גן יבנה - תל אביב: הדרך הקלה

$(function(){setImageBanner('fec3caf0-4c4e-45bd-a3e7-a7bb6ef9ae2f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במכתב ששיגרו אתמול (יום ב') ראש מועצת גן יבנה-דרור אהרון, יחד עם 8 ראשי עיריות ורשויות מקומוית נוספים, לשר התחבורה ישראל כץ, מנכ"לית משרדו קרן טרנר ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, הם מבקשים לפעול להקמת קו רכבת מהירה שיחבר את יישובי הדרום לתל אביב ללא תחנות ביניים דרך מסילת החוף.

במכתב עליו חתום ראש מועצת גן יבנה- דרור אהרון, יחד עם ראשי עיריות אשדוד, אשקלון, נתיבות, שדרות ואופקים וראשי המועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב, מחולקים שבחים למשרד התחבורה על עצם קיומה של רכבת בדרום על אף ש"לא התקיימה היתכנות כלכלית". עם זאת, בעניין הרכבת המהירה כותבים התשעה: "לצערנו הרב במצב כיום, כאשר רכבת ישראל מפעילה קווי מאסף בלבד לתל אביב, העוצרות לאיסוף נוסעים ב-6 תחנות אחרי אשדוד, היא מחטיאה את מטרת העל ומעקרת את היתרון היחסי של תחבורה ציבורית ברכבת, כך שזמן הנסיעה האורך אותו זמן נסיעה ויותר מנסיעה פרטית וגורם להתמעטות נוסעים.

"מיותר לציין כי הנסיעה ברכבת טומנת בחובה יתרונות יחסיים רבי משמעות על רקע השאיפה לקצר את זמן הנסיעה ובתוכם: עידוד תושבים להתגורר בפריפריה על ידי הנגשתן למרכז, הגברת הפריון במשק, הפחתת עומסי התנועה בכבישים, צמצום תאונות דרכים ועידוד תושבים למצוא עבודה גם במרכז הארץ כחלק מהמאמץ ליצור הזמנות תעסוקתית".

המכתב ששיגרו ראשי היישובים הוא פרק נוסף במאבק התושבים בהחלטה של רכבת ישראל מחודש מרס 2016, שלפיה רכבות הדרום יעצרו בכל תחנות הביניים עד להגעתן לתל אביב. מי שהתרוצצו בין ראשי הרשויות כדי להחתימם על המכתב הם קבוצת תושבים שהתאגדה למאבק נגד החלטתה של חברת רכבת ישראל.

 .

ואכן ברכבת ישראל מונים סיבות אלו ואחרות, המרכזית בהן היא העלייה המתמשכת בכמות הנוסעים לצד תשתיות מוגבלות ומיושנות. הם מציינים את עבודות הרכבת הקלה, שמכבידות על התנועה במטרופולין ודורשות מענה רכבתי, ולכן העדיפו להגביר את תדירות הרכבות בתוך המטרופולין. כמו כן, הסבירו ברכבת, חלה עלייה בכמות הנוסעים בתחנות חולון ובת ים.

אזור הדרום מתמודד היום עם שלושה קווים: הקו הראשי לבאר שבע, הקו המערבי לבאר שבע והקו ללוד- כולם מתנקזים אל שלוש מסילות איילון. כפתרון לטווח הרחוק מציגים ברכבת את הנחת המסילה הרביעית באיילון, שתפתח את צוואר הבקבוק ותוכל לסייע בהנעת רכבות רבות יותר על המסילות.

עוד מדגישים ברכבת כי מערכת האיתות הנוכחית מחייבת לשמור על רווח בטיחותי בין רכבות וכי הכנסת מערכת איתות חדשה בעוד שנתיים, תוביל לצמצום הזמן ולהנעת שלוש רכבות נוספות בכל שעה. אלא שהקו המהיר לירושלים, שצפוי להיפתח בשנה הבאה, יצריך להפעיל רכבות לשם, והמענה לדרום הארץ, במידה ויינתן, יהיה מצומצם.

נוסף על כך, ברכבת מדגישים שבחודשים הקרובים יתווספו קרונות חדשים לרכבות כדי לצמצם את העומס, אלא שקטר המונע בדיזל ולא באמצעות מערכת חשמלית מסוגל לגרור שמונה קרונות בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הנחה את חברת רכבת ישראל לבחון אפשרות לשלב רכבת מהירה בין אשקלון ואשדוד לתל אביב לכל כיוון בבוקר ובערב". עוד ציינו במשרד כי "השר כץ יזם וקידם את רכבת הנגב בניגוד לכל מה שהיה בעבר כדי לחבר את הפריפריה למרכז, ורכבת הנגב נחשבת כיום להצלחה גדולה בניגוד לכל התחזיות שצפו לה".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה