נס פורים: ראיון עם הרופא שהציל את הפעוט בכיכר מעדנות

$(function(){setImageBanner('823c0ace-f4ec-4643-9d55-f3c4c56b5409','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לפני שבוע דיווחנו כאן על מקרה קשה בו פעוט כבן שנה וארבעה חודשים נפל מרכב נוסע בכיכר מעדנות ביישוב. מהר מאוד התאספו במקום אנשים שקפצו לכיוון הפעוט שנפצע בעקבות הנפילה, אך למזלו הגדול בין האנשים במקום, מהל מחלקת ילדים באסותא,
ד"ר יוני ישעיהו שמיהר להעניק לו טיפול רפואי ראשוני. ראיון מיוחד עם פניה מיוחדת לתושבי גן יבנה

בזמן נסיעה שגרתית ביישוב כשדודתו של הפעוט הסיעה אותו ביחד עם שתי אחיותיו וסבתו, בסביבות השעה 12 בצהריים קרה המקרה. הכול התרחש תוך כדי סיבוב בכיכר בעיר, הפעוט פתח את הדלת ונפל לכביש, ככל הנראה מכיוון שהכיסא עליו ישב לא היה חגור. המזל הגדול היה שהמכונית שנסעה מאחור הצליחה לסטות מהדרך בזמן ולא לפגוע בו!

לדיווח הראשוני לחץ כאן!

צילום: דר׳ יוני ישעיהו

מהר מאוד כתוצאה מכך תנועת המכוניות נעצרה ונהגים רבים יצאו לבדוק את סיבת העיכוב. המזל גם שיחק תפקיד חשוב, כי באותו יום באחת מהמכוניות שנסעו מאחורה היה מנהל מחלקת הילדים בבית החולים אסותא, דר׳ יוני ישעיהו.

ד"ר יוני אמר ל"גן יבנה.נט" :

״בדרך מאסותא החלטתי לעבור עם הרכב דרך גן יבנה בשביל לנסות להתחמק מהפקקים (בדיוק היה חג פורים), בכביש הכניסה, בקצה של כיכר מעדנות, כל התנועה נעצרה ולא היה ברור בהתחלה מה קרה. אחרי שהתקדמתי קצת עם הרכב הבן שלי שהיה איתי ביחד ברכב שם לב למה שמתרחש ואמר לי: ״אבא יש שם תינוק עם דם על הפנים״, מיד נעצרתי בצד הדרך וניגשתי״. 

צילום: ארכיון | האירוע בכיכר מעדנות

כמה היה משמעותי הטיפול הראשוני שנתת לו?

״תאונה מסוג זה נחשבת לתאונה קשה, ברגעים כאלה במיוחד אצל פעוטות וילדים קטנים צריך לדאוג לעמוד השדרה שלהם. במידה וחייבים להזיז למקום מוגן את הפצוע חייב להיעזר מאוד לא לגרום לפציעה חמורה יותר. בטיפול הראשוני היה חשוב לי קודם לוודא שיש סימני חיים ועמוד השדרה שלו לא נפגע, כמו כן כמובן לשטוף את פנוי ולוודא שעד הגעת האמבולנס מצבו לא יחמיר״.

צילום: Google street view

לאחר הפינוי דר׳ ישעיהו מיהר לצלצל לחדר המיון ולהודיע על הגעתו של הפעוט ומצבו בשטח. הוא מסביר לנו גם כי בגלל תנאי השטח לא היה יכול לבצע אבחון מקיף, לכן דאג כי בבית החולים היו ערוכים להגעתו. הוא משתף אותנו כי מצבו כרגע יציב והוא מאושפז במחלקת הילדים בבית החולים תחת השגחתו בבית החולים, ״כרגע הוא הועבר למחלקה ולא קיימים נזקים חמורים״.

צילום: ארכיון

יש משהו שתרצה להוסיף בעקבות המקרה הזה, במיוחד לתושבי גן יבנה?

״אני גם גר באחד היישובים כאן ואני שם לב איזה נטייה שקיימת במיוחד אצל אלו הגרים ביישובים וקיבוצים, אנשים שמים את הילדים הרבה פעמים על הברכיים או שוכחים לחגור להם חגורת בטיחות כי ״זה ליד הבית״. חשוב להבין שדווקא במקומות האלה יש סיכון גבוה יותר כי אנחנו לא מצפים שמשהו כל כך נורא יכול לקרות ליד הבית״.

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה