מערכות מידע ניהוליות - לא מה שחשבתם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c7c08949-bc21-4243-84d5-bf3a2b53582e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7c08949-bc21-4243-84d5-bf3a2b53582e','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

שוקלים ללמוד תואר במערכות מידע ניהוליות? קודם כל תהיו בטוחים שההורים שלכם יהיו מאוד מרוצים מהבחירה. אבל מה עושים בבוקר שאחרי? ומה זה בכלל מערכות מידע ניהוליות? התשובות לפניכם

בזמן שיותר ויותר מקצועות עתידים להיעלם עם השתלטותם של רובוטים על שוק התעסוקה, דווקא המקצוע החם ביותר שצפוי ליהנות מהשינוי הטכנולוגי הוא מנהל מערכות מידע. אותו מנהל ממלא תפקיד קריטי בכל ארגון. עליו מוטלת המשימה המורכבת של יצירת מערכת העונה על צורכי הארגון, הן מבחינת התוכן והן מבחינת המבנה הארגוני, הוא שאחראי לניהול ולתחזוקה שוטפת של המערכת, וכן על עדכונה בהתאם לשינויים היומיומיים שעובר הארגון בעקבות הצרכים השונים העולים מהשטח.

Shutterstock

בעקבות ההתמקדות וההתמקצעות במגוון התחומים הנוגעים לעולם הטכנולוגיה המתקדם, נולדו מסלולי הכשרה המספקים מענה לביקוש שנוצר, כאשר העיקרי והפרקטי ביותר הוא התחום של ניהול מערכות מידע. תחום העוסק במערכות ממוחשבות האחראיות על ארגון וניהול מידע בהיקפים גדולים. בניגוד למדעי המחשב, בו העיסוק העיקרי הוא בפיתוח תוכנה ופיתוח אלגוריתמים עם הכשרה צרה ותיאורטית יחסית, במערכות מידע ניהוליות ההכשרה היא הרבה יותר רחבה ולכן יש מגוון רב יותר של תפקידים ואפשרויות תעסוקה.

Shutterstock

במכללה האקדמית אחוה הבחינו בצורך להתאים את הלימודים האקדמיים לשוק העבודה המתקדם, כך שהסטודנטים לומדים תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות - המשלב בין לימודי מדעי המחשב ללימודי ניהול מערכות מידע. התכנית מתמקדת בפיתוח כישורים אנליטיים, יכולות טכנולוגיות, תכנות והבנה בתחומי מערכות מידע שיאפשרו לבוגרי התכנית לפתח מערכות מורכבות.

בנוסף, הלימודים מעניקים כישורי אפיון מערכות לצד יכולות ניהוליות, במטרה לתת לבוגרים את כל הכלים לנהל צוותים ופרויקטים מורכבים. דגש מיוחד מושם על היכרות עם העולם הדינמי והאתגרי של מערכותWeb , מערכות לאבטחת הסייבר ולעיבוד נתוני עתק (Big Data).

כמו כן, במסגרת הלימודים ניתן להתמחות גם בתחומי בדיקות התוכנה (quality assurance - QA) מהמקצועות הוותיקים בהיי-טק; בשפת התכנות JAVA מהשפות בעלות השימוש הנרחב ביותר באינטרנט; ב-WIX מהפלטפורמות הבולטות ביותר בתחום בניית האתרים; וכן, אפשרות ללימודי תעודה בתחום ה-ERP (Enterprise resource planning) מערכת לעיבוד נתונים מנהלי.

השילוב נועד להעניק לבוגרים ראייה רחבה ולאפשר להם לתת מענה מקצועי טוב יותר לצורכי הארגון שיעסיק אותם.

הלימודים עצמם מתקיימים בשני מסלולים: מתכונת בוקר הכוללת שלושה ימי לימוד בשבוע, ומתכונת ערב המותאמת לאנשים עובדים. כבר במהלך לימודיהם צוברים הסטודנטים ניסיון מעשי בחברות מובילות בתעשייה ומעורבים בפרויקטים בשיתוף עם גורמים בולטים, כגון 'אלתא מערכות'. הנדסאים בתחומי המחשבים, התוכנה והאלקטרוניקה אף נהנים מהכרה בלימודים קודמים ומתנאי קבלה ייחודיים.

לאור הביקוש הגובר לאנשי מקצוע בעלי הכשרה אקדמית מתאימה, שיכולים לפתח, לתחזק ולנהל את מערכות המידע, בוגרי התכנית משתלבים במגוון תפקידים בהם, ניתוח מערכות, פיתוח תוכנה, מתכנתים, בודקי תוכנה, מפתחי אתרי אינטרנט, עיצוב מוצר, שיווק, בקרת איכות, הטמעת מערכות ושיפור התהליכים הארגוניים והכלכליים בעסק באמצעות שכלול מערכות המידע.

בעידן שבו למידע יש ערך אינטגראלי ומשמעותי בכל תחום בחיינו, אין ספק כי החיבור בין ידע ניהולי לידע במערכות מחשב הוא החיבור המנצח.

לקבלת פרטים על התואר במערכות מידע ניהוליות ותארים נוספים, מוזמנים להגיע ליום הפתוח שיתקיים במכללה האקדמית אחוה ב-27.3.19 בנושא יזמות מעוררת השראה. לפרטים והרשמה לחצו כאן

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה