2018: גן יבנה עומדת בצומת דרכים

$(function(){setImageBanner('81f1c076-c8d7-478d-ba97-bb9fd0b8e82e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בראשות השופטת בוסתן, דחה את עתירתם של ארבעת תושבי הישוב כנגד החלטת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמשרד האוצר. לאחר שאישרה תכנית מועדפת לדיור (תמ"ל) לבניית 1,546 יחידות דיור בגן יבנה.

ארכיון

בית המשפט המחוזי דחה השבוע את טענותיהם של העוטרים ואישר את החלטת הותמ"ל, הוא קבע כי התכנית עונה על צרכים ציבוריים חשובים של מתן פתרון למצוקת הדיור בישראל באמצעות תוספת מאות יחידות דיור, תוך התחשבות בממשק הבינוי הקיים ובאופי המרקם בשולי גן יבנה

לטענת העותרים, תומר פרנקו, אורית זהבי, אביב דואק ואורטל חמדני, ההחלטה לאשר תוספת יחידות דיור תוך התעלמות מוחלטת מתכנית המתאר לכלל היישוב, היא בלתי הגיונית. כמו כן הם מזהירים כי צביונה הכפרי של גן יבנה הולך להיעלם למען הסטטוס החדש של היישוב כעיר מין המניין.

הבעיה המרכזית במדינה היא מצוקת הדיור, זוגות צעירים מתקשים לרכוש דירה ברחבי הארץ ולהקים משפחה. הסיבות למחסור בדירות נובע משני סיבות. סיבה ראשונה היא הצע וביקוש- בעקבות חוסר בניית דירות חדשות ברחבי הארץ וגן יבנה עצמה, זוגות צעירים מתקשים למצוא דירה. הסיבה השנייה היא יוקר המחייה, בגלל הביקוש הרב מחירי הדירות עולים כל שנה.

ממבט ראשון נראה כי התוכנית שמקדמת מועצת גן יבנה מבורכת, 1,546 יחידות דיור הולכות להיבנות ביישוב, 584 מהן היו במחיר למשתכן. צריך לקחת בחשבון שהרחבת היישוב תוביל להפיכת גן יבנה לעיר, לתושבים רבים השינוי של גן יבנה נראה זניח אבל יש לשאול את עצמנו מי מרוויח ומי ומפסיד מכך. כמובן שכל נושא התשתיות, התחבורה הציבורית, החינוך ואפילו הביטחון האישי של כל תושב חייב להילקח בחשבון, האם היישוב מוכן להתרחבות מהסוג הזה.

בהחלטת השופטת בוסתן נכתב: ״לא ניתן להתעלם מהרושם כי העתירה נובעת מהאינטרס האישי הצר של העותרים ומרצונם כי היישוב גן יבנה יוותר כפי שהוא". טענתה היא שהמתנגדים לשינוי עושים זאת מאינטרס אישי ומתעלמים מהאינטרס הציבורי, אך האם דאגה לאופייה של גן יבנה ועתידה הוא לא אינטרס אישי של כל תושב?

שנת 2018 היא שנת הבחירות, משמע כל אירוע בישוב יקבל מיד גוון פוליטי. לא משנה עד כמה ננסה להיתעלם מכך, כל נושא בשנה הקרובה יהפוך להיות חשוב וכל מועמד ירצה לשכנע את התושבים, כי הוא המתאים ביותר לתפקיד. לבסוף תושבי גן יבנה צריכים לזכור דבר אחד, ההחלטה הסופית נמצאת בידיים שלכם, רק אתם תחליטו כיצד יראה עתיד היישוב.

 

 

 

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה