$(function(){setImageBanner('b3645501-ec87-4819-8e68-a65e5d342c9e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

כמו בכל התחומים גם תחום ההדברה עבר שינוי והתפתחות בשנים האחרונות. ככל שגברה המודעות לסביבה ירוקה ולחומרים שיותר בריאים לנו, היו פיתוחים גם בתחום הזה שאיפשרו למדבירים וללקוחות להדביר את ביתם מבלי להסתכן בחשיפה לחומרים מאד מסוכנים. נסביר כאן מה זו הדברה ירוקה, מה היתרונות והחסרונות שלה ומתי אפשר להשתמש בה.

הדברה

מה ההגדרה של הדברה ירוקה?

בעבר כדי להדביר היו משתמשים בחומרים רעילים כדי להיפטר ממזיקים שונים. הדברה ירוקה היא הדברה נגד מזיקים שונים שאינה כוללת חומרים רעילים, מסוכנים או מזיקים לסביבה. במקום חומרים לא בטוחים אלו, עושים שימוש בחומרים ירוקים וטבעיים ככל הניתן. הדברה ירוקה יכולה להתאים לשימוש ביתי וגם לשימוש בחצר הבית או בשטחים חקלאים והיא מכונה גם הדברה אורגנית. אם בעבר לאחר ביצוע של הדברה לטרמיטים לדוגמה היא צריך להתרחק מהבית לשעות ארוכות, כיום בדרך כלל אפשר לחזור מהר יותר לבית.

 

איך משתמשים בהדברה ירוקה?

המונח הדברה ירוקה כולל בתוכו כמה שיטות שונות של הדברה:

  1. הדברה באמצעות חומרים ירוקים – בשיטה זו משתמשים בריסוס כמו בעבר, רק שהחומרים שמרססים איתם אינם רעילים ואינם מזיקים לסביבה. בדרך כלל היתרון שאפשר לחזור לחלל שרוסס דיי מהר על אף שבוצע בו ריסוס.
  2. הדברה באמצעות לכידה – ישנם מקרים בהם לא צריך לרסס או להשתמש בחומרים אלא דווקא באמצעי לכידה. זה נכון בדרך כלל ללכידה של עכברים, חולדות, נחשים, יונים וכן הלאה. במקרים כאלו יניח המדביר מלכודות שמתאימות לתפיסת המזיק כך שלא צריך להשתמש בכלל בחומרים מסוכנים.
  3. הדברה באמצעות אלקטרוניקה – שיטה נוספת להרחק מזיקים היא הדברה אלקטרונית, בדרך כלל באמצעי הדברה זה ישנו שימוש במכשירים היוצרים צלילים מסויימים שנוטים להרחיק מזיקים שונים. עושים שימוש בשיטה זו לדוגמה להרחקת יונים.
  4. הדברה ביולוגית – כאשר מדובר על הדברה ביולוגית הכוונה לשימוש בחיות שונות כדי להיפטר מאחרות. לדוגמה, להשתמש בתנשמות כדי שידבירו עכברים.

 

איך יודעים אם המדביר שלי משתמש בהדברה ירוקה?

לא כל מדביר עושה שימוש בהדברה ירוקה לכן אם זה חשוב לכם חשוב לבדוק זאת מבעוד מועד. אפשר לשאול את המדביר ואף לבקש לראות אישור רשמי. חשוב לפנות למדבירים מקצועיים בלבד כדי לוודא שגם תיפטרו מהמזיקים בהצלחה וגם שההדברה שתבצעו תהיה בטוחה לכם ולסביבה.

כמה עולה הדברה ירוקה?

העלות של הדברה ירוקה משתנה על פי מספר פרמטרים:

  1. גודל החלל – בדרך הכלל התמחור להדברה הוא על פי מטר מרובע או על פי מספר החדרים. הדברה בדירת שני חדרים תעלה פחות מאשר חמישה חדרים.
  2. סוג המזיק – ישנם מזיקים שיותר מסובך להיפטר מהם ולכן העלות של ההדברה שלהם גבוהה יותר.
  3. סוג השיטה – העלות של הדברה באמצעות ריסוס שונה מאשר הדברה באמצעים אלקטרונים לדוגמה.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה