המספרים מאחורי תופעת הטרור בכבישים

$(function(){setImageBanner('e5c2554f-f2ba-4559-8f17-8df0e01bfcdd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

41% מתושבי הדרום מדווחים: "ראינו קטטה בין נהגים", זאת לעומת 47% מתושבי המרכז. בעקבות סקר שנערך על ידי עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", נחשפת תמונה מטרידה על המצב בכבישי הדרום ובשאר רחבי הארץ

צילום: pixabay

האלימות בחברה הישראלית מגיעה גם לכביש. מי מאתנו לא נתקל בנהג שקילל, איים, חתך, סנוור או סתם נצמד לרכב באופן מסוכן? סקר חדש של עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", חושף כי כמעט אחד מכל שני נהגים (42%) מאזור הדרום טען כי נתקל בקטטה בין נהגים  בכביש לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

עוד נמצא בסקר, כי 99% ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה כלי רכב שחותך רכבים אחרים או נצמד אליהם, 91% מהציבור השיבו כי ראו לפחות פעם אחת רכב שחותך רכבים או נצמד אליהם, 98% דיווחו כי ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה כלי רכב שצפר בכוונה ובאגרסיביות ו- 83% מהציבור השיבו כי ראו לפחות פעם אחת רכב שצפר בכוונה ובאגרסיביות.

כמו כן 97% דיווחו כי נתקלו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה ברכב שסנוור כלי רכב אחרים ו- 87% דיווחו כי נתקלו באלימות מילולית (קללות) ותנועות מאיימות לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

צילום: אור ירוק

מחקרים בעולם הראו קשר ישיר בין התנהגות אלימה להגדלת הסיכון למעורבות בתאונות דרכים. נהגים החשים כעס, מדווחים על מעשים פזיזים ומסוכנים בכביש כמו אי-שמירת מרחק, מהירות מופרזת ונהיגה פחות יציבה באופן כללי. נהגים אלו יהיו מעורבים בתאונות דרכים בשיעור כפול מנהגים שאינם חשים כעס בזמן נהיגה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האלימות בכביש היא תוצאה ישירה להיעדר משטרת התנועה ברחובות ובכבישים. כשחלק מהציבור לא רואה נוכחות משטרתית בכביש, ההרתעה נעלמת ואנשים מתנהגים בבריונות, בידיעה כי הסיכוי שיתפסו נמוך. חייבים לחזק את אגף התנועה באמצעות תוספת של 300 ניידות ומאות שוטרים כדי להחזיר את הביטחון למשתמשי הדרך".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה