עד מתי "עד מתי"? טיפים לטיול הגדול

$(function(){setImageBanner('34bec6bf-851c-45f9-ad87-a1dd8fa1c751','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

הרגע הגדול של טיול בחו"ל יגיע, אבל כדי שגם אתם תגיעו אליו מוכנים, צירפנו מספר טיפים שיעזרו לכם להעביר את הזמן בתכנונים – לפחות עד שיגיע הזמן לגזור את החוגר.

shutterstock

קצת קשה להאמין, אבל המסורת המוזרה הזו של צעירי ישראל לצאת לטיול גדול אחרי צבא, או לפני לימודים, נמשכת כבר בערך 50 שנה. בעבר הרחוק מי שהיה יוצא לטיול כזה היה מתנתק כמעט לחלוטין מהמשפחה ומהסביבה הקרובה, והקשר היחיד התבצע באמצעות מכתבים שנשלחו והגיעו אל מקומות שכוחי אל או הועברו באמצעות מטיילים אחרים, והיום בעידן הסמארטפון והאינטרנט הקיים כמעט בכל מקום – הקשר נשמר הרבה יותר טוב. אך אין זה לא מפחית מעוצמת החוויה, הריגוש וההרפתקות הנוצרות בטיולים שכאלו. למרות שלכאורה הרבה יותר קל לטייל היום – חשוב לעשות זאת נכון ולמזער את הסיכונים ככל הניתן. ועם הכלים העומדים לרשותכם – אין סיבה שלא תעשו זאת.

איתכם בכל מקום

נתחיל דווקא מהסוף. אם סיימתם צבא כנראה ששמעתם את המושג "להשיב את כוחותינו הביתה בשלום" יותר מפעם אחת. המטרה המקודשת הזו חשובה לא פחות בטיול אחרי צבא. כאן, האחריות מוטלת עליכם, בצורת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח כזה, הכולל את הסעיפים הנכונים והדגשים החשובים – יעזור לכם אם תתקעו במצבים שונים. כיסוי רפואי במקרה של אשפוז או טיפול יקר בחו"ל יכול לחסוך לכם כסף רב. ביטוח מפני גניבות של ציוד יקר חשוב לא פחות, במיוחד אם אתם מתכננים לבקר במקומות מפוקפקים ואיזורים מוכי עוני. לא נעים, אבל עדיף להיות מכוסים על כל מקרה שלא יבוא. הביטוח אולי הכי חשוב ביותר, הוא זה שמי ייתן ולא תזדקקו לו לעולם – אבל מקרים של חילוץ, הטסה לארץ או פינוי מורכב, יכולים להגיע לסכומים שיד רוב הישראלים אינה משגת. במקרה כזה – אם הפוליסה קיימת – זה יכול להיות הבדל של חיים ומוות, כזה שיחזיר אתכם הביתה בשלום.

הפתעות אבל לא רק

חלק מאד מהותי בטיול הגדול הוא חדוות הגילוי. מי שיוצא לטיול כזה עושה זאת עם יצר סקרנות מוגבר ועם רצון לחוות ולהתנסות, ושוב רגש לא יחליף את חדוות הגילוי. עם זאת – כדאי מאד להכין מידע רב מראש, לתכנן מסלול מוגדר, לקרוא על היעדים אליהם אתם מתכננים להגיע ולהעריך זמנים ותקציבים. טיול בדרום אמריקה, למשל, כולל מעבר במספר מדינות בעלות מאפיינים שונים, נופים שונים ועלויות שונות. תכנון מוקדם יעזור לכם להבין כמה זמן כדאי לכם להשקיע באיזו מדינה, ומה העלויות הצפויות לכך. גם מידע על המסלולים, האטרקציות והמלונות יכול לעזור לכם לתכנן את המסלול. שימו לב גם למועדים ואירועים שונים המתקיימים בתאריכים קבועים, ויכולים להשתלב היטב במסלול אם תתכנו אותו בהתאם. הקרנבל בברזיל, למשל, מתקיים מדי שנה בחודש פברואר. עם כבר בקרנבל עסקינן – שיא החגיגה אמנם בריו דה ז'ניירו, אך תופתעו לגלות כי ישנן לא מעט ערים סטודנטיאליות שהחגיגה בהן צעירה ותוססת הרבה יותר. הכל עניין של איסוף מידע, קריאה והערכות לקראת החוויה עצמה. טיולים למזרח הרחוק דומים גם הם ברעיון, אך המאפיינים של מדינות המזרח שונים, כמו גם של התושבים ושל קהילת המטיילים, כשטיול שם יכול להתמקד במדינה אחת או שתיים, ודי בכך.

בואו מוכנים

כפי שציינו, לכל מדינה בעולם חוקים משלה, נהלים, תרבות, וגם סיכונים. כאשר אתם מתכננים להגיע ליעד מסויים – בדקו האם נדרשות אשרות מיוחדים או טפסי כניסה, ובמידה ויש – מלאו אותם והכינו אותם עוד בטרם ההגעה. במידה ויש חשש מפני חיידק מסוים, מחלות, יתושים ושאר חיות רעות באיזור בו אתם מעוניינים לטייל – בדקו מה עליכם לעשות כדי להמנע מפגיעה – חיסונים, נטילת תרופות מנע, ולכל מקרה מומלץ לבדוק מה הטיפול ומהן הדרכים לקבל אותו. הידע הזה שווה זהב. בנוסף, בהתאם לטיול שלכם כדאי שתגיעו עם ציוד ייעודי. אם בכוונתכם לצעוד מרחקים, רצוי שיהיה לכם תרמיל נוח ואמין שיכול לשאת משקל רב ונעלי הליכה נוחות שכבר ניסתם אותן. כילה נגד יתושים היא הכרח באיזורים טרופיים, ציוד כמו קרם הגנה יעלה לכם פי כמה בארץ היעד ולכן רצוי להצטייד מראש. כדאי גם לקרוא על האוכלוסייה ביעד הטיול שלכם. רצוי ומשתלם להכיר את המנטליות שלהם וגם דברים שנהוג לעשות ולא לעשות, על מנת להתחבר ולא לפגוע. לכו תדעו איזה קשר יתפתח ביניכם.

לסיום, משהו שמאפיין את המטיילים לאורך שנים רבות הוא חיי החברה. רבים מטיילים בקבוצות של ארבעה - חמישה חברים, ויש כאלו המוצאים שותף באחד ממרכזי המטיילים בארץ ובחו"ל, שגם בהם תוכלו לדלות המון מידע רלוונטי ועדכני על מקומות ומסלולים. ישנם גם אלו המטיילים בגפם, אך מה שיפה הוא שלרוב מפגש עם אנשים ותיירים מהארץ ומהעולם כולו, יוצר חברויות מיוחדות ושותפות למסע, לעתים לפרקים קצרים ולעתים לכל החיים. את האנשים הטובים ניתן לא פעם לפגוש ולהכיר עוד בטרם יוצאים לטיול, והמסע עמם יכול להפוך את הטיול לנוח יותר, נעים יותר וחסכוני יותר.

והכי חשוב, אל תשכחו ליהנות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה