תחזוק נכון של הרכב על מנת להימנע מתקלות

$(function(){setImageBanner('445bdea1-766f-46bf-905b-45c2669a06e5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

רכב הוא משאב יקר ערך – גם בגלל המחיר הגבוה של כל מכונית בימינו, וגם בגלל השימוש היומיומי האינטנסיבי. כל תקלה עלולה להוביל להוצאה כספית משמעותית ולשיבוש השגרה, ולכן מומלץ בחום להשקיע בתחזוקת הרכב. בפרט חשוב ליישם את הטיפים שתמצאו כאן בעמוד.

pixabay

בדיקת לחץ אוויר באופן קבוע

הצמיגים הם אלה שמספקים למכונית את אחיזת הכביש הנדרשת. צמיג שחוק או בלוי עלול לגרום להחלקה, ובנוסף במצב של בלימה חדה המרחק שיעבור הרכב מושפע ממצב הצמיגים – ועלול ליצור את ההבדל בין עצירה בזמן לבין תאונה.

שמירה על צמיגי הרכב מחייבת קודם כל לחץ אוויר תקין, בהתאם להנחיות יצרנית הרכב. התדירות המומלץ לניפוח היא אחת לשבוע, וחשוב לעשות זאת סמוך ככל האפשר לתחילת הנסיעה, כשהצמיג עדיין קר יחסית (כשהצמיגים חמים, מד לחץ האוויר לא מדייק). כמו כן חשוב אחת לשבוע להסתכל על הצמיגים בקפידה כדי לבחון אם יש בהם עיוותים, פגמים, סדקים או אם הם שחוקים. העומק המינימלי של חריצי הצמיגים הוא 2.5-3 מ"מ.

תדלוק – לא ברגע האחרון

הרבה נהגים נוטים לדחות את התדלוק לרגע האחרון (ולפעמים גם אחרי הרגע האחרון...). זוהי טעות. כשמיכל הדלק מתרוקן לגמרי, או קרוב להתרוקן, מצטברים בקרקעית שלו משקעים ולכלוכים שעלולים לגרום לנזקים. מומלץ לתדלק כבר כשמגיעים לרבע טנק – העלות הכוללת של התדלוקים ממילא נקבעת בהתאם להיקף השימוש ברכב ולא לפי מועד ההגעה לתחנת דלק.

טיפולים תקופתיים בתדירות המומלצת

דבר נוסף שאסור לדחות הוא טיפולים תקופתיים – גם אלה שנדרשים אחרי השלמת כמות מסוימת של קילומטרים וגם אלה שנקבעים על ציר הזמן. כל דחייה עלולה להוביל לכך שרכיבים רגישים כבר נשחקו יתר על המידה, ובגלל שלא הוחלפו בזמן ייגרם נזק חמור למרכיבים נוספים ולמערכות הרכב השונות. מומלץ להשאיר תזכורת במקום בולט במכונית, וגם להיעזר בסמארטפון או בגוגל ליצירת תזכורת אפקטיבית.

שמן מים

במנוע של כל מכונית יש הרבה מאוד חלקים, שנמצאים בתנועה מתמדת ומייצרים חיכוכים רבים ביניהם. שמן המנוע מונע שחיקה מהירה מדי ונלחם גם בחלודה. המים מצננים את המנוע שכידוע מתלהט תוך כדי פעילות. למעשה לא מדובר במים אלא בנוזל קירור ייעודי שכולל גם נוגדי קורוזיה. בדיקת מפלס המים והשמן נעשית אך ורק כשהמנוע קר, כלומר לפני תחילת נסיעה, או לאחר שחלף פרק זמן משמעותי מכיבוי המנוע. חשוב להקפיד על שימוש בשמן ונוזל קירור איכותיים המתאימים לסוג המנוע שלכם, ולכן המקום הטוב ביותר לרכוש אותם הוא מוסך מורשה.

הגעה למוסך מוסמך בלבד

בשוק המוסכים פועלים לא מעט חאפרים. הפיתוי לחסוך כסף מובן, אבל בפועל, במרבית המקרים, כל ניסיון לחסוך כסף מסתיים דווקא בהוצאה כספית גבוהה – בגלל טיפול רשלני או לא מקצועי מספיק. פרימוטורס מוסך מאזדה מורשה הוא הכתובת הנכונה לטיפול בכל דגמי מאזדה, ובאופן דומה לכל סוג רכב כדאי למצוא מוסך מוסמך.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה