כשקהילה וקיימות נפגשים: היום יתקיים אירוע "יער של אהבה" בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('d2f4c4f9-b51a-4196-a43a-5475b25454eb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

היום, חמישי 14.9, יתקיים בפעם השנייה בגן יבנה אירוע "יער של אהבה", הפנינג של חגיגות המשלבות אקולוגיה, אורח חיים בריא, אחריות קהילתית וערבות הדדית. במסגרת האירוע תוכלו לנטוע עצים על שם אנשים חיים ואהובים ולהשתתף בפעילויות ודוכנים שכל מטרתם היינה תרומה לבית אפל ולחווה האקולוגית. רוצים לקחת בזה חלק? כל הפרטים בכתבה

.

אורלי קנט, ממקימי החווה האקולוגית בגן יבנה, בת 53, נשואה + 4 ומתגוררת כבר 21 שנים בגן יבנה. מאז ומתמיד היא עסקה בתחום החינוך והפיתוח הקהילתי מה שהביא אותה, יחד עם בן זוגה, איתן קנט, להקים את החווה האקולוגית הראשונה ביישוב. פגשנו את אורלי לשיחה על האירוע שיתקיים היום.

למה החלטת לעסוק דווקא בתחומי הקהילתיות והקיימות? "בביה"ס ובצופים חינכו אותי לחשיבה קהילתית. למדתי שמה שאני לבד לא אוכל לעשות, הקבוצה שלי תצליח לעשות בקלות. מאז, כל חיי אני מייצרת קהילות, מטפחת קהילתיות ומלמדת איך לעשות קהילה. מתוך כל זאת החלטתי להקים את "עם הטבע- מרחב אקולוגי קהילתי" שעוסק בחינוך והדגמת אורח חיים עירוני מקיים".

איך התחילה היוזמה של הקמת החווה? "השלב הראשון היה למצוא שטח לחווה. קרוב לשנתיים ניסינו, בשיתוף עם המועצה, למצוא שטח ברחבי גן יבנה. אחרי שהניסיונות הללו נכשלו, נפתח חלון הזדמנויות לשיתוף פעולה עם פנימיית "בית אפל". גבי קונפינו, מנהל הפנימיה התלהב מהרעיון והחיבור בינינו הוא שהוליד את הפרויקט. התחלנו סיעור מוחין שנמשך 8 חודשים. העבודות בשטח החלו במרץ שנה שעברה והיום, שנה וחצי אחרי, אנחנו כבר עם ניצנים של פינת חמד אמיתית בלב גן יבנה".

ארכיון

מה גרם לכם לבחור להקים את החווה בגן יבנה? "אנחנו תושבי גן יבנה כבר 21 שנה. מבחינתי גן יבנה היא כמו מעבדה לכל מיני רעיונות קהילתיים שלי. כשחשבנו על החווה היו לנו הצעות להקים אותה במושבים בסביבה והיו גם הזמנות שנעבוד באשדוד ובמקומות אחרים אבל לי היה ברור לגמרי שהחלום הזה שלי יקום רק בגן יבנה".

יש לך מסר שחשוב לך להעביר הלאה? "אנחנו חיים היום על חשבון משאבי כדור הארץ של הילדים והנכדים שלנו. אורח החיים שלנו מנצל יותר משאבים ממה שיש לכדור לתת לנו ומייצר יותר פסולת ממה שהכדור יכול לשאת. אם לא נתעשת מהר לא בטוח שלנכדינו יש עתיד כאן על פני האדמה. אני מאמינה שתוך 3-5 שנים של חינוך קהילתי נכון, גן יבנה יכולה להיות דוגמא לעיר ירוקה וחכמה. החווה האקולוגית הוקמה לשם כך ואני מקווה שנצליח במשימה הזו".

האירוע שיתקיים היום, חמישי 14.9, יתחיל בשעה 17:00 עם נטיעות של 120 עצים שאנשים שותלים לכבוד אדם חי, אהוב ומעורר השראה. באירוע יהיו דוכני אמנות ממוחזרת, דוכני אוכל בריא בהם ימכרו ארטיקים טבעיים, עוגיות בריאות לפי מתכונים מיוחדים של תזונאית אינטגרטיבית ופיתות בריאות במתכון מסורתי. קואופרטיב המטפלים של החווה יעבירו סדנאות גוף-נפש (ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש). בנוסף לכך, באירוע תתקיים פתיחה חגיגית לחנות יד השנייה ותהיה גם תצוגת אופנה וסטיילינג יד 2. עם רדת החשיכה, יהיו מופעי אש ולהטוטנים יסתובבו ברחבי החווה לאורך כל האירוע.

להרשמה לאירוע- לחצו כאן

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה