7 תבלינים שישפרו לכם את הבריאות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d2a90a09-7ddb-43a1-8e4f-5eed437321f4','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d2a90a09-7ddb-43a1-8e4f-5eed437321f4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38345,'Image','');},15]]);})

התבלינים מוסיפים לנו טעמים ייחודיים למזון אבל מעבר לזה, הם גם נחשבים לאלמנטים בריאים במיוחד, ואף בעבר, החברה המסורתית השתמשה בתבלינים לצרכי רפואה.

Pixabay

מהם 7 התבלינים שישפרו לכם את הבריאות?

כורכום

אמנם אנחנו מכירים אותו כתבלין צהוב טחון אך הכורכום הוא למעשה קנה שורש עבה. ניתן לרכוש אותו הן בצורתו הטחונה והן בצורתו השלמה (בין אם טרי או מיובש). מה שהופך את הכורכום לתבלין בריא כל כך הוא החומר הפעיל אותו הוא מכיל: כורכומין. בשל כך הוא נחשב לתבלין אנטי דלקתי, המכיל נוגדי חמצון, מנקה רעלנים מהכבד, מונע דיכאון, מאזן את מערכת העיכול ואת רמות הכולסטרול בדם. אין ספק שכורכום הוא תבלין בריא במיוחד ומומלץ לשלבו בתפריט התזונה היומי.

שום

אמנם רבים נוטים להימנע משימוש בשום בשל הריח שהוא מותיר אחריו, אך מדובר באחד התבלינים הבריאים ביותר לגופנו. הוא נחשב לאלמנט אנטיביוטי טבעי ומשמש כרכיב בסיסי בתרופות מסורתיות טבעיות רבות, ובייחוד באלה המסייעות לטיפול במחלות החורף השונות. מעבר לזה, הוא מסייע לתקינותה של מערכת העיכול, מחזק את המערכת החיסונית ומאט את תהליך ההזדקנות הטבעי. תבלינים עשויים לסייע גם בטיפול במחלת השפעת ואילו השום הוא לחלוטין אחד מהתבלינים הללו.

פפריקה

הפפריקה עשויה מפלפלים העוברים תהליך של ייבוש ולאחר מכן נטחנים לאבקה האדומה המוכרת לנו. מאחר וישנם זני פלפלים שונים, כך גם קיימים סוגים ייחודיים לתבלין הפפריקה (למשל פפריקה חריפה, פפריקה מתוקה וכו'). תבלין זה נחשב ליעיל במיוחד עבור מערכת העיכול ופעולות המעיים כמו כן, הוא נהדר לשמירה על העור זאת הודות לכך שהוא מכיל ויטמין A.

פלפל שחור

אחד התבלינים הנפוצים ביותר במטבח הוא לא אחר מאשר הפלפל השחור. הוא מכיל נוגדי חמצון ומשמש אף הוא לטיפול במחלות החורף, לרבות מחלת השפעת. יתרה מזאת, הוא מונע הצטברות של גזים במערכת העיכול ותורם לתקינותה. כמו כן הוא מאזן את רמות הסוכר בדם ומסייע לוויסות לחץ הדם.

ג'ינג'ר

הג'ינג'ר קרוי גם זנגביל והוא נפוץ במיוחד הן כאבקה והן בצורתו הטבעית (מיובש או טרי). הוא תבלין בעל סגולות אנטי דלקתיות ונתפס כתבלין איכותי ובריא המקנה לגוף ערכים רבים לרבות חיזוקה של מערכת החיסונית ומערכת העיכול.

קינמון

התבלין המתוק והטרופי, קינמון, הוא תבלין בעל יתרונות רבים. הוא מאזן את רמות הסוכר בדם, מסייע להפחתת רמות הכולסטרול הרע, תורם להפגת כאבי גרון, מסייע לטיפול בשיעול, מקל על מיגרנות וכאבי ראש ונהדר עבור בעיות במעיים ובמערכת העיכול. הקינמון ניתן לצריכה כתבלין גרוס, טחון או בצורתו הטבעית, מקל הקינמון.

אגוז מוסקט

תבלין זה קרוי גם "מוסקטית ריחנית" או "אגוז ריחני", וכפי שניתן להבין מכך, מדובר בתבלין ריחני במיוחד. ניכר כי הוא יעיל נגד דיכאון וחרדות, זאת מאחר ורכיביו מסייעים ליצירת דופמין. נוסף לכך, הוא נמצא כאפקטיבי עבור מערכת העיכול ופעולות המעיים ואף תורם לפיתוח מיומנויות קוגניטיביות כמו זיכרון וריכוז. ניתן לרכוש את התבלין בצורת אבקה או בצורתו הטבעית.

שבעת התבלינים שצוינו לעיל, הם בהחלט תבלינים שכדאי לשמור קרוב ולאחסן במטבח האישי שלנו. הם בריאים ועשויים לתרום רבות לבריאותנו כמו גם לאפשר לנו להכין מאכלים מתובלים בטוב טעם. לפיכך, אין זה מפליא שתרופות סבתא רבות מבוססות על התבלינים שונים. אז בפעם הבאה שאתם מגיעים לחנות התבלינים, אל תשכחו לרכוש גם את התבלינים הללו וליהנות מכל סגולותיהם

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה