חוגגים את ל"ג בעומר על בטוח

$(function(){setImageBanner('8e067998-2bf6-4c73-83fa-1d16489d9c1a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

המלצות מד"א לקראת מדורות ל"ג בעומר

פיקיוויק

 

החג הכי מדליק בשנה מגיע אלינו בלילה שבין ה-2 ל-3 למאי (י"ח באייר). כוחות רבים של מד"א יעמדו בכוננות גבוהה כדי להעניק מענה רפואי מידי לכל צורך העלול להתעורר. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה לתגבר את תחנות מד"א בחובשים, פאראמדיקים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ וכן אופנועים. מידי שנה מתקבלות קריאות רבות בשל פציעות, כוויות וקשיי נשימה. גם השנה, מבקשים במד"א מההורים להיות נוכחים במדורות הנוער והילדים על מנת להשגיח גם על האש וגם על מנת למנוע מקרי אלימות בין בני הנוער.

במד"א מזהירים מפני הסכנות הכרוכות באיסוף קרשים והסכנות בהקמת המדורה ואחריה.

הנחיות בעת איסוף קרשים:

אין לאסוף קרשים שעליהם מסמרים ודברים בולטים שעלולים לפצוע, אין להיכנס לשדות עזובים מחשש לנחשים, אין להיכנס לאתרי בניה מחשש לנפילות, פצעים וחתכים. בזמן איסוף הקרשים העלולים לחסום את שדה הראייה, יש להקפיד לחצות את הכבישים רק במעברי חצייה ובזהירות מירבית.

מקימים מדורה? שימו לב!

הקפידו שאדם מבוגר ילווה את הקמת המדורה למניעת פציעות. קבעו את מקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק בטוח ממבנים ומתקנים. אין להעמיד את הקרשים לגובה היות והם עלולים ליפול בעת התלקחותם ולגרום לפגיעות. מומלץ לגדר את המדורה באבנים על מנת שהאש לא תתפשט. האבנים יהווה גם מחסום לכניסת ילדים לשטח המסוכן. מומלץ לנעול נעליים גבוהות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים ומפני עקיצות זוחלים ושרצים הנמשכים אל חום המדורה. הבערת מדורה בחורשות ויערות אסורה למעט במקומות המסומנים המיועדים למטרה זו. יש להצטייד בטלפון סלולרי או לוודא שבקרבת מקום נמצא טלפון ממנו ניתן יהיה להתקשר למד"א בטלפון 101 בעת הצורך. מומלץ להתקין את אפליקציית "מד"א שלי" על המכשיר. במקרה של התפשטות האש יש להזעיק מיידית את מכבי האש בטלפון 102.

במהלך המדורה:

יש למנות מבוגר אשר יהיה אחראי על הבערה וישגיח על הילדים. יש להרחיק חומר דליק מהמדורה. אסור בתכלית האיסור להחזיק בקרבת האש מיכלי דלק או גז וכל חומר דליק אחר. הדלקת המדורה תיעשה באמצעות לפיד מתאים ותתבצע על ידי מבוגר תוך שמירה על הבטיחות. אסור בתכלית האיסור לזרוק למדורה בוערת מיכלי תרסיס, חזיזים או קליעי נשק העלולים להתפוצץ ולפגוע ביושבים סביב המדורה. הוספת עצים וקרשים לליבוי המדורה תיעשה בזהירות מירבית על ידי מבוגר. אין להתיז דלק או חומר הדלקה נוזלי על האש הבוערת. יש להרחיק את הילדים ממקור האש על מנת למנוע כוויה. אין להשאיר את הילדים ללא השגחה אפילו לא לרגע אחד! אם אחזה אש בבגדיך, עצור ואל תרוץ. שכב על הקרקע והתגלגל מספר פעמים. ניתן להשתמש בשמיכה או מגבת גדולה כדי לעטוף את הנפגע ו"לחנוק" את האש. יש להקפיד להשאיר את ראש הנפגע חשוף על מנת למנוע חנק. יש להתקשר מיידית למד"א בקו חירום 101 או באמצעות אפליקציית מד"א שלי.

שימו לב! אין לישון בתוך שקי שינה סגורים סמוך למדורה מחשש למלכודת אש.

במקרה של כוויה יש לקרר את המקום במים פושרים זורמים ולחייג למד"א בטלפון חירום או באמצעות אפליקציית "מד"א שלי" . יש להישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוות מד"א למקום.

יושבים מסביב למדורה?

הקפידו על כללי בטיחות: הפעלות ופעילויות לילדים יש לבצע במרחק מה מהמדורה ולא מסביבה. את תפוחי האדמה והבצלים מומלץ להשחיל על חוט תיל. הכנסתם והוצאתם מהאש תיעשה על ידי מבוגר. לפני הגשתם לילדים, וודאו כי הם אינם חמים מידי לאכילה כדי למנוע כוויות בפה.

בסיום המדורה: יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה והגחלים הלוחשות על ידי שפיכת חול או מים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה