כיצד נבחר איש מזגנים בחוכמה מבלי להיעקץ?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f2ea667d-eac9-45d4-bc39-dfa8d13642e4','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f2ea667d-eac9-45d4-bc39-dfa8d13642e4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

אף אחד מאיתנו לא רוצה שירמו אותו, יקחו לו יותר כסף ממה שאמורים לקחת או יחליפו לו את החלק שלא באמת זקוק החלפה במזגן, נכון?.

 

לצערנו, בישראל עדיין יש לא מעט בעלי מקצוע שמנצלים את תמימות הדעת שלנו הצרכנים ולכן כדי למנוע את זה, התפקיד שלנו כלקוחות הוא פשוט לעשות סקר שוק ולשאול את השאלות הנכונות. בפוסט הבא ננחה אתכם בשלבים מה עליכם לעשות בכדי לבחור איש מזגנים אמין ומקצועי, בין אם מדובר בתהליך של התקנת מזגן חדש, החלפת מזגן ישן בחדש, תיקון המזגן וכדומה.

 

שלב ראשון: ידע זה כוח

לפני שאתם בכלל מתחילים לברר על טכנאי מיזוג אוויר בראשון לציון, באזור הצפון או הדרום כדאי להכיר קצת את העולם הזה. כן היום יש את כל המידע באינטרנט ובקלות תוכלו להכיר את סוגי התקלות הנפוצות במזגנים ואת טווח המחירים שנהוג לגבות על כל תקלה. אם מדובר בהתקנת מזגן או בהחלפת מזגן ישן בחדש, כדאי להיוועץ עם יועץ מזגנים בכדי תהיה התאמה בין התשתית וגודל החלל לבין התקציב והמזגן שהכי מתאים לצרכים שלכם.

 

שלב שני: אין חכם כבעל ניסיון

אין יותר טוב מהמלצה של חבר קרוב, שכן, בעל מקצוע אחר או אפילו אחד ההורים. נסו לברר על מישהו שמכיר מתקין או טכנאי מזגנים הפועל באזור המגורים שלכם לדוגמא רשימת טכנאי מזגנים מומלצים ברחובות. לרוב זה ללכת על בטוח. אם החלטתם בכל זאת לבחור בתהליך חיפוש אינטרנטי, לאו דווקא הטכנאי הראשון שמופיע במנוע החיפוש, הוא המקצועי ביותר ולכן הכנו עבורכם מדריך שאלות קצר.

 

מה שואלים לפני שקוראים לאיש מזגנים?

חילקנו את השאלות לשני חלקים:

שאלות שאנו שואלים את עצמנו

  1. מתי קנינו את המזגן - מאוד יכול להיות שהמזגן שלכם עדיין תחת אחריות ואז הקריאה תהיה בחינם.
  2. מה כוללת האחריות - חפשו את התעודה ובדקו על אילו חלקים יש לכם אחריות ועל אילו לא, כך תדעו באיזה אופן לפנות לטכנאי.
  3. חימום או קירור - בדקו האם עדכנתם את השלט והוא אכן על הקטגוריה הרצויה בין אם זה חימום או קירור.
  4. האם ניקיתם את הפילטר - ניקיון פשוט של הפילטרים תחת מים יכול לפתור אחוז גדול מהבעיות.
  5. יודעים איפה הצינור - חפשו את מיקומו של צינור הניקוז, יכול להיות שמשהו שאתם יכולים להוציא, פשוט סותם אותו ואז תחסכו לא מעט כסף.

 

בנוסף, שווה לבדוק אם יש סוללות בשלט, פעמים רבות זו בכלל לא תקלה ופשוט נגמרו הסוללות. כדאי גם לוודא שהחלונות אכן סגורים כמו שצריך ולבדוק האם מדובר בקצר חשמלי הנוצר כתוצאה מהפעלה של יותר ממכשיר ״כבד״ אחד.

 

שאלות שאנו שואלים את טכנאי המזגנים -

ראשית כל נסו לתאר לטכנאי את הבעיה ולשאול לגבי טווח המחירים של תיקון התקלה. לאחר מכן שאלו כמה שאלות בסיסיות.

  1. האם אתה מוציא חשבונית מס - מעיד על מקצועיות ויושר של כל בעל מקצוע.
  2. האם אתה מספק אחריות על התיקון - החלפת חלקים כוללת אחריות. כדאי גם לוודא לגבי סוגי הביטוחים שלטכנאי יש בעסק שלו כמו למשל ביטוח צד ג׳, ביטוח אחריות מקצועית וכדומה.
  3. שאלו לגבי הסמכה - קיימות 3 סוגי הכשרות: הנדסאי מיזוג אויר, טכנאי מיזוג אויר או מתקין מיזוג אויר. בקשו צילום לסמרטפון של אישור עבודה בתוקף כדי לוודא שאכן מדובר בבעל מקצוע ולא בחאפר. זה חשוב גם מבחינת הביטוח לגבי עבודה בגובה. טכנאי מזגנים גם חייב להחזיק ברישיון חשמל בדרגת חשמלאי לפחות. ניתן גם לשאול לגבי שנות הניסיון של הטכנאי. 

 

באופן כללי מומלץ להתרשם מטון הדיבור של הטכנאי ולזהות האם אכן מדובר במישהו שיודע על מה הוא מדבר או לחלופין באדם שמנסה למכור לכם שירות דרך הטלפון ולכן כדאי להיות ערניים במהלך השיחה.

 

בצעו השוואת מחירים בין לפחות שני טכנאי מזגנים

בכל מקרה שלא יהיה, תמיד מומלץ לעשות את הבדיקה מול לפחות שני בעלי מקצוע, להשוות מחירים, לבדוק מי הם זמין יותר עבורכם ורק אז לקחת החלטה. יחד עם זאת, בזמן ההתקנה או התיקון, אל תשאירו את הטכנאי לבדו, היו ערניים ואפילו מומלץ לשאול שאלות תוך כדי או לבקש מהטכנאי או מהמתקין מה בדיוק הוא מתכנן לעשות ומה הוא עושה בפועל. לא כדאי לזרוק את האחריות על הילדים, גם אם הם עברו את גיל 18, זה מעורר הרבה בעיות. נסו להיות נוכחים בעצמכם ולוודא שהתיקון או ההתקנה מתבצעת מול העיניים הבוחנות שלכם.

מאמר באדיבות אתר "טוב תודה"

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה