כל צעיר שני מודה: נהגתי ללא רישיון על אופנוע או על רכב

$(function(){setImageBanner('76446201-4f8a-4be5-a5ed-7af828108c82','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מחקר חדש וכלל ארצי של עמותת אור ירוק חושף, כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. בגן יבנה וסביבתה, ישנו ממצא מדאיג לא פחות, 42% מבני הנוער הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 32% ציינו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה ונוהג.

צילום: pixabay

המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ז. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ, החל מה-1 בספטמבר 2016 ועד ה-30 ביוני 2017.

מנתוני המחקר עולה, כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה במטרה לראות האם גם בסיומה דעותיהם והשקפתם השתנו.

* 27% מהנשאלים טענו כי זה לא מסוכן בכלל לנהוג ללא רישיון או אם נוהגים בזהירות בכבישים צדדים.

* 53% מהצעירים טענו כי קיים סיכוי שינהגו הביתה לאחר שתית שליש בירה או מנת אלכוהול אחרת (החוק קובע כי אסור לנהג צעיר לשתות אלכוהול, אפילו טיפה אחת, ולנהוג).

* 45% מבני הנוער חושבים שלסמס בנהיגה "לא תמיד מסוכן", (15% אף טוענים כי זה לא מסוכן אם הנהג מנוסה לנוהג לאט).

* 54% מבני הנוער טענו כי לא יעמדו על כך שחבר שנוהג במהירות מופרזת יאט את הרכב (25% טענו כי אין מצב שיגידו  משהו – פאדיחה).

* 32% מבני הנוער לא חושבים שחשוב מאוד לחגור חגורת בטיחות  במושב האחורי בכל מצב (10% טענו כי חשוב לחגור רק בנסיעות מחוץ לעיר).

* בגן יבנה ואשדוד 42%  מבני הנוער הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 32% ציינו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה ונוהג.

כאשר נשאלו הצעירים, מה לדעתם יש לעשות בכדי שנהגים צעירים ינהגו אחרת, ענו הצעירים: לתת יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה, להראות להם תמונות קשות של תאונות ונפגעים, להסביר וליידע על העונשים הקבועים בחוק לעבירות ולהראות לנהגים הצעירים נתונים מספריים וסטטיסטיקות.

כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א, מכל שכבות האוכלוסייה, יהודים וערבים, עברו בשנת הלימודים תשע"ז את תכנית "סינימה דרייב" שעוסקת בנושאים הנוגעים לבני הנוער - אלכוהול/סמים, לחץ חברתי בנהיגה והיסח דעת. התכנית החדשנית מועברת באמצעות משקפי תלת מימד ומותאמת לכל המגזרים בחברה הישראלית.

המחקר כלל 48,203 אלף בני נוער, 54% בנות ו-46% בנים. 20% מהם היו בעלי רישיונות נהיגה 80% לא היו בעלי רישיונות נהיגה. 35% מהם למדו במהלך התכנית נהיגה ו- 57% מהתלמידים צפויים לקבל רישיון בשנה הקרובה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים הרבה יותר מאשר חלקם במצבת בעלי הרישיונות. המחקר מראה כי צעירים רבים פשוט לא מבינים את ההשלכות והסכנות של נהיגה ללא רישיון או נהיגה בהשפעת אלכוהול. המחויבות של הממשלה להציל את החיים שלהם באמצעות מאמץ משולב של הגברת החינוך לתעבורה, הסברה ייעודית באמצעי התקשורת שהצעירים צורכים ואכיפה מניעתית במרכזי הבילוי בכל ימות השבוע.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה