מהם הסימנים לחרדה חברתית וכיצד ניתן לטפל בה

$(function(){setImageBanner('10539aa0-61bd-4916-828c-18595115c3be','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

חרדה חברתית היא הפחד להעז, להישפט ולהידחות על ידי אחרים ובמצבים חברתיים או ציבוריים. אנשים אשר סובלים מהפרעה זו יכולים להרגיש אי נוחות בחברה עד שהם ימנעו לחלוטין ממצבים חברתיים. הנתונים היום מצביעים על כך שכ-15 מיליון אמריקאיים סובלים מכך ובטוח שהתופעה נפוצה גם אצלנו כאן בישראל.

freepick

לרוב, חרדה חברתית תתחיל סביב שנות העשרה אך כדאי לדעת כי היא יכולה להתפתח גם בשלבים מאוחרים יותר. החרדה יכולה להיות בעוצמות שונות ועם סימנים ותסמינים רגשיים ופיזיים. ככל שהמודעות הולכת וגוברת כך יותר אנשים מרגישים בנוח להגיע לטיפול ולפנות לעזרה אך לשם כך עליהם קודם כל להכיר את הסימנים המצביעים עליה.

 

סימנים לחרדה חברתית

לחרדה חברתית מספר סימנים כאשר כולם קשורים בפחד, חרדה ואי נוחות במצבים חברתיים בהם יכול להופיע שיפוט כלשהו. אנשים עם חרדה ימנעו לרוב ממצבים בהם עם עשויים לקבל תשומת לב אשר תוביל אותם למבוכה ואי נוחות. הסימנים הרגשיים וההתנהגותיים של החרדה יכולים לכלול:

  • התקפי זעם
  • בכי
  • היצמדות לאדם אחר
  • סירוב לדבר עם אנשים אחרים
  • הסמקה, הזרה ודופק מהיר
  • רעידות במפגש עם אנשים

ועוד סימפטומים שמובילים בסופו של דבר להימנעות מאינטראקציה חברתית ככל האפשר. החיים עם חרדה חברתית יכולים להיות מאתגרים ובמיוחד לאור כל הסימפטומים שמגיעים איתם. לכן חשוב מאד להעלות את המודעות לנושא, לזהות את הסימפטומים אצל הסובבים אותנו ולסייע להם במידת הצורך לפנות לעזרה.

 

אפשרויות טיפול בחרדה חברתית

ישנן מספר אפשרויות טיפול בחרדה חברתית כשאלו כוללות פסיכותרפיה, קבוצות תמיכה ואפילו תרופות. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא סוג של פסיכותרפיה אשר מלמדת דרכי חשיבה חלופיות, התנהגות ותגובה. טיפול זה עוזר להפחתת החרדה והפחד והוא יכול להתבצע בטיפול יחידני או במסגרת קבוצתית. הקבוצה יכולה לספק הזדמנות לפגוש אנשים במצב דומה ולהפחתת השיפוטיות.

פסיכותרפיה

פסיכותרפיה כשבתוכה נמצא הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי יכולה להועיל בכל הנוגע לחרדה חברתית. היא נותנת למטופל כלים להתמודד עם החרדה כשהמובילים הם שינוי חשיבה והתנהלות. הרעיון הוא לתרגל מיומנויות חברתיות בהדרגה, בהתאם ליכולות של המטופל ובמסגרת בטוחה.

קבוצות תמיכה

אנשים עם חרדה חברתית עלולים לחשוש ממפגש חברתי אבל דווקא במסגרת של קבוצת תמיכה הם יכולים להרגיש הזדהות ולפגוש אנשים שנלחמים באותה בעיה כמותם. המפגשים מתבצעים במסגרת מסודרת עם ליווי מקצועי כשהנוכחיים בכל פגישה הם בלתי משוחדים, מתמודדים עם החרדה בעצמם והם לא שיפוטיים.

תרופות

טיפול תרופתי יכול להוות טיפול בחרדה חברתית וככל שהשנים עוברות אפשר לראות את התרופות כנפוצות יותר. עם זאת יש לציין כי לצד התרופות רצוי מאד לבצע גם טיפול להגברת המיומנויות החברתיות ולשינוי דרכי החשיבה. התרופות יכולות לסייע בהתמודדות מול התופעות הפיזיות והרגשיות ולהקל על המטופל להגיע לטיפולים השונים.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה