פתרונות אקוסטיקה בחללים גדולים באמצעות מחיצות ניידות

$(function(){setImageBanner('eec6c879-1546-4387-9ec8-021007d98133','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

במקומות ציבוריים רבים לא פעם השאיפה תהייה לייצר חלל סגור והרמטי כדי לאפשר פעילות פרטית יחד עם תנאי חלל אולטימטיביים.

ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

מקומות רבים יתקשו לספק את החלל הזה אולם היום בעזרת פתרונות אקוסטיקה כמו מחיצות ניידות ניתן ליצור חללים כאלה למעשה בכל חלל גדול. אחד היתרונות העיקריים במחיצה שהיא ניידת, שהיא  מסוגלת לנוע במרחב בצורה קלה ופשוטה ומאפשרת חלוקה של החלל לזמן מוגבל בהתאם לצורך, כשבתום השימוש ניתן לקפלה ולהניח אותה בצד עד לשימוש הבא. מחיצות ניידות אלה יכולות להתאים לחללים רבים כגון – מוסדות חינוך, בתי חולים, קליניקות, משרדים, אולמות אירועים, בתי כנסת, חדרי אוכל, אולם כנסים וכולי. במאמר זה נרחיב על סוגי המחיצות הקיימות היום בשוק ועל התועלת שכל אחת מהן מספקת.

מענה קל, פשוט וחסכוני יותר

הטכנולוגיה של היום תרה כל העת אחר פתרונות קלים ופרקטיים ומחיצות ניידות אקוסטיות הן ההוכחה החותכת לכך. במקום לבנות קיר פנימי מגבס או מבטון לצורך הפרדה אקוסטית ומיסוך של רעשים, ניתן להסתייע באותן מחיצות ניידות שמנצלות את השטח בצורה האולטימטיבית, ומותירות מקום לכל פעילות שמתנהלת בשגרה באותו החלל, לצד האפשרות לספק חלל נוסף ואישי עבור מגוון צרכים.

סוגי המחיצות הקיימות היום בשוק

מחיצות הן לא המצאה חדשה, שכן מזה שנים שניתן היה להסתייע במחיצה כדי לתחום חלל או במטרה ליצור חיץ ויזואלי בשל צניעות הפרט, אולם יחד עם זאת, לא כולן אפשרו את הבידוד האקוסטי, לכן בטרם בוחרים במחיצה מוטב לבדוק את רמת המיסוך של המחיצה, שכן מקומות ציבוריים רבין יזדקקו לבידוד אקוסטי ברמה גבוהה שתואם את הצרכים של המקום. להלן סוגי המחיצות הניידות שיש היום בשוק –

  • מחיצות אקוסטיות ניידות מפורמייקה/ מלמין

מחיצות שמגיעות בציפוי מלמין, פורמייקה או בציפוי פורניר שהם חומרים אוטמי רעש, תספקנה יתרונות ורסטיליות שיכולות לתת מענה אקוסטי מצוין כשהן מנצלות כל חלל בהתאם לסוג האירוע, כמות בני האדם ולפי מידות השטח בחללים כגון  - אולם אירועים, חלל שמיועד לתערוכות משתנות, משרדים וחדרי ישיבות, מוסדות לימוד, אולמות ספורט, קליניקות, בתי כנסת, ישיבות וכד'.

היתרונות שלהן רבים מאחר והן גם מסוגלות לייצר בידוד אקוסטי מרבי הרבה יותר מכל שאר המחיצות, הן ניידות וניתנות לשינוע, ניתן לקפל אותן בסיום שימוש ובנוסף, אפשר לבנות אותן בהתאם למידות, טקסטורות, עובי וגוון שהלקוח מבקש. כמו כן, חומרים אלה מאפשרים עיצוב ודקורציה בהתאמה אישית.

  • מחיצות ניידות המתקפלת בצורת אקורדיון

מחיצות אלו ניצבות על גבי רגליים או גלגלים ייעודיים שבעזרתם ניתן לשנע אותן בכל מיקום בחלל. החסרונות הם שיש להן מידה סטנדרטית והן לא מסוגלות לייצר איטום הרמטי אלא בעיקר משמשות חיץ ויזואלי.

  • משרביות

משרבייה היא למעשה רשת קלועה מעץ שמייצרת מיסוך חזותי אולם לא הרמטי, לכן קולות בחלל מצליחים לחדור דרכה. הייעוד שלה הוא בעיקר ליצור גבול בין החלל הפנימי לבין החלל החיצוני, אך יחד עם זאת, היא מאפשרת לזרימת אוויר ולקרני אור לחדור דרך החורים הדקורטיביים שלה. במקביל, היא משמשת גם כפריט דקורטיבי בשל האורנמנט הוויזואלי שחודר פנימה. לרוב נעשה בה שימוש כחיץ דקורטיבי לצורך חיפוי קיר פנימי וכמחיצה בין חלל כזה או אחר בתוך הבית. היא יכולה גם לשמש כמעקה לגרם מדרגות, עבור חלון או לצורך פתחי אוורור דקורטיביים על דלת ארון במטבח או בסלון. אי לכך, ניתן להבין שמדובר במחיצה שאין בה תועלת במקרים שיש בהם צורך במיסוך רעשים או בחיץ ויזואלי הרמטי.

  • מחיצות עשויות זכוכית

מחיצות אלה יכולות לתת מענה עבור צרכים אקוסטיים אולם לא עבור חיץ ויזואלי. הבחירה במחיצות אלה היא בחירה עיצובית ופרקטית, הן מאפשרות חלוקת חלל והן שימור על מידת אקוסטיקה מסוימת עם אפשרויות עיצוב שונות ומגוונות תוך כדי שהן שומרות על מרווח ואסתטיקה. הן מתאימות בעיקר למקומות עבודה בהם יש צורך באווירה דינאמית שמעודדת שיתופי פעולה אך עם זאת, מאפשרת עמעמום רעשים במידה כלשהי.  החיסרון שלהן יבוא לידי ביטוי בכך שמדובר במחיצה שהיא מקובעת בחלל, כלומר לא ניתן להניע אותה במרחב מאחר והיא כבדה ומסורבלת ועם זאת לא מאפשרת מרחב פרטי ואישי.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה