פרויקט מיוחד למען עתיד טוב יותר בגן יבנה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ebcaa906-97ef-4611-af49-0b4726e09802','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ebcaa906-97ef-4611-af49-0b4726e09802','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

הפרויקט המיוחד בשם: "משטרה והורות", הינו מיזם חדשני וראשון מסוגו בארץ הנערך על ידי משטרת ישראל והצוות החינוכי בבית ספר "נופי מולדת" בגן יבנה. המיזם כולל הנחיית הורים מקצועית בתכנים משטרתיים, כל זאת למען חיזוק המודעות בקרב ההורים

צילום: קרן אהרון

משטרת ישראל והצוות החינוכי של ביה"ס "נופי מולדת" פתחו במיזם חדש וראשון מסוגו בארץ. המיזם כלל הנחיית הורים מקצועית בשילוב תכנים משטרתיים. מטרת הפרויקט להקנות להורים כלים פרקטיים ועקרונות חינוך אשר יאפשרו להם להפוך את תפקיד ההורה למודע יותר תוך ניהול קונפליקטים מבלי לאבד את הסמכות ההורית בהתמודדות עם ילדיהם.

בשנים האחרונות במדינת ישראל קמו חוקים רבים הנוגעים לחיי היומיום של כולנו, אך אנחנו לא תמיד יודעים על כולם ובייחוד הילדים. לדוגמה האופניים החשמליים, בעקבות התפשטותם בשנים האחרונות ברחבי הארץ חוקקו חוקים שונים למען בטיחותם של הילדים. אך ההורים לא תמיד מודעים להם והשאלות הבסיסיות כמו: למי מותר ומאיזה גיל נשארות ללא מענה, בפרויקט שקם בן יבנה ביוזמת הצוות החינוכי, ההורים והמשטרה המקומית יכול להגיע השינוי. במהלך פגישת עבודה בין מנהלת ביה"ס "נופי מולדת" הגב' דלית כהן וסגניתה הגב' קרן דוד מחנכת כיתת חינוך מיוחד עם השוטר הקהלתי בישוב גן יבנה ומפקד המשטרה המקומית, עלה רעיון מיוחד בסוגו. בפגישה דובר על הפער, בין הידע ההורי והחינוכי, לבין אי ידיעת החוק והסנקציות הקיימות לכל מי שעובר עליהן.

צילום: משטרת ישראל

הרעיון לפרויקט הגיע ממפקד המשטרה בישוב, רפ"ק חיים חן, שלמעט היותו קצין משטרה, הנו בעל תעודת מוסמך להנחות קבוצות הורים ומשפחה מטעם המרכז להורות משמעותית באשדוד ומכללת אחווה האקדמיה לחינוך. לאחר שפנה אל הצוות החינוכי של ביה"ס המיזם יצא לדרך והחל קורם עור וגידים, כמו כן הם החליטו לשתף גם את ההורים ולארגן שלושה מפגשים עם ההורים בשעות הערב. את המפגשים העביר השוטר הקהילתי, רס"ב בצלאל בסל, המפגשים כללו תכנים משטרתיים משמעותיים בדגש על נושא הסכנות השונות במרחב האישי והציבורי, הסכנות במדיה החברתית ודרכי התמודדות והיכולות המשטרתית (דוגמת יחידת הסייבר) עפ״י המותר והאסור בחוק.

אך שם הם לא נעצרו, יחד עם חשיפת ההורים לתכנים המשטרתיים הם פעלו גם במישור נוסף. קצין המשטרה רפ"ק חן דיבר עם ההורים בנושא ההורות והמשמעות שלה בימינו, חיזוק הסמכות ההורית, בניית תקשורת אפקטיבית, גבולות, והכלים להתמודדות עם ילדים בסיטואציות השונות. בעולם בו אנחנו חיים משתנה מהר מאוד, המציאות שהילידים חיים בה היום שונה מבעבר ולכן שיתוף פעולה מסוג זה מבורך.

צילום: משטרת ישראל

לצוות גן יבנה.נט מספרים שההורים מאוד התלהבו מהמיזם ושיבחו לטובה. נושא ההורות וחינוך הילד הינו נושא שבוער מאוד בחיי כולנו, הורים רבים מרגישים שאינם יודעים לגבי המתרחש בחיי הילדים והנושא הנ״ל תמיד תופס את הכותרות הראשיות בתקשורת. בשטח אנחנו שומעים מההורים תגובות לוהטות ורבים משבחים על היוזמה, "אני שמחה שנפלה בחלקי לקחת חלק בסדנא", אחרים הוסיפו, "הסדנא הועברה בצורה מעניינת ומרתקת וכללה הרבה טיפים שימושיים אותם אני מיישמת בבית עם ילדי".

השוטר הקהילתי, רס"ב בצלאל בסל, שמעורה שנים רבות בקהילה ובעיקר בקרב התלמידים אומר כי סוג כזה של פרויקט בשילוב ההורים מאוד רלוונטי וחשוב כיום. הילדים היום נולדים למציאות שונה ממה שאנחנו היכרנו, זהו דור המסכים ורוב גדול מחייהם מתקיים ברשתות החברתיות, רס״ב בצלאל בסל מציין, המדיה החברתית תופסת מקום נרחב בקרב בני הנוער לכן הנושא חשוב מאוד בתקופה זו ומשבח את מעורבות ההורים והאכפתיות שלהם. בנוסף גם סגנית המנהלת ויוזמת הפרויקט, הגב' קרן דוד, אומרת כי הפרויקט תרם רבות להורים, בשיחות אישיות נאמר לה כי הכלים שקיבלו הקלו עליהם את ההתנהלות בבית. מנהלת בית הספר, הגב' דלית כהן, סיכמה את המיזם בכך שהוא היה הראשון ומציינת כי בהחלט לא האחרון של ביה"ס ורואה בפעילות זו של שילוב המוסד החינוכי עם משטרת ישראל ככר פורה להמשך פעילויות משותפות וערכיות במתן מענה אפקטיבי בחינוך ההורי.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה