התחזוקה בגן יבנה: מהמדרכה ועד פנסי הרחוב

$(function(){setImageBanner('b887f232-42c6-4ca6-a8e3-7747bae88868','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בשבועות האחרונים התקבלו אל מערכת "גן-יבנה נט"  מספר תלונות בנוגע לתחזוקת התשתיות ברחבי היישוב. כאשר חיברנו יחדיו את כל המקרים שמנו לב לדפוס אחיד של הזנחה קשה, אך כאשר פנינו אל מועצת גן יבנה לקבלת פרטים בנושא גילינו תמונה שונה

דיווחים רבים על הזנחה ואוזלת היד של הרשויות אילצו אותנו לפנות למועצת גן יבנה כדי לבדוק את הנושא לעומק.  החלטנו לבדוק כמה נקודות מרכזיות בעקבות פניות התושבים ולמצוא תשובות לשאלות שמעסיקות רבים מאתנו בתקופה האחרונה.

אילוסטרציה

תאורת רחוב

בשבועות האחרונים הבחנו כי מספר רב של רחובות ביישוב נשארו ללא תאורת רחוב, ממספר מקורות התגלה לנו כי ברחובות כגון: רחוב דבורה הנביאה, רחוב יפתח, רחוב הסיירים, רחוב הרימון, רחוב מצדה ושכונת מכבים היה חושך מצריים. תושבת היישוב משתפת אותנו: ״כבר תקופה ארוכה שאין תאורת רחוב במקום בו אני גרה״, רק נזכיר לכם שתאורת רחוב חיונית לא רק בשביל רווחת התושבים אלא גם למען תחושת הביטחון הכללית.

כשאר הפננו את תשומת הלב של המועצה לטענות בנושא הוסבר לנו כי המקרים הללו ידועים ולרגע זה (יום פרסום הכתבה), ״כלל התאורה ביישוב פועלת״. הטיפול בתאורת הרחוב כידוע דורש עבודה בגובה ולאחר פנייתנו אל המועצה גילינו שלאחרונה המנוף לא היה בשימוש שבוע ימים, כרגע כל התאורה ביישוב פועלת ואף מתבצעת פעולה  של החלפת התאורה הישנה בתאורת לד חדשה כמו ברחוב דבורה הנביאה.

צילום: Pixabay

ניקיון

לפני מספר שבועות מועצת גן יבנה יצאה בקמפיין חדש, ״הכלב חומי״. ציורי גרפיטי בדמות הכלב חומי עם הסלוגן: ״אני את שלי עשיתי עכשיו תורך לאסוף״, פוזרו ברחבי גן יבנה בהוד והדר כל זאת למען רווחת הציבור והעלאת המודעות בנושא. אך למרות ההשקעה הרבה של המועצה נראה כי המצב בשטח לא משתנה, תושבים מתלוננים שנתקלים בצואת כלבים על המדרכות ובגנים הציבוריים בתדירות גבוה מידי. אחד התושבים מספר לנו: ״כל הזמן יש צואת כלבים ברחוב, ליד פארק גלבוע והפארק ליד מכולת ברכה. פשוט זוועה״.

אחד הפתרונות הוא כמובן אכיפה מוגברת אך לא די בכך, המועצה מסבירה שמודעת לנושא ודאגה בנוסף לכול להקים שני פארקים לכלבים (בשכונת מכבים ורחוב ספיר). כשנשאלו למה לא מציבים מתקני שקיות, הופתענו לגלות שמתקנים כאלו היו בעבר אך הושחתו ולכן כיום פקחי המועצה דואגים לחלוקה נקודתית. יש לזכור בסופו של דבר שהאחריות היא בידי הבעלים, יותר פשוט להאשים את הרשויות באי מתן פתרונות אך חשוב גם לזכור את האחריות האישית של כל אחד מאתנו.

מרכז מכבים

מרכז מסחרי מכבים

אלו מכם שגרים בקרבת המרכז המסחרי בשכונת מכבים או יצא להם להגיע לשם מודע היטב לרמת ההזנחה במקום. כבר מהרגע הראשון, בו סרקנו את המקום, מצאנו מבנה מוזנח הנדרש במעט תיקונים אסתטיים. במקום לחזק את העסקים המופעלים במקום, ישנה התעלמות העלולה להחריף עם הזמן.

מספרים לנו במועצה שהם מודעים לכך ובשנה החולפת דאגו להקים שולחן בגינת המרכז המסחרי, הותקנו מספר ספסלים ואף נפרס דשא סינתטי על מנת לשפר את נראות המקום, כמו כן הוסיפו: ״אנו מבצעים פעולות רבות נוספות כדי לדאוג לנראות והתחזוקה של המרכז ויחד עם זאת בקיץ מבוצעות פעילויות תרבות שונות למען חיזוק העסקים במרכז המסחרי״.

מרכז מכבים

במידה ותושבי היישוב אינם ייפנו אל המוקד למען הטיפול בליקויים ויתעלמו מהבעיות בסביבתם המצב לא ישתנה, יש חשיבות רבה בגן יבנה במעורבות הקהילה על מנת לדאוג לתקינות השירותים.

ממועצת גן יבנה נמסר: ״יש לזכור שהמוקד העירוני מאויש 24/7 למען הציבור. המוקד הינו כתובת אחידה לכלל פניות התושבים ודואג לנתב את הפניות למנהלי המחלקות הרלוונטיות, ובמקרים מסוימים לבעלי מקצוע חיצוניים. לאחר בדיקה במוקד, נמצא כי אין פניות פתוחות, במהלך השבוע החולף היו מס׳ פניות מתושבי המועצה וכולן טופלו״.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה