7 דרכים מומלצות לשמירה על סוקולנטים בריאים

$(function(){setImageBanner('79212f90-522d-4cc2-90ca-bfe285066951','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38345,'Image','');})

סוקולנטים הם צמחים עמידים במיוחד, דקורטיביים ומיועדים לתנאי פנים וחוץ. אנו מכירים אותם בתור הצמחים שישרדו בכל בית, גם אם שכחנו להשקות אותם.

pixabay

החלטתם לרכוש סוקולנטים לבית? נשמח לשתף אתכם בשבעה טיפים מנצחים לשמירה על הסוקולנטים שלכם בריאים.

שתילה מרווחת

שתילה נכונה ומרווחת במידה מספקת תעודד צמיחה טובה יותר. אם אנו רוצים למקם זנים שונים של סוקולנטים באותה אדנית, נשמור על מרחק של כ–10 סנטימטרים ביניהם. כך נאפשר להם לשגשג ולא אחד על חשבון השני.

השקיה מתונה במיוחד

גם אם נשקה אותם פעם בשבועיים, ייתכן שלזנים מסוימים מדובר בעודף השקיה. אין חוק השקיה אחד שנהוג עם כולם, אבל יש כלל אחד שנוכל ללכת לפיו – כל עוד האדמה רטובה או לחה, אין צורך להשקות. אחרי הכול, סוקולנטים הם צמחים המשגשגים בתנאי מדבר תחת השמש. העלים הבשרניים מלאים בתאי אגירת מים למטרה זו בדיוק.

שתילה באדמה מתאימה

הסיבה שאנו קונים אדמה במשתלה היא כיוון שמדובר באדמת גידול המכילה קומפוסט וחומרי הזנה שהצמחים שלנו זקוקים להם כדי לצמוח. באדמה שאספנו לא יהיו בהכרח אותם הרכיבים שיעודדו צמיחה. גם את האדמה הזו צריך להזין כל כמה זמן בעזרת דישון. לכן, כשאנו רוכשים סוקולנט במשתלה – מומלץ לשתול אותו מחדש באדמת שתילה חדשה ומזינה ולדשן מדי פעם.

ניקוז, ניקוז, ניקוז

מומלץ כי בכל כלי בו נשתול את הסוקולנט יהיו פתחי ניקוז עבור המים. פתחי הניקוז מאפשרים לאדמה להתייבש כמו שצריך ולהוציא פסולת במידת הצורך. לא משנה אם העציץ עצמו מאולתר או קנוי, אם אין בו ניקוז ולא ניתן לחורר אותו – הניחו שכבה הגונה של טוף, חצץ או גזם כדי לייצר הפרדה מוחלטת בין האדמה לתחתית הכלי.

להגן על פני האדמה ולאוורר

בהמשך לסעיף הקודם, מומלץ לחפות את האדמה בטוף או חלוקי נחל קטנים ולהשקות כך שהם יאפשרו למים לחלחל מטה באופן טבעי יותר, מבלי לאטום את הקרקע. כמו כן, החיפוי מסייע לשמירה על המים באדמה ומגן מפני אידוי.

שימוש בכלים מתאימים

כדי לאפשר צמיחה ראויה ובריאה, מומלץ לשתול את הסוקולנט בכלי גדול פי שתיים לפחות מהגודל הנוכחי שלו. ניתן גם לשתול מחדש ברגע שאנו רואים כי הוא מיצה את הגדילה. כלי גדול יותר משמעותו מקום רב יותר להתפשטות השורשים והתחדשות הצמח.

מיקום מתאים

סוקולנטים הם קטגוריה של צמחים המתאימים לאקלים מדברי ובזכות תאי אגירת המים בעלים, אינם זקוקים להשקיה רבה. יחד עם זאת, יש כאלה המשגשגים תחת השמש הקופחת ויקמלו בצל ולהיפך. כמו כן, עונות השנה משפיעות על אופן ההשקיה – גם אם אנו מרגישים כי פעם בחודש זה מעט מדי, כל עוד לסוקולנט שלנו טוב – אין טעם להשקות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה