שימוש במפות לצורך קידום אתרים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d58d7275-c707-459d-981a-eb7426faf177','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d58d7275-c707-459d-981a-eb7426faf177','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

כאשר מבצעים קידום אתרים בגוגל עבור אתר מסוים, משתמשים בכלים רבים. מכיוון שקידום אתרים הוא אמצעי שיווקי ראשון במעלה עבור כל אתר – התפתחו פרקטיקות רבות שנועדו לעזור במלאכה זו.

Pixabay

איש אינו יודע בדיוק מהם המרכיבים שגורמים לאלגוריתם של גוגל להעדיף אתר אחד על פני אתר אחר בתוצאות הדירוג האורגני. זהו סוד שמור היטב שרק המתכנתים של גוגל באמת יכולים להעיד עליו. אך למרות שהאלגוריתם הוא סודי, מקדמי אתרים מקצועיים רבים כיום יודעים פחות או יותר כיצד הוא בנוי.

מקדמי אתרים יודעים, למשל, שכמות הקישורים המופנים לאתר היא חשובה מאוד בתוצאות הדירוג. כמות קישורים נכנסים גדולה מראה למנוע החיפוש של גוגל שמדובר באתר שהוא סמכותי בתחומו וכדאי להראות אותו לגולשים בתוצאות החיפוש. לא רק כמות הקישורים חשובה אלא גם האיכות שלהם. האלגוריתם של גוגל מאפיין את רמת האיכות והחשיבות של האתרים – ואם אתרים איכותיים מפנים קישור לאתר מסוים – הדבר מעלה את החשיבות שלו בעיניי מנוע החיפוש.

מעקב אחר התנהגות גולשים באתר

באופן כללי, בעולם קידום האתרים נהוג לחלק את מאמצי הקידום לפעולות שמתבצעות בתוך האתר (On site) ומחוץ לאתר (Off site). המאמץ להשיג קישורים איכותיים לאתר שמקדמים הוא דוגמא לפעילות שנעשית מחוץ לאתר. לעומת זאת, שיפור התוכן והאיכות של דפי האתר הם מאמצים שנעשים בתוכו.

כאשר גולשים נכנסים לאתר מסויים, הפעילות שלהם באתר יכולה להשפיע על הקידום בגוגל. מנוע החיפוש יודע מהי כמות תנועת הגולשים לאתר מסוים וגם פרטים נוספים כמו – כמה זמן הגולשים שוהים באתר, כמה מהר הם יוצאים ממנו ואילו דפים "מושכים" יותר תשומת לב ופעילות מצד הגולשים.

גם בעלי האתרים עוקבים אחר נתונים אלו, בדרך כלל בעזרת כלי חינמי של גוגל שנקרא "Google Analytics".   בעזרת מעקב וניתוח של התנהגות הגולשים באתר ניתן גם לשפר את הביצועים שלו (ובכך להשפיע על תוצאות הדירוג בחיפוש) וגם להשיג יותר המרות – כלומר, יותר מילוי של טפסים, השארת פרטים, התקשרות מהאתר לעסק וכדומה.

מפות חום ככלי לשיפור ביצועי האתר

לשם שיפור ביצועי האתר מבחינת התנהגות הגולשים, פותחו כלים רבים שמסייעים לבעלי האתרים ולמקדמים שלהם. אחת האפשרויות העומדות לרשותם היא שימוש במפות לצורך קידום אתרים. לא מדובר במקרה זה במפות גאוגרפיות, למרות שגם בכאלה נעשה שימוש רב באתרים. הכוונה היא לכלים שמאפשרים להקליט ולנתח התנהגות גולשים באתר באמצעות מפות חום.

מפות אלו מציגות מהם "האזורים החמים" של דפים באתר. לדוגמה, באיזה חלק של העמוד באתר אנשים יותר משתהים. האם הם גוללים את העמוד למטה או מסתפקים בתוכן הנראה לעין בתחילת הדף בטרם הם עוברים לדף אחר.

על מנת להשתמש במפות חום כאלו יש להכניס קוד לאתר שמאפשר מעקב והקלטה של פעילות המבקרים באתר. חלק מהכלים מאפשרים גם ממש צפייה במסלול שעושה גולש מסויים באתר מרגע שנכנס אליו ועד שיצא.

בעזרת הנתונים המתקבלים ממפות אלו ניתן להסיק מסקנות רבות. ניתן להבין מהם התכנים שיותר מדברים ללב הגולשים ורלבנטיים אליהם. ניתן להבין אילו ייצוגים ויזואליים עובדים יותר טוב. בהתאם לכך ניתן לבצע שיפורים באתר ובכך להשפיע על התנהגות הגולשים ובעקבות זאת להעלות את רמת האיכות של האתר בעיניי האלגוריתם של גוגל.

הדבר מאפשר גם עלייה בכמות ההמרות באתר וגם עלייה במיקומי החיפוש האורגני – שיגרמו לכמות גדולה יותר של גולשים להיחשף לאתר באמצעות החיפוש בגוגל.  

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה