הרוקיסט מגן יבנה: דת, הומור ורוקנרול

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('948f8e76-1c01-47ca-a260-7b7f0e335d66','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('948f8e76-1c01-47ca-a260-7b7f0e335d66','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

הוא גדל בבני עקיבא בבית מזרחי-מסורתי, בו מרבים לשמוע מוזיקה ים תיכונית, והפך מתן פרץ מגן יבנה לסולן של להקת רוקנרול המופיעה באזור הדרום והשפלה. במקביל, לומד מתן לתואר בתקשורת במכללת ספיר, כותב שירה, משתתף בדף פייסבוק הומוריסטי, ובקרוב עתיד להוציא לאור את אלבום הבכורה של הלהקה בה הוא חבר- "רוקאל".

רובנו מזהים את המונח "רוקאל" בהקשר בריאותי, כשם של כדור לטיפול בכאבי ראש. למרבה הפלא, ממש כאן בגן יבנה, קיים הרכב רוקנרול הנושא את אותו השם ומורכב מארבעה חברים.

מתן פרץ בהופעה בפאב "שלומפר" באשדוד

סולן הלהקה, מתן פרץ (28) מגן יבנה, סטודנט שנה שנייה לתקשורת במכללת ספיר במגמת רדיו. מתן ניסה מספר פעמים להתברג לתכניות ריאלטי שירה, אך נפל בעריכה. בזמנו הפנוי מקיים הזמר חזרות יחד עם ההרכב שלו, במטרה לסיים את הקלטות אלבום הבכורה שלהם. את מרבית היצירות שנזכה להכיר עם יציאת האלבום לאור, כתב והלחין הטאלנט.

הרכב הרוקנרול "רוקאל" מתקיים מזה כחמש שנים בהרכב הנוכחי, ויחד יוצרים חברי הלהקה מוזיקת רוק "מיינסטרים", קאברים רבים באנגלית וכמו כן שירים מקוריים. הלהקה מופיעה על במות אזור הדרום, מהעיר רחובות ועד שדרות. בחודש מרץ הקרוב יופיעו בפאב "נאפו פו" באשדוד.

פרץ ולהקת "רוקאל" בהופעה

פרץ, סולן הלהקה שעומד בראשה וכותב את המילים והלחנים, מספר כי הדרך לחשיפה ולכיבוש הקהל מאוד מאתגרת דרך חומרים מקוריים בלבד, לכן הם מרבים לבצע קאברים מוכרים על-מנת למשוך את אוזניי הקהל ולכבוש את תשומת ליבו.

מאז שהיה צעיר, מעיד מתן על עיסוקו במוזיקה: "גדלתי בבית בו הושמעה בעיקר מוסיקה מזרחית וים- תיכונית,  כמו איציק קלה, עופר לוי ואייל גולן. כשהגעתי לגיל 16, הבנתי שהחיבור האמיתי שלי למוזיקה מגיע מז'אנר מוזיקת הרוק, ועם זאת הייתי שומע מעת לעת מוזיקה לועזית- מיינסטרימית עם אבא שלי".

מתי הבנת שאתה שר טוב?
"האמת שמכיוון שיש לי צרידות יחסית בקול כשאני שר, לקח לי זמן רב לקבל את כישורי הזמר שלי. אחת הסיבות לכך היא שלא ידעתי לסלסל והסביבה שלי האזינה לרוב למוזיקה מזרחית עם קולות גדולים. רק כאשר הופעתי עם חברי להקה שהרכבתי בגיל העשרה, בזכות פרויקט גדול שהיה בגן יבנה ונתן במה ללהקות צעירות, הבנתי מהתגובות שיש לי את זה".

אז המופע הראשון שלך היה בגן יבנה?
"באותה תקופה היה מעין גל של להקות רוק צעירות שקיבלו במה. אני גדלתי בכלל בבני עקיבא והייתה סצנה חזקה של מוזיקאים ביישוב, כך שגיבשנו די מהר את ההרכב, אלתרנו להקה ועלינו לבמה עם כיפות על הראש, ציציות וגיטרות בידיים. הקהל היה מופתע לטובה, כי אני מניח שעל-פי המראה החיצוני שלנו הניח הקהל שנשיר שירים חסידיים".

הסולן, אמנם עדיין מחשיב את עצמו כשומר מסורת, אך לפני כשנתיים נפרד מהכיפה שלראשו. ההחלטה התקבלה בעקבות הקושי בשיפוטיות החברתית כלפיו הנובעת מסטריאוטיפים על חובשי כיפות.

מה ההבדל בין לכתוב שיר לשירה?
"לשיר מוזיקלי יש בדרך-כלל מבנה קבוע. יש הגבלות לחריזות, בתים, פזמון ותבנית שלרוב עובדת. כשאני כותב שירה אני שומר פחות על צנזורה ומשקף יותר אותנטיות. אני מרגיש שאני כותב את האמת שבי בשירה והרבה פחות נכנע לתבניות".

 

מתן, הידוע בקרב משפחתו וחבריו, באהבתו לצחוק ולהומור, החליט לשתף את הרשת ולהפוך את היומיום של כולנו למשעשע יותר. לצורך כך, הצטרף פרץ להקמת דף פייסבוק שזכה לשם הפשוט ועם זאת המקורי- "דפקה". בדף בו שותף מתן ניתן למצוא סטאטוסים מצחיקים, סרטוני מערכונים מקוריים וסרטונים שרצים ברשת.

דף פייסבוק "דפקה"

מנין הגיע הרעיון ליצירת דף פייסבוק הומוריסטי?

"הרעיון עלה כאשר הבנתי יחד עם מני טולדנו ושי קאן המוכשרים, שסרטונים מצחיקים זה מה שחם היום ברשת. שמנו לב שבדרך-כלל רמת המשחק בסרטונים הוויראליים המשותפים ברשת, אינה גבוהה במיוחד, ושאולי נצליח להגיע לביצוע טוב יותר". הדף זכה עד כה, יש לציין שבזכות ולא בחסד, בכמות מכובדת של עוקבים שנהנים מקצת רוח שטות.

"לאחרונה אפילו התחלנו לשתף פעולה עם סהר קליזו ובקרוב עתידים לצאת סרטונים ברמה גבוהה יותר ועם רעיונות מצחיקים ממש, כדאי לעקוב". הטאלנט מזמין את אתכם להתרשם ולחשוף שיניים בסרטון הבא:

קרדיט תוכן: חן בוקר

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה