האוניברסיטה של אמא אדמה- בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('ca2e64b9-486a-4fea-8757-8b442253eb4b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לימודי החינוך הסביבתי והאקולוגיה לבני הנוער, שעד כה התקיימו באופן שבועי ע"י מתנדבים, יתקיימו עתה באופן יומיומי בשיתוף "אדמה אגן"

צילום: אורלי קנת

פנימיית "בית אפל" של רשת 'משען' פתחה החודש את "האוניברסיטה של אמא אדמה", פרויקט לימודי סביבה וטבע לבני הנוער בכפר, ותלמד את ילדי הפנימייה חינוך אקולוגי. לחווה האקולוגית הנמצאת בפנימייה היו מגיעים מתנדבים אחת לשבוע, כדי להעביר שיעורים בנושא טבע, קיימות ואקולוגיה לבני הנוער בפנימייה, ולמרות ההצלחה שנחלו עם בני הנוער, לא יכלו לקיים את השיעורים בתדירות גבוהה יותר. כעת, בתמיכת "אדמה אגן", גויסו מדריכים מקצועיים לנושא והשיעורים יתקיימו באופן יומיומי בפורמט שנקרא "האוניברסיטה של אמא אדמה", המעניק לבני הנוער הזדמנות להיחשף ללימודים סביבתיים.

השיעורים המתקיימים ב"אוניברסיטה" הם באווירה שונה משיעורים רגילים, ולכן מצליחים לעניין את בני הנוער. כל שיעור מורכב מלימוד של נושא חדש, שיח פתוח ועבודה פיזית של החניכים ביער. ה"סטודנטים" הצעירים הם חניכי הפנימייה, וה"מרצים" הם צוות מדריכים שבאו מתחומי האקולוגיה והחינוך הסביבתי. נושאי הלימוד לקוחים כולם מתוך התבוננות על הטבע, על הצמחים, בעלי החיים והקשרים המיוחדים שביניהם. דרך המגע וההתבוננות בטבע, השיעור מתקשר באופן מיידי לחיים שלהם ונותן להם תחושה שמה שעובר עליהם זהה למה שעובר גם על יצורים אחרים בטבע. בדרך זו הם לומדים גם לכבד את החיות, העצים והסביבה הטבעית, כדי להקנות להם את ערכים של שמירה על הטבע מגיל צעיר.

צילום: אורלי קנת

"זהו פרויקט מבורך המשלב ערכים של קיימות, קהילתיות, חינוך והעצמה", אמר ניקי לוי, מנהל פנימיית בית אפל. "הפרויקט מאפשר לילדים בבית אפל לקבל ערך רב באמצעות הפעילות החווייתית בטבע. החווה היא מקום קסום ומרגיע והפעילות החינוכית היא מעשירה ומשלבת למידה בנושא קיימות – לצד התנסות בעבודת כפיים, המאפשרת הוצאת אנרגיה בצורה מיטבית ובריאה. לצד זה, הנוער של בית אפל מקבל הזדמנות לתת ערך לחניכי הפנימייה, לקהילת גן יבנה והסביבה. החניכים עוברים קורס הכשרה ובסיומו, מקבלים הסמכה כמדריכים בחווה".

"המטרה של האוניברסיטה היא לאפשר לחניכי הפנימייה להיות במגע עם האדמה – שהוא לא רק מגע של עבודה", מספרת אורלי קנת, מנהלת המרחב האקולוגי הקהילתי. "אנחנו מגיעים אל הילדים לשיעורים בני שעה וחצי ומלמדים אותם על חשיבות הטבע והסביבה לאדם. בשיעור טיפוסי, חבורת ילדים יושבת על גזעי עץ במעגל ומקיימים את הלימודים תוך כדי שיחה עם המדריכים – זה פורמט שלא היה קיים בעבר. ניכר כי השיעורים האלו מועילים מאוד, ועוזרים לילדים ללמוד על הטבע – אך גם על עצמם".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה