חשיפת בכורה לביוגרפיה על א.ב. יהושע בקהילת מעיין גן יבנה

$(function(){setImageBanner('94236d25-da6b-4ca5-bddb-a44b661b6426','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37886,'Image','');})

לפני כשלושים שנה קיבל אבי גיל, תושב גן יבנה, מהסופר א.ב. יהושע, מזוודה שהשתייכה ליעקב יהושע, אבי הסופר. כמו כל סיפור בלשי טוב, המזוודה הזו עוד תשוב ותופיע.....

אבי גיל נחשב היום לאחד המומחים הגדולים בכתיבתו של הסופר. בשבת האחרונה, התארח בהופעת בכורה בפני קהילת "מעיין גן יבנה" עם ספרו העיוני "שליחותו של א. ב. יהושע" שיצא לאחרונה לאור.

קהילת מעיין גן יבנה

כל זאת במסגרת פרוייקט "ספר וספל" שמתקיים בקהילה ביוזמת שניים מחבריה – עודד ואירית גילדור. במסגרת "ספר וספל" הקהילה זוכה לפגוש סופר ישראלי, לאחר שהחברים קראו יחד אחת מיצירותיו.

אבי גיל, בעצמו גם מושך בעט, הסביר כיצד החליט לפרסם ספר עיוני דווקא, אודות הסופר שכמעט הפך עבורו מיזם חיים. לצורך התחקיר העמוק נדרש למפגשים עם א.ב. יהושע ואנשים רבים ושונים שהיוו חלק מתחנות חייו של הסופר העשיר. כאן נכנסה לתמונה שוב המזוודה שהתגלתה לימים כאוצר בלום של מכתבים ומסמכים, יומנים ותמונות. עם כל הקושי הטמון בהיקף החומר, אלו שימשו בסיס מידע אדיר עבור גיל.

גיל המשיך ושיתף בהתלבטויות הנוגעות לכתיבת ביוגרפיה, כמו גם בעיכובים ובאתגרים שעלו במהלך הכתיבה.

קהילת מעיין גן יבנה

דרך סיפוריו של גיל, למדו חברי הקהילה על עושר הכתיבה של יהושע וכיצד כל יצירה שלו שונה בתכלית השינוי מקודמתה.  בעיקר למדו כמה אהב יהושע את מדינת ישראל וכמה דאגה היתה בו לחברה הישראלית.

כקהילה שעניינה החיבור למסורת היהודית, נגע גיל קצרות גם במקום המשמעותי שארון הספרים היהודי מילא בכתיבה שתמיד היתה מעוגנת בבסיס ידע נרחב מאד.

קהילת מעיין גן יבנה

בתוך כ-30 משתתפי המפגש הנוכחי, נכחו שני אורחים יוצאי דופן:  אורני פטרושקה, אחיינו של א.ב. יהושע שהינו חבר ותיק של אחד מחברי הקהילה, ואיתן מרגלית, אביו של אחד מחברי הקהילה, שהכיר את יהושע בצעירותו. אלו שיתפו בחוויות אישיות וברשמים שהותיר בהם הסופר שזכה לפרס ישראל בשנת 1995.

בסיום המפגש העידו רבים מהמשתתפים כי הם מבקשים לחזור ולקרוא ביצירות המופלאות של יהושע או להתחיל לקרוא אותן, אם מעולם לא עשו כן.

 

קהילת מעיין גן יבנה הינה קהילה יהודית ישראלית עצמאית אשר מקיימת בצוותא קבלות שבת, אירועים משותפים סביב לוח השנה היהודי והעברי, טיולים, מפגשי תוכן ועוד. הקהילה קיימת בגן יבנה 15 שנה ומונה כ-30 משפחות קבועות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה