$(function(){setImageBanner('489e7568-96e6-4a1d-a0b1-ada2a2fecbe2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

שירותי ממונה בטיחות בעבודה ניתנים על ידי אדם שיש לו אישור כשירות מאת מפקח עבודה ראשי והוא מתמנה על ידי המעביד על מנת לייעץ לו ולסייע לו בכל הנוגע לבטיחות במפעל, כתיבת תוכנית לניהול בטיחות, גהות, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים. אם אתם תוהים באיזה מקומות עבודה יש צורך בממונה בטיחות בעבודה, מהם שירותי ממונה בטיחות בעבודה, מה כדאי לדעת על בטיחות וגהות בעבודה, ועדת בטיחות, סיכונים בעבודה, מהי תכנית בטיחות בעבודה, הצורך בממונה בטיחות בעבודה ומהי האחראיות שלו במקום עבודה כזה או אחר, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

freepik

איזה מקום עבודה זקוק לשירותיו של ממונה בטיחות?

מקומות העבודה שבהם חייבים ממונה בטיחות הם: מפעל שחלה עליו פקודת הבטיחות בעבודה, מעביד אשר מעסיק לפחות 50 עובדים במקום עבודה אשר נמנה עם אחד מהסוגים הבאים: בתי חולים, מוסדות רפואיים, מוסדות להשכלה גבוהה, מכללות, בתי מלון, בתי מסחר, נמל תעופה, חברות תעופה, רשויות מקומיות וכן תאגידים להתיישבות שיתופית. מעבר לכך מבצע בניה אשר מעסיק בעצמו או באמצעות קבלני משנה לפחות 100 עובדים בו זמנית באתרי בניה, מעסיק אשר מעסיק בחקלאות לפחות 50 עובדים בו זמנית, מחזיק בכל מקום עבודה שעל סמך הסיכונים שבו קבע מפקח עבודה אזורי שיש למנות בו ממונה בטיחות ואף הורה על כך בכתב

מהם שירותיו של ממונה בטיחות במפעל?

שירותי ממונה בטיחות בעבודה כוללים ייעוץ בטיחותי וכן הסמכה לתקנים בענייני בטיחות. השירות של יועץ בטיחות בעבודה מסייעים הן למעביד והן לאנשי צוות הניהול והתכנון בכל הנוגע לבטיחות, גהות, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים במפעל וכן לקדם את התודעה בנושאים הללו.

מעבר לכך תפקידו הוא לאתר מפגעי בטיחות וגהות בעבודה וכן להודיע עליהם למעביד, לוודא קיום של התקני בטיחות וגהות נאותים במפעל, לדרוש הנהגה של סדרי בטיחות נאותים הן במפעל, הן בתהליכי העבודה, הן במתקנים, הן במבנים, הן בציוד, הן בחומרים והן בכל שינוי בהם.

כמו כן עליו לפעול לקיום ההוראות והתקנות של ארגון הפיקוח על העבודה התשמ"ד 1984 ולהכנת תכנית הדרכת עובדים. עליו לוודא הכנת תכנית לניהול הבטיחות ולעדכן אותה כנדרש וכן לוודא ביצוע הוראות תכנית בטיחות שהוכנה, לחקור הוראות ומחלות מקצוע במגמה להפיק לקחים,
לערוך בכתב מסקנות וממצאים, להציע למעביד צעדים למניעת הישנות התאונות ולוודא הדרכת העובדים באשר לנסיבות תאונה וכן לקחים שהופקו מחקירה, לרכז את כל התיעוד והמידע הנוגע לתאונות עבודה וכן מחלות מקצוע אשר אירעו במפעל,
להכין הוראות בטיחות בעבודה וכן תמצית של מידע על הסיכונים בעבודה, לוודא סימון חומרים ציוד והליכי עבודה מסוכנים וכן להתקין שילוט הדרכה לשימוש בציוד גן אישי, לוודא ביצוע ביקורת ומעקב תקינות של התקני בטיחות, כלי עבודה, ציוד מגן אישי וכל ציוד שדורש בדיקה תקופתית,
לוודא כי מתקיימת שגרת בדיקות רפואיות לעובדים אשר חשופים לגורמים שונים שלגביהם קיימת דרישה לעריכת הבדיקות הללו, לוודא ביצוע של בדיקות סביבתיות על ידי מעבדות מוסמכות, לתעד את ממצאי הבדיקות ולהביא לידיעת העובדים והמעביד את ההשלכות שלהן ואת האמצעים שיש צורך לנקוט ועוד.

תוכנית בטיחות בעבודה - במה מדובר?

בשנת 2013 תוקנה תקנה חדשה אשר מחייבת מפעלים וכן כל ארגון שנמנים בו מעל 50 עובדים לכתוב תוכנית בטיחות בעבודה.

בתקנה המדוברת מצויים הדרישות מתוכנית הבטיחות ובהן כתיבה ששל כ- 10 פרקים אשר מסבירים את כל מאפייני הארגון ברמה המנהלית וברמה התפעולית, תוך מתן דגשים לקיום כל הבדיקות הנדרשות על פי החוק.

בתוכנית הבטיחות יש לכתוב פרק נרחב אשר עוסק בניהול הסיכונים בארגון ובתוכנית צריכים להיות כל הנתונים על יעדי הארגון, מדיניות הארגון, מבנה הארגון ועוד. את התוכנית כמובן כותב ממונה בטיחות בעבודה.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכה מותאמת לאופי עבודתכם, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה