המתכון לאסון: מצב הכבישים בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('c404990a-bb04-4682-9ea6-634b88709ed2','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

המצב על הכבישים במדינת ישראל מעורר דאגה, הסקר שבוצע באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מראה הבדל בין ההבנה של הנהגים למעשיהם בפועל. למרות ההסברה המרובה אפשר לזהות מהסקר שערכה עמותת ״אור ירוק״ שיש עדין מקום לשיפור. אנו מביאים לכם את כל הנתונים של גן יבנה והסביבה

כמעט לכל הנשאלים הסכנה שנשקפת כתוצאה משימוש בנייד בזמן נהיגה מובנת, אך מחצית מהנשאלים מודים כי מסממים בזמן נהיגה. באזור הדרום, ענו 54% מהנשאלים כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזנייה בנהיגה בתדירות כלשהי. ויחד עם זאת  83% מבינים שדיבור בטלפון נייד ללא דיבורית או אוזנייה בעת נהיגה היא פעולה מסוכנת.

צילום: צביקה טישלר

מתוצאות הסקר ניתן לראות כי העידו כי הם קוראים או כותבים SMS / WhatsApp בזמן הנהיגה בתדירות כלשהי. אך בו זמנית, 96% מתושבי אזור הדרום סבורים, שקריאה או כתיבת SMS / WhatsApp בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת. 97% מהנשאלים מאמינים כי גלישה באינטרנט ושימוש ברשתות חברתיות בנהיגה היא פעולה מסוכנת. כבר הבנו לכם את הנתונים המדאיגים במספר תאונות הדרכים במדינה המצביע על תופעה מחרידה שרק גדלה עם כל שנה. כמו כן רק נזכיר לכם שבסקר אחר שנערך בתקופה האחרונה מראה: 38% מהצעירים מודים כי מבצעים שיחות טלפון ללא דיבורית בזמן נהיגה.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, מוסיף: "אנחנו עדים לעליה מתמדת במספרי הנפגעים בתאונות דרכים, בכל יום מתרחשות תאונות קטלניות ונפצעים רבים. אין מספיק ניידות משטרה בכבישים, אין מספיק שוטרים. הנהגים לא חוששים מהמשטרה כיוון שהם פשוט לא רואים אותה בשטח, כי חסרות מאות ניידות בדרכים. נהג שרואה ניידת יוריד את הרגל מהגז באופן טבעי, לא יסמס וינהג באופן בטוח יותר. במקומות בהם קיימת נוכחות מוגברת של ניידות ושוטרים יש ירידה בתאונות ובנפגעים. משרדי הממשלה האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לקחת אחריות ולהגביר את ההסברה בנושא הסכנות בשימוש בסלולארי והסחות הדעת בנהיגה ומעל הכול להגביר את האכיפה"

משטרת ישראל כבר תקופה ארוכה עושה מאמצים רבים על מנת לאכוף את השימוש בנייד בזמן נהיגה ולהתריע מפני כך. כשנשאלו בסקר הנשאלים, האם הגברת האכיפה בקשור לשימוש בסלולארי בנהיגה גורמת להם לחשוש יותר משימוש בו כשנוהגים ברכב, השיבו רוב גדול בכל האזורים שכן. מבין תושבי אזור הדרום השיבו 66% מהנשאלים ענו כי  חושבים שכן יחששו יותר להשתמש בסלולארי בנהיגה בעקבות האכיפה המוגברת. אך כאשר אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת אנחנו רואים שלמרות החשש הנהגים ממשיכים לשלוח יד אל הנייד ומסכנים את חייהם ואת חיי שאר הנהגים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה