זאת, כאשר מנהל תיק מניות רוכש חבילת מניות גדולה מבעל עניין, וצריך למכור אותה לסוחרים, הוא ניצב בפני אתגר בממדים אחרים לחלוטין. במרבית המקרים מדובר במאות אלפי מניות של אותה חברה, שהוחזקו בידי אדם אחד.

במצב כזה, הברוקר יודע שהוא לא יכול למכור הכול בחתיכה אחת. פעולה כזו תביא להסתערות של סוחרים על ההצעה, וכאשר לא יישארו קונים המחירים יותאמו למצב הביקוש החדש, ומחיר המנייה יצנח. כדי להימנע מכך, מחלקים מנהלי התיקים את החבילה שרכשו לנתחים, אותם הם מוכרים בנפרד לאורך היום, ולפעמים אף מספר ימים.

איך עושים את זה נכון?

קיימות כמה דרכים לבצע תהליך של הפצת מניות, חלקן מבוססות על אלגוריתמים מתקדמים, אך בשורה התחתונה המטרה היא לבצע מכירה ברמת רגישות גבוהה בצורה החלקה ביותר. זה אומר, בין השאר, לבצע את ההפצה באופן שקט ככל הניתן, על מנת שאחרים לא יהיו מודעים לכמות מניות כל כך גדולה בשוק. גם התזמון יכול להשפיע על הצלחת התהליך. לדוגמה, רבים בוחרים לבצע הפצת מניות כאשר מחירי המנייה נמצאים בעלייה.

מבחינת בתי ההשקעות, הם כמובן מקווים להרוויח משהו מכל התהליך. הם רוכשים את חבילת המניות בהנחה כלשהי, שגובהה נקבע בהתאם לגודל החברה ולרמת הסחירות של המניה, ומקווים להספיק למכור כמה שיותר נתחים במחיר השוק הנוכחי. באופן כללי, עליהם לנתח את מצב השוק לפני שהם לקוחים על עצמם הפצת מניות, בשביל לוודא שיש מספיק סוחרים שיהיו מעוניינים לקנות.

יש אסטרטגיה נוספת בה הם יכולים לנקוט, כזו שמערבת השקעה וגם אלמנט של הימור: לקנות חבילת מניות באמונה שמחיר השוק שלה יגדל משמעותית בעתיד, להמתין בסבלנות, ולבצע הפצת מניות ברווח גדול.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה